Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor, MeehoweCK, Masmix

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Postprzez cyborg » 1 września 2015, o 14:20

wszystko pięknie - ale czy ulica musi mieć nazwe nowoszybowcowa? jak dla mnie to totalna porażka.....
cyborg
 
Posty: 47
Dołączył(a): 26 marca 2007, o 09:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Postprzez kamil » 1 września 2015, o 18:48

Przecież te drogi krajowe już są ze sobą połączone w dokładnie takiej samej relacji - poprzez S7. Żal patrzeć jak jest niszczone to miasto...
kamil
 
Posty: 131
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, o 14:49

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Postprzez spidimarcin » 2 września 2015, o 07:56

Też się zastanawiam jaki jest sens robienia przelotówki przez środek miasta skoro w tym samym kierunku biegnie obwodnica :roll: fuck logic
Avatar użytkownika
spidimarcin
 
Posty: 201
Dołączył(a): 16 lipca 2013, o 14:27
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Postprzez AR » 16 listopada 2015, o 08:59

Rewolucja komunikacyjna na zachodzie Kielc. Przedłużą Szajnowicza, będzie też nowa ulica Malików

To będzie rewolucja w zachodniej części Kielc. Miasto przygotowuje się do przedłużenia alei Szajnowicza-Iwanowa oraz wyprowadzenia ruchu z ulic Malików i Piekoszowskiej. Przy okazji chce otworzyć spore tereny dla budownictwa.

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach ogłosił już przetarg na opracowanie koncepcji programowej i uzyskanie decyzji środowiskowej dla "Budowy nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 786".
- To element przygotowań do wykorzystania środków unijnych w perspektywie na lata 2014-2020.
...

Cały tekst: http://kielce.wyborcza.pl/kielce/1,4726 ... z3rdh3NZz2
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Avatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 5704
Dołączył(a): 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Postprzez ice » 16 marca 2016, o 18:13

Ruszają konsultacje w sprawie przebudowy dróg w Kielcach. Wypowiedz się

Gotowe są koncepcje przebudowy ulicy Wojska Polskiego, od ronda Czwartaków do granic miasta oraz ulic Zagnańskiej i Witosa. Od środy mieszkańcy mogą już wypowiadać się w sprawie pierwszej inwestycji a od 22 kwietnia rozpoczną się konsultacje społeczne dotyczące drugiego przedsięwzięcia.

Od strony granicy miasta ulica Wojska Polskiego pozostanie jednojezdniowa, po obu jej stronach przewidziana jest budowa ścieżki rowerowej, na wysokości skrzyżowania z ulicą Chabrową powstanie azyl dla pieszych. Za tym skrzyżowaniem pojawi się dodatkowy pas ruchu dla samochodów ciężkich, które wolnej wspinają się pod górkę niż auta osobowe. Na skrzyżowaniu z ulicą Klecką przewidziane jest małe rondo. Od pętli autobusowej na Bukówce ulica Wojska Polskiego ma być dwujezdniowa. Na skrzyżowaniu z ulicami Dąbki i Świerkową przewidziane jest kolejne rondo. W koncepcji zapisano dwa warianty. Jeden to klasyczne rondo jedno pasowe a drugi to turbinowe. Decyzja zostanie podjęta na etapie projektowania. Ulica dwu jezdniowa będzie się ciągnęła do ronda Czwartaków i na tym odcinku po obu stronach powstanie buspas.
- Prosimy mieszkańców o zapoznanie się z koncepcją w Miejskim Zarządzie Dróg albo na stronie internetowej „Wypowiedz się - Idea Kielce” oraz o zgłaszanie uwag. Można je przesyłać do nas w każdej formie lub wpisać ma wymienione platformie – mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg. – Będziemy analizować tylko popisane zgłoszenia. Konsultacje społeczne potrwają do 6 kwietnia. Potem wciągu dwóch tygodni przeanalizujemy uwagi a projektanci naniosą ewentualne zmiany. Nie będziemy odpowiadać indywidualnie na każde pismo wniesione przez mieszkańców.

Z kolei konsultacje społeczne w sprawie przebudowy ulicy Zagnańskiej i Witosa rozpoczną się tydzień później od 22 marca i potrwają do 12 kwietnia. Uwag można składać również w Miejskim Zarządzie Dróg i na platformie internetowej „Wypowiedź się - Idea Kielce”. Ulica Zagnańska według koncepcji będzie dwujezdniowa od węzła Skrzetle do ulicy Witosa, a dalej do granic miasta jednojezdniowa. Po obu stronach powstaną drogi zbiorcze obsługujące ruch lokalny. Na wysokości ulicy Piaski Małe przewidziane jest małe rondo a następne na skrzyżowaniu z Witosa i Olszewskiego, która zostanie przedłużona do tego miejsca. Oba ronda będą służyć także do zawracania, ponieważ na ulicy Zagnańskiej będą wyznaczone tylko zjazdy w prawą stronę. Ulica Witosa jest projektowana jako dwujezdniowa na całej długości a na skrzyżowaniach z ulicami Magazynową, Peryferyjną, Karczunek i Wincentego z Kielc powstaną ronda. Ulica Witosa zostanie połączona z ulicą Radomską poprzez ulicę Nowoszybowcową, która powstanie za halą sportową „Orlęta”, po przeciwnej stronie niż ulica Szybowcowa. Na skrzyżowaniu Nowoszybowcowej i Radomskiej planowane jest rondo w kształcie ósemki albo klasyczne.
– To będzie gigantyczna inwestycja, porównywalna z budową węzła Żelazna. Potrzebujemy na nią około 130 milionów złotych. Te pieniądze już mamy. Prace planujemy rozpocząć w 2017 roku. Na przebudowę ulicy Wojska Polskiego potrzeba około 40 milionów złotych, ale dopiero będziemy ubiegać się o te pieniądze – informuje Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.
Obie inwestycje wymagają przejęcia prywatnych nieruchomości, ale tylko na ulicy Zagnańskiej i Witosa będą konieczne wyburzenia. Do rozbiórki jest 8 domów i 14 zabudowań gospodarczych.

Czytaj więcej: http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/w ... e,9748062/
Precz z pieszymi i rowerzystami!
Avatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 5581
Dołączył(a): 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Postprzez voodoo » 3 stycznia 2018, o 20:00

Ważna ulica w zachodniej części Kielc doczeka się remontu. Miasto dostało dofinansowanie.

Samorząd Kielc dostanie dofinansowanie do remontu części ul. Piekoszowskiej, w rejonie osiedla Pod Dalnią. To efekt decyzji wojewody świętokrzyskiej, która rozdzieliła środki w ramach tzw. schetynówek.

http://kielce.wyborcza.pl/kielce/7,47262,22850502,wazna-ulica-w-zachodniej-czesci-kielc-doczeka-sie-remontu-miasto.html
voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
 
Posty: 1182
Dołączył(a): 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Postprzez j'k » 29 stycznia 2018, o 20:00

Wielkie inwestycje drogowe w Kielcach w 2018 roku. Pojawią się utrudnienia na ważnych trasach.


To nie będzie spokojny rok na kieleckich drogach. Miejski Zarząd Dróg wyda 150 milionów złotych na budowę i remonty ulic a to wiąże się z poważnymi utrudnieniami na ważnych trasach jak Solidarności, Grunwaldzka czy Wapiennikowa.

Budowa ulicy Pileckiego będzie pierwsza drogową inwestycją zakończona w tym roku. Droga ma być gotowa do końca maja.

To będzie rok dużych unijnych inwestycji. Pierwsze prace zaczną się już w lutym albo na początku marca.

Jako pierwsza ruszy przebudowa ulicy Łopuszańskiej. Przetarg został rozstrzygnięty jeszcze w ubiegłym roku i są już prowadzone prace przygotowawcze, między innymi wycinane są drzewa. A pod koniec lutego albo na początku marca, to zależy od pogody, ruszą roboty drogowe – informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach.


– To będzie bardzo trudna inwestycja, która potrwa do połowy grudnia, w tym czasie kierowcy muszą się liczyć z poważnymi utrudnieniami w ruchu, ponieważ na jej fragmentach będzie obowiązywał ruch wahadłowy a na wiadukcie, który przejdzie kompleksowy remont wahadło będzie praktycznie przez cały ten okres.

Jak tylko pogoda pozwoli rozpocznie się przebudowa ulicy Wapiennikowej wraz ze skrzyżowaniem z Husarskiej. Kierowców zarówno tych jadących tranzytem jak również mieszkańców Barwnika czekają duże korki. Przetarg został ogłoszony w ubiegłym roku a rozstrzygnięty zostanie na początku lutego.

Jeszcze w tym kwartale zostanie ogłoszony przetarg na budowę przedłużenia ulicy Olszewskiego do Witosa. Prace mają się rozpocząć w połowie roku i potrwają także w 2019 roku. Ulica będzie budowana w kierunku północnym, na wysokości skrzyżowania Witosa i Zagnańskiej powstanie rondo i dalej trasa skręci na wschód do Witosa. Nad torami powstanie wiadukt. Ta inwestycja będzie uciążliwa przede wszystkim dla lokatorów Kieleckiego Parku Technologicznego. Dla ruchu tranzytowego problemy zaczną się, gdy ruszy przebudowa skrzyżowania Witosa i Zagnańskiej. Z tymi pracami wiąże się inna gigantyczna inwestycja przebudowa ulicy Zagnańskiej i Witosa na dwupasmowe oraz Karczunek. Ta inwestycja zacznie się pod koniec roku.

W wakacje można się spodziewać remontu ulicy Grunwaldzkiej od Jagiellońskiej do nowego ronda Szendzielarza. – To ostatni nieremontowany odcinek ulicy Grunwaldzkiej. Staramy się o rządową dotację na prace takie jak na ulicy Jesionowej. Wymieniona zostanie tylko nawierzchnia. Utrudnienia w ruchu dadzą się kierowcom we znaki, nie da się tego uniknąć. Prawdopodobnie jedna jezdnia będzie zamknięta a drugą ruch będzie się odbywał w obu kierunkach – tłumaczy.

W drugiej połowie roku planowane jest rozpoczęcie kolejnej wielkiej unijnej inwestycji, która wiąże się z gigantycznymi utrudnieniami w ruchu. To przebudowa ulicy Domaszowskej, Żniwnej wraz z rozbudową skrzyżowania Solidarności i Tysiąclecia Państwa Polskiego. – Skrzyżowanie znajduje się w ciągu trasy krajowej 73, więc nie da się uniknąć poważnych utrudnień. Również Domaszowska jest bardzo obciążoną ulicą, ponieważ przy niej znajduje się wiele hurtowni i innych firm- dodaje rzecznik.

Wdrożenie Integralnego Systemu Transportowego (ITS) będzie wiązało się z rozkopaniem połowy miasta. Montaż czujników, które będą sterować płynnością ruchu w mieście i nowoczesnej sygnalizacji świetlnej będzie wymagało przebudowy 76 skrzyżowań w mieście. To oznacza kolejne utrudnienia na drogach w całych Kielcach. Przetarg na zaprojektowanie sytemu i wykonanie prac zostanie ogłoszony w drugim kwartale roku a prace ruszą późną jesienią i będą prowadzone także w 2019 roku.

Na liście tegorocznych inwestycji Miejskiego Zarządu Dróg znalazły się nie tylko duże wieloletnie unijne inwestycje, ale mniejsze zadania jednoroczne. Mieszkańcy ulicy Miłej tonącej w błocie każdej wiosny i jesieni w końcu doczekają się jej budowy. Asfaltowa nawierzchnia powstanie też na ulicy Barwinek, Piaski Małe, Tartacznej, Ciekockiej, Bąkowej, Weterynaryjnej i Domki. Przedłużona zostanie ulica Zapolskiej, przy której mają powstać dwa bloki. Przebudowany zostanie zjazd z ulicy Grunwaldzkiej do bramy Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego. Na ulicy Piekoszowskiej, od Malikowa do Grunwaldzkiej na odcinku o długości 1,5 kilometra powstaną chodniki i oświetlenie, a nowa nawierzchnia będzie wybudowana na odcinku od Podklasztornej do posesji 85. Powstanie 20 kilometrów tras rowerowych.

Ratusz przy pomocy Unii Europejskiej zainwestuje też w nowe oświetlenie 20 ulic, między innymi: Solidarności, Wrzosowej, Warszawskiej, Klonowej, Orkana, Jaworskiego, Poleskiej, Śląskiej, Legionów, Nowy Świat, Częstochowskiej, Ogrodowej, Mielczarskiego, Jagiellońskiej.

źródło:
http://www.echodnia.eu/swietokrzyskie/w ... ,12890982/
j'k
Ranga: Kierownik budowy ;)
 
Posty: 663
Dołączył(a): 18 listopada 2005, o 17:36

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Postprzez Sebastian » 30 stycznia 2018, o 12:46

Wszystko ładnie i pięknie.Zwróćmy jednak uwagę na to,że na ten rok przypadają również wybory samorządowe.Przypadek? Nie sądzę! :D Sprytny "chłit" marketingowy.Swoją drogą to z niecierpliwością czekam na remont Wojska Polskiego od Tarnowskiej do Pileckiego (wersja brukowana)
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...
Avatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
 
Posty: 529
Dołączył(a): 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Postprzez voodoo » 30 stycznia 2018, o 18:10

Grunwaldzka - w końcu, oby się tylko kasa znalazła. Szkoda, ze nie uwzględnili w planach jeszcze Jagiellońskiej od skrzyżowania z Karczówkowską do bazy MPK, ten odcinek to dramat.
voodoo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
 
Posty: 1182
Dołączył(a): 5 września 2006, o 12:28
Lokalizacja: Kielce/Ślichowice

Re: Kielce - Plany i przyszłość na drogach (ogólnie)

Postprzez kamil » 18 kwietnia 2018, o 15:16

Budowa ITS wiąże się z przebudową skrzyżowań a to oznacza, że miasto ma niepowtarzalną szansę na ucywilizowanie skrzyżowań, które dziś są skrajne nieprzyjazne dla osób niezmotoryzowanych. Jak to wyjdzie w praktyce? Słabo ;( Miłego wciskania przycisków na każdym skrzyżowaniu, dzięki czemu będziecie mogli przejść aż przez jedną*jezdnię.

Skrzyżowanie ul. Grunwaldzkiej i ul. Jagiellońskiej

Pojawią się dodatkowe pasy do skrętu w lewo. Całe skrzyżowanie zostanie objęte przejazdami dla rowerów. Na duży plus zmniejszenie promienia łuków na prawoskrętach i zlikwidowanie zbędnej zatoki autobusowej w kierunku zachodnim. Znikną również bezsensowne obszary wyłączone z ruchu. Niestety fatalna nawierzchnia na istniejących przejazdach dla rowerów nie zostanie zmieniona.
Obrazek


Skrzyżowanie al. Popiełuszki i ul. Wrzosowej

Pojawi się brakujące przejście dla pieszych przez południowy wlot. Całe skrzyżowanie zostanie objęte przejazdami dla rowerów. Niestety geometria infrastruktury rowerowej fatalna - drogi dla rowerów powinny być wpięte w osi przejazdów dla rowerów (albo na odwrót - przejazdy wyznaczone w osi dróg dla rowerów) a nie kilka metrów obok.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Tarnowskiej, ul. Bohaterów Warszawy i ul. Seminaryjskiej

Pojawią się dodatkowe pasy do skrętu w lewo wokół centralnej wyspy. Po północnej stronie pojawi się zawrotka. Skrzyżowanie zostanie otoczone przejazdami dla rowerów - niestety istniejące wysepki wydzielające pasy do skrętu w prawo pozostaną, więc piesi (a teraz dodatkowo również rowerzyści) nadal będą musieli pokonywać skrzyżowanie na dwa razy i marnować czas. Taką sytuację będziemy mieć na kolejnych 5 skrzyżowaniach wzdłuż DK73 ;/
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Tarnowskiej, ul. Źródłowej i ul. Zagórskiej

W ciągu DK73 zostaną zlikwidowane pasy do skrętu w lewo. W zamian od strony północnej pojawi się pas do skrętu w prawo. Również na wlotach od ul. Zagórskiej pojawią się pasy do skrętu w prawo. Podobnie jak na poprzednim skrzyżowaniu wysepki wydzielające pas do skrętu w prawo pozostaną, co w połączeniu z poprowadzeniem przejazdu dla rowerów tylko przez dwie strony skrzyżowania spowoduje, że rowerzyści chcąc jechać w ciągu DK73 będą musieli stać 3 razy na światłach.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Źródłowej, Al. Solidarności, Al. IX Wieków Kielc i ul. Sandomierskiej

Skrzyżowanie zostanie otoczone przejazdami dla rowerów. Niestety, geometria rozwiązań to szczyt kieleckiej inżynierii. Wysepka wydzielająca pas do skrętu w prawo w ul. Sandomierską pozostanie. Na ul. Sandomierskiej, Al. Solidarności i Al IX Wieków Kielc (z wyjątkiem bezsensownej DDR pomiędzy jezdniami, co by rowerzysta mógł jeszcze dłużej nacieszyć się czekaniem na sygnalizacji*świetlnej) nie przewidziano infrastruktury rowerowej, więc rowerzysta będzie mógł sobie pojeździć dookoła skrzyżowania.
Obrazek


Skrzyżowanie Al. Solidarności z wjazdem do CH Auchan

Zostaną wyznaczone przejazdy dla rowerów. Niestety przez wschodni wlot skrzyżowania przejazd dla rowerów będzie oddalony od jezdni - kolejny pokaz kieleckiej inżynierii.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Sandomierskiej, ul. Szczecińskiej i ul. Poleskiej

Wokół skrzyżowania zostaną wyznaczone przejazdy dla rowerów. Ponieważ jednak przewymiarowane jezdnie i narożniki skrzyżowania o ogromnych promieniach nie zostaną*ruszone to pojawią się bezsensowne odgięcia. Rowerzysta będzie mógł sobie pojeździć dookoła skrzyżowania.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Sandomierskiej i ul. Śląskiej

Tylko przez wschodni wlot pojawi się przejazd dla rowerów. Przewymiarowane jezdnie byłej DK74 zostaną po staremu.
Obrazek


Skrzyżowanie Al. IX Wieków Kielc, ul. Nowy Świat i ul. Pelca

Tylko przez wschodni wlot pojawi się przejazd dla rowerów. Wysepki oddzielające pas do skrętu w prawo zostaną. Szansa na wyznaczenie buspasa na południowej jezdni w ciągu pasa do skrętu w prawo stracona, zamiast tego pas do skrętu w lewo będzie miał bezsensowną kontynuację.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Warszawskiej, ul. Orkana i ul. Jaworskiego

Skrzyżowanie zostanie otoczone przejazdami dla rowerów, niestety wysepki oddzielające pasy do skrętu w prawo pozostaną, więc piesi i rowerzyści będą musieli pokonywać skrzyżowanie na dwa razy...
Obrazek


Przejście dla pieszych przez ul. Orkana

Zamiast tylko przejścia dla pieszych całe skrzyżowanie zostanie osygnalizowane. Niestety piesi będą mogli przejść tylko przez wschodni wlot. DDR oczywiście musi się przeplatać z chodnikiem.
Obrazek


Przejście dla pieszych przez ul. Wrzosową

Pojawi się przejazd dla rowerów prowadzący donikąd. DDR oczywiście po złej stronie chodnika.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Krakowskiej, ul. Spacerowej i ul. Gagarina

Wraz z DDR po wschodniej stronie pojawi się przejazd dla rowerów. Niestety DDR poprowadzona będzie po złej stronie chodnika.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Grunwaldzkiej z wjazdem do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego

Pojawi się przejazd dla rowerów - niestety tak jak cała DDR po złej stronie chodnika. Przez zachodnią część skrzyżowania pojawi się przejazd dla rowerów, niestety nie uda się tego zrobić przez wlot wschodni.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Krakowskiej i ul. Chorzowskiej

Tylko przez jeden wlot pojawi się przejazd dla rowerów.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Warszawskiej, ul. Starej i ul. Marii Konopnickiej

Na skrzyżowanie praktycznie nic się nie zmieni. Nie powstanie brakujące przejście po południowej stronie.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Krakowskiej, ul. Fabrycznej i ul. Górników Staszicowskich

Pojawi się odcinek drogi dla rowerów prowadzącej jak najbardziej dookoła skrzyżowania.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Ściegiennego i ul. Weterynaryjnej

Pojawi się sygnalizacja świetlna i przejazd dla rowerów obok istniejącego przejścia dla pieszych.
Obrazek

Skrzyżowanie ul. Ściegiennego z drogą do browaru

Pojawi się sygnalizacja świetlna, obok przejść dla pieszych powstaną przejazdy dla rowerów. Niestety po zachodniej stronie będą to bieda CPR-y, a w zasadzie istniejący chodnik. Szczyt kieleckiej inżynierii.
Obrazek


Skrzyżowanie ul. Krakowskiej z ul. Pakosz

Zmieni się geometria skrzyzowania - zostanie zlikwidowana wysepka do skrętu w prawo z ul. Krakowskiej w ul. Pakosz. Na całym skrzyżowaniu i zawrotkach się sygnalizacja świetlna, przez ul. Pakosz zostanie przeprowadzony przejazd dla rowerów. Niestety nie przeprowadzono DDR na drugą stronę ul. Krakowskiej.
Obrazek
kamil
 
Posty: 131
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, o 14:49

Poprzednia strona

Powrót do Drogi i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron