GDDKiA Kielce - [S7] Skarżysko - granica województwa

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Marcinus
Posty: 388
Rejestracja: 13 września 2007, o 23:20
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Marcinus » 6 lutego 2013, o 21:34

Dzięki za przypomnienie. Artykuł już sprzed jakiegoś czasu.
ciekawski pisze:Motyle, wilki, łosie. Ekolodzy oprotestowali budowę "siódemki"
Marcin Sztandera2010-09-21, ostatnia aktualizacja 2010-09-20 19:41
(...)
- Dopełniliśmy wszystkich wymogów. Sama sprawa toczy się od 2008 roku. Stowarzyszenie argumentowało wtedy, że konieczne jest zrobienie przejścia dla dużych zwierząt na terenie województwa mazowieckiego, oraz dostosowanie mostu na rzece Oleśnicy na potrzeby zwierząt średnich. Oba wymogi spełniono. W efekcie na siedmiokilometrowym odcinku w naszym regionie drogi jest siedem przejść dla zwierząt. Teraz pojawiają się nieoczekiwanie kolejne żądania w sytuacji, gdy inwestycja jest bardzo zaawansowana - podkreśla Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKIA.

- To nie jest kwestia liczby przejść, ale ich lokalizacji - odpowiada Ślusarczyk. Zapowiada, że jeżeli nie pomoże odwołanie do wojewody, stowarzyszenie będzie interweniowało w Komisji Europejskiej. - To inwestycja realizowana ze środków unijnych, a oni nie dają pieniędzy na prace łamiące ich przepisy. Myślę, że w tym przypadku łatwo będzie to udowodnić - dodaje.
źródło: gazeta wyborcza
Co do samego umiejscowienia przejść dla zwierząt na terenie woj. Świętokrzyskiego tak jak poprzednio napisałem - myślę że byłaby możliwość przesunięcia o kilkaset metrów w jedną, czy drugą stronę. Wystarczyłaby odrobina dobrej woli z obu stron, a nie okopanie się na swoich pozycjach i ani cm nie dać ruszyć...

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 6 lutego 2013, o 22:27

Marcinus pisze: Co do samego umiejscowienia przejść dla zwierząt na terenie woj. Świętokrzyskiego tak jak poprzednio napisałem - myślę że byłaby możliwość przesunięcia o kilkaset metrów w jedną, czy drugą stronę. Wystarczyłaby odrobina dobrej woli z obu stron, a nie okopanie się na swoich pozycjach i ani cm nie dać ruszyć...
I to jest właśnie istota całego sporu. Miałeś do czynienia z GDDKiA od strony organizacji pozarządowej? (Albo nawet od strony kontrahenta - przedsiębiorcy?) W takich instytucjach panuje równoczesne silne przekonanie o własnej racji i brak odwagi do podejmowania decyzji. Najpierw się upierają, że to oni wiedzą najlepiej, ale nawet jak ich przekonasz, to ci powiedzą, że oficjalne stanowisko zmienią dopiero jak z nimi wygrasz w sądzie, bo inaczej to się boją.

Czyli najpierw beton, a potem krycie własnej d... Co w połączeniu ze złą dokumentacją daje wyniki takie, jak widać.

Też chciałbym sobie myśleć, że GDDKiA to jakiś podmiot z publiczną misją budowania dróg i szerzenia dobra. Ale jest to przede wszystkim biurokracja, ze wszystkimi wadami wynikającymi z tego faktu. Oczywiście nie chodzi o to, żeby - jak chce Korwin - prywatni przedsiębiorcy budowali drogi, tylko żeby podmioty za to odpowiedzialne zdały sobie sprawę z własnych słabości (tendencja do ignorowania obywateli, lęk przed decyzjami bez "podkładki") i starały się im przeciwdziałać zamiast je utrwalać.

A tymczasem polecam:
http://www.forbes.pl/kossak-za-drogi,ar ... 2,1,1.html

Marcinus
Posty: 388
Rejestracja: 13 września 2007, o 23:20
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Marcinus » 7 lutego 2013, o 09:08

Z GDDKiA nie miałem kontaktu, ale miałem nadzieję, że
grzebo pisze:to jakiś podmiot z publiczną misją budowania dróg i szerzenia dobra
:D
Artykuł przeczytam w wolnej chwili :)

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Post autor: bender » 7 lutego 2013, o 10:05

Podobno w artykule jest błąd - Pracowni nie chodzi o wilki, a o wilkołaki. Ja ich popieram - wilkołaki powinny mieć możliwość przejścia.
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

proskarzysko
Posty: 15
Rejestracja: 24 stycznia 2013, o 01:21
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: proskarzysko » 7 lutego 2013, o 22:42

grzebo pisze:Nie przesadzajmy. "Węzeł by się przydał" - może i tak, zawsze lepiej mieć, niż nie mieć. Ale zaraz "jest potrzebny"? Miasteczko powiatowe z trzema węzłami na ekspresówce?
(...)
Fakt, że miasto jest powiatowe, a nie jakieś inne nie może z góry określać liczby węzłów. Każde miasto jest charakterystyczne na swój sposób.

Wszyscy uparcie zaliczają węzeł z DK42 do wspólnej liczby węzłów. Owszem jest to węzeł i temu się nie da zaprzeczyć, ale zasadniczym powodem jego zbudowania nie było umożliwienie zjazdu mieszkańcom miasta z S7 tylko skomunikowanie jej z DK42 i przerzucenie drogi nad linią kolejową nr 25. Poza tym zjazd z tego węzła jest źle zaprojektowany i jest kolizyjny z DK42 właśnie i na skrzyżowaniu bardzo często dochodzi do wypadków. GDDKiA nie kwapi się do rozwiązania tego problemu. Tam nawet nie ma komu od prawie roku postawić nowej latarni w miejsce starej - ściętej podczas kolizji, której złamany kikut sterczy z nawierzchni, został tylko dogięty do ziemi i zaklejony taśmą izolacyjną, żeby ktoś się nie dostał do kabli.

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3940
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 11 lutego 2013, o 19:08

Dokończenie budowy drogi numer 7 to priorytet! Tak zapowiadał premier. My sprawdzaliśmy co się dzieje na świętokrzyskim odcinku

Drogowcy są gotowi – mają projekty, wykupione grunty oraz niezbędne pozwolenia. Czekają tylko na pieniądze.

Na dokończenie modernizacji drogi numer 7 z Kielc do Warszawy i do Krakowa potrzeba około dwóch miliardów złotych. Wsparcie funduszami unijnymi jest niezbędne.

Rząd pracuje właśnie nad harmonogramem inwestycji na najważniejszych drogach w kraju z wykorzystaniem unijnych dotacji na lata 2014-2020. Jednym z priorytetowych przedsięwzięć – ogłosił to wcześniej premier Donald Tusk - jest dokończenie modernizacji trasy numer 7 od Gdańska przez Warszawę i Kraków do granicy ze Słowacją. Nowa droga ma zyskać status ekspresowej.

"Siódemka” przecina także województwo świętokrzyskie. W 2011 roku zakończono budowę 17-kilometrowego odcinka Skarżysko-Występa. Aktualnie trwa modernizacja obwodnicy Kielc na 23-kilometrowym fragmencie.

Opracowanie przez rząd planu inwestycji w oparciu o dotacje z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-2020 pozwoli dokończyć remont pozostałych trzech odcinków "siódemki” w regionie. Chodzi o ponad siedem kilometrów od Skarżyska do granicy z Mazowszem, ponad 20 kilometrów od Jędrzejowa do granicy z Małopolską oraz takiej samej długości fragment Chęciny-Jędrzejów.

W przypadku dwóch pierwszy inwestycji kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad posiada ważne zgody na ich realizację. – W tym półroczu planujemy złożyć wniosek do wojewody świętokrzyskiego o wydanie decyzji na projekt Chęciny-Jędrzejów – informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Kiedy ta instytucja ruszy z procedurą wyłonienia wykonawców przedsięwzięć? – Nie mamy informacji o konkretnym terminie, w którym będzie można ogłosić przetargi – odpowiada Małgorzata Pawelec.

Zdaniem świętokrzyskiego posła Platformy Obywatelskiej Lucjana Pietrzczyka, członka sejmowej Komisji Infrastruktury, decyzje zapadną raczej w 2014 roku. Jak podkreśla, ma to związek między innymi z problemami prawnymi wokół projektu Skarżysko-granica z Mazowszem. Przypomnijmy, ostatnio Naczelny Sąd Administracyjny uchylił wyroki Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie podtrzymujące decyzję środowiskową oraz decyzję o zezwoleniu na realizację tej inwestycji. - Rzecz jasna będziemy robić wszystko, by przetargi ruszyły jak najwcześniej – zapewnia Pietrzczyk.

Biorąc pod uwagę koszty wykonania poprzednich projektów na "siódemce” wartość tych planowanych można oszacować na około dwa miliardy złotych

:arrow: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /130219743

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 11 lutego 2013, o 21:49

proskarzysko pisze: Fakt, że miasto jest powiatowe, a nie jakieś inne nie może z góry określać liczby węzłów. Każde miasto jest charakterystyczne na swój sposób.

Wszyscy uparcie zaliczają węzeł z DK42 do wspólnej liczby węzłów.
Masz rację, posłużyłem się skrótem myślowym. Liczbę węzłów determinuje liczba mieszkańców, liczba przedsiębiorstw wymagających transportu oraz perspektywy zmian tych liczb w przyszłości. Na trasie S7 jest także inne miasto powiatowe - Radom - które pewnie potrzebuje 3 albo i więcej węzłów. W Skarżysku raczej nie ma takiej potrzeby, zwłaszcza że węzeł z DK42 przecież będzie obsługiwał południową stronę miasta. Nie wliczać go, to jakby mówić, że węzeł w Wiśniówce nie obsługuje Kielc, a tylko DK73.

Przy okazji przypomniałem sobie, że ja przecież mam duży kawałek tej dokumentacji środowiskowej, bo go dostałem z RDOŚ jeszcze w lipcu. Dla zainteresowanych wstawiam do nas (wgrywa się powoli, bo mam mały upload, na rano powinna być całość):
http://kieleckieinwestycje.org/pliki/S7 ... jewodztwa/

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 13 lutego 2013, o 00:31

Znalazłem puentę odnośnie liczenia łosi:

Obrazek

Tabela z dokumentu autorstwa GDDKiA:
http://kieleckieinwestycje.org/pliki/S7 ... edz_II.pdf

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 14 lutego 2013, o 18:53

GDDKiA powinna przygotować nowe dokumenty w sprawie budowy 7 koło Skarżyska
Artykuł dodany: 2013-02-14 15:41:54, ostatnia aktualizacja: 2013-02-14 16:12:05

Nie wiadomo, kiedy rozpoczną się prace przy modernizacji trasy nr 7 ze Skarżyska do granicy województwa. Jak informowaliśmy sprawa budowy utknęła w sądzie. Przygotowane projekty zakwestionowali ekolodzy i złożyli pozwy. Naczelny Sąd Administracyjny podzielił zastrzeżenia ekologów i uchylił wyroki Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, podtrzymujące decyzję środowiskową oraz decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Sprawy wrócą do ponownego rozpatrzenia.
Posłanka Platformy Obywatelskiej Marzena Okła-Drewnowicz
Zdaniem posłanki Platformy Obywatelskiej Marzeny Okły-Drewnowicz najlepszym rozwiązaniem byłoby przygotowanie nowych dokumentów, które nie byłyby obarczone błędami formalno-prawnymi.

Jej zdaniem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie czekając na zakończenie spraw sądowych, powinna uzyskać nową decyzję środowiskową, która uwzględniałaby zastrzeżenia ekologów. Cała procedura może potrwać około roku. Jeżeli zostałaby pozytywnie zakończona, wówczas można ogłaszać przetargi na wykonanie inwestycji, korzystając z przyznanych przez Unię Europejską nowych pieniędzy. Budowa 7-kilometrowego odcinka "siódemki" od Skarżyska-Kamiennej do granicy województwa miała być rozpoczęta w drugiej połowie 2010 roku i trwać dwa lata.

Robert Felczak

źródło: http://www.radio.kielce.pl/page,,GDDKiA ... 56243.html
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 19 marca 2013, o 12:51

Czarne chmury nad wykonawcą obwodnicy Kielc?
Giełdowy deweloper Marvipol rozważa złożenie wniosku o upadłość Mostostalu Warszawa, wykonawcy obwodnicy Kielc.
Marvipol ma ok. 116 mln zł roszczeń wobec Mostostalu Warszawa, dotyczących kontraktu na budowę osiedla Zielona Italia w Warszawie. - W przypadku braku możliwości egzekucji tych środków deweloper rozważa złożenie wniosku o upadłość Mostostalu - wynika z poniedziałkowego komunikatu Marvipolu.

"Podpisany w listopadzie 2010 r. kontrakt przewidywał, że Mostostal zrealizuje wartą 159,5 mln zł netto inwestycję do końca lutego 2014 r. Niespełna dwa tygodnie temu Mostostal poinformował o odstąpieniu od umowy, podając, że wina leży po stronie inwestora. Natomiast Marvipol wezwał Mostostal do kontynuowania budowy" - informuje branżowy portal Wnp.pl

W poniedziałkowym komunikacie Marvipol poinformował, że złożył do banku BZ WBK wniosek o zajęcie gwarancji bankowej na kontach Mostostalu w wysokości 15,7 mln zł w celu zabezpieczenia roszczeń z tytułu VAT i kosztów usterek. Zdaniem Marvipolu podkreślono, że odstąpienie Mostostalu od umowy jest nieskuteczne. Dodano, że w przypadku braku środków na pokrycie roszczeń Mostostalowi "może grozić wniosek o upadłość".

Mostostal Warszawa i hiszpańska Acciona Infraestructuras jest wykonawcą wartej ponad 640 milionów obwodnicy Kielc na drodze S7. Inwestycja powinna już się dawno skończyć. Pierwotnie prace miały potrwać 18 miesięcy i zakończyć się 1 września ubiegłego roku. Tak się jednak nie stało - najpierw na przeszkodzie stanęły intensywne opady deszczu, a potem odkrycie XV-wiecznej kopalni ołowiu w Górkach Szczukowskich. Zgodnie z ostatnią umową prace mają się zakończyć 18 maja 2013.

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... z2NzAqAKYx
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 30 marca 2013, o 18:56

Przyspieszenie w Ministerstwie Transportu. Przetargi drogowe za 32 mld zł

Jeszcze w tym roku Ministerstwo Transportu chciałoby ogłoszenia przetargów na budowę nowych dróg ekspresowych za 32 mld zł, finansowanych z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-20.
Minister transportu Sławomir Nowak pół roku temu zapowiadał, że już w 2013 r. rząd chciałby rozpisać przetargi na budowę nowych dróg. Teraz resort transportu spełnił te deklaracje, ogłaszając projekt nowelizacji rządowego programu budowy dróg krajowych na lata 2011-15.

"Aby zachować ciągłość realizacji inwestycji drogowych, należy umożliwić GDDKiA uruchomienie postępowań przetargowych w 2013 r., co umożliwi rozpoczynanie robót w roku 2014, czyli w pierwszym roku nowej perspektywy finansowej UE" - pisze w projekcie załącznika, który Ministerstwo Transportu chce dodać do programu drogowego.

Załącznik zawiera też listę inwestycji, na które resort transportu chciałby ogłosić przetargi w tym roku i zakończyć budowę do 2018 r. To wyłącznie drogi ekspresowe.

Wśród priorytetów resortu Nowaka są trzy odcinki drogi ekspresowej S7, których budowę drogowcy szykowali już pod koniec 2010 r. Ale wtedy minister finansów nagle obciął limit wydatków na budowę dróg i te projekty wypadły z wykazu inwestycji, których budowa miała się zacząć przed 2013 r. Chodzi o odcinki Miłomłyn - Olsztynek na Pomorzu i Radom - Skarżysko Kamienna, które wypełniają luki między zbudowanymi fragmentami S7. To także S7 Igołomska - Christo Botewa - brakująca część obwodnicy Krakowa.

W tym roku Ministerstwo Transportu chciałoby też rozpisać przetargi na przedłużenie S7 od Nidzic do Napierek w stronę Warszawy oraz od Chęcin pod Kielcami do granicy województwa świętokrzyskiego.

Jeśli plan wypali, za pięć lat większość trasy między Warszawą i Krakowem oraz ponad połowę trasy między Warszawą i Gdańskiem można by przejechać drogą ekspresową.

Kiedy powstanie wylotówka S7 ze stolicy i odcinki S7 w Małopolsce oraz od Elbląga do Gdańska - nie wiadomo.

Kolejnym priorytetem Ministerstwa Transportu jest S8, główna arteria tranzytowa przez Polskę. W listopadzie zeszłego roku rząd postanowił, że w 2013 r. GDDKiA ogłosi przetarg na budowę obwodnicy Marek na trasie S8. W tym miesiącu drogowa Dyrekcja wybrała wykonawców dwóch kolejnych odcinków S8 pod Warszawą i w stolicy. Obecnie resort transportu proponuje, by w tym roku ogłosić przetargi na ostatni odcinek "ósemki" między Piotrkowem Trybunalskim i Warszawą oraz dwóch odcinków na Podlasiu. Wtedy za pięć lat na trasie S8 luka będzie tylko od Wyszkowa do Ostrowi Mazowieckiej.

Na liście celów są też przetargi na S17 od Warszawy do Kurowa (reszta ekspresówki między stolicą i Lublinem), obwodnica S19 Lublina i dwa odcinki S19 obok Rzeszowa, a także na brakujące odcinki S5 od Poznania do Wrocławia oraz od Gniezna do Mielna w stronę Bydgoszczy.

Ministerstwo Transportu chciałoby też ruszyć z budową S3 od Sulechowa aż do granicy z Czechami. Ale pomija przebudowę na ekspresówkę obwodnicy Międzyrzecza - "wąskiego gardła" S3 w Lubuskiem. Resort transportu zaskakuje też, proponując przetarg na ekspresówkę S51 z Olsztynka do Olsztyna, milcząc o budowie obwodnicy Olsztyna. A opóźnienia tej inwestycji wywołują protesty w Olsztynie.

Według Ministerstwa Transportu na te nowe inwestycje już w 2014 r. rząd przeznaczyłby 4,7 mld zł, w dwóch kolejnych latach po ok. 11 mld zł, a potem jeszcze 5 mld zł.

- To nie jest realny program. Na razie nie ma zapewnionych pieniędzy na te inwestycje. A nawet jeśli przetargi zostaną ogłoszone w tym roku, to nie ma pewności, czy inwestycje będą na tyle przygotowane, by można je zacząć już w przyszłym roku - nie kryje sceptycyzmu Wojciech Malusi, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa. Był on również zaskoczony pomysłem tak szybkiego przedłużenia S3 do granicy z Czechami.

Kilka miesięcy temu minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska także wskazywała, że jeśli już w połowie 2014 r. zostaną zatwierdzone pierwsze projekty z nowego budżetu, to będzie to rekord w dziejach Unii. Na razie plany Ministerstwa Transportu przekazano do konsultacji społecznych i rządowych, a tu kluczowy głos należy do Ministerstwa Finansów.
:arrow: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,136 ... z2P2yHOo9s
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 4 kwietnia 2013, o 11:59

Może mi się zdawało, była fatalna pogoda, ale na obwodnicy Skarżyska pojawiły się łaty, na pasie w stronę Wawy, przy tym niechlujne i nierówne. Ktoś to może potwierdzić?

proskarzysko
Posty: 15
Rejestracja: 24 stycznia 2013, o 01:21
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: proskarzysko » 4 kwietnia 2013, o 12:32

Może jakieś tymczasowe? Zima na pewno dała się w znaki nawierzchni.

A w ogóle jak czytałem twój post to w momencie "pojawiły się..." już mi się iskierka nadziei zapaliła, że coś się dzieje na obwodnicy, która ma być budowana. A tu zonk :)

Awatar użytkownika
jaromlody
Posty: 482
Rejestracja: 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Droga ekspresowa S7 w Świętokrzyskiem - awantura zamiast bud

Post autor: jaromlody » 8 czerwca 2013, o 08:55

Rząd ogłosił, że świętokrzyski odcinek drogi ekspresowej S7 wkrótce powstanie. Poseł Andrzej Bętkowski ostrzega – to kolejne obietnice. Jego zdaniem do 2020 roku trasy nie będzie. Posłankę Marzenę Okłę-Drewnowicz irytują te czarne scenariusze.


Budowa siedmiokilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 ze Skarżysko-Kamiennej do granica z województwem mazowieckim, przeciąga się ponad miarę. Kilka lat temu wycięto las pod budowę, wywłaszczono posiadaczy gruntów, zniszczono ogródki działkowe. Zlikwidowano nawet stację benzynową. Robót nie rozpoczęto.

Jedni winią za to ekologów, którzy skutecznie zatrzymali inwestycję, wskazując na wiele nieprawidłowości. W efekcie prace nie ruszyły, sprawa znajduje się w sądzie. Inni uważają, że protesty przyrodników z Pracowni na Rzecz Wszystkich Istot, kierowanej notabene przez skarżyszczanina Radosława Ślusarczyka to wygodny pretekst dla rządu, który nie ma pieniędzy na konieczną drogę. Kilka dni temu rząd ogłosił, które trasy szybkiego ruchu i autostrady powstaną do 2020 roku. Wśród nich znalazł się skarżyski fragment „siódemki".

Czarna dziura Tuska

Wiary tym zapewnieniom nie daje poseł Prawa i Sprawiedliwości Andrzej Bętkowski.

– Chciałbym, żeby tak było, ale znaków zapytania jest wiele. Obiecanki są charakterystyczne dla Platformy Obywatelskiej, w sprawie naszej drogi także. Spodziewam się, że prędzej minister Nowak znów wymieni się z kimś na zegarki, niż powstanie ekspresowy fragment S7 w Skarżysku – ironizuje parlamentarzysta.

Jego zdaniem wątpliwe jest zapowiadane przez posłankę Marzenę Okłę-Drewnowicz ogłoszenie przetargu na inwestycję jeszcze w tym roku. Obawia się, że wkrótce Naczelny Sąd Administracyjny wyda niekorzystny dla drogowców werdykt dotyczący decyzji środowiskowej. W efekcie trzeba będzie... wyznaczyć nowy przebieg „siódemki". A to wydłuży czas przygotowań do rozpoczęcia prac.

– Może i S7 powstanie do 2020 roku, ale nasz odcinek trasy pozostanie „Czarną Dziurą Tuska" – zapowiadał na środowej konferencji prasowej poseł Prawa i Sprawiedliwości.

Węzeł niezgody

Towarzyszący mu działacze partii, wiceprezydent Skarżyska Grzegorz Małkus i szef rady miejskiej Andrzej Dąbrowski niepokoją się o losy „Węzła Północ", zjazdu z ekspresówki na tereny, które mają się stać przemysłowym centrum gminy. Ich zdaniem jego powstanie jest nieodzowne dla rozwoju Skarżyska.

Marzena Okła-Drewnowicz swoją konferencję, w tej samej sprawie, zwołała na godzinę później.

- Szczególnie cieszy mnie, że w programie budowy dróg interesujący nas odcinek jest wyraźnie zaznaczony, choć budzi najwięcej kontrowersji. Widać zastrzeżenia Pracowni nie zostały uznane za na tyle istotne, by wstrzymać ogłoszenie przetargu. Ten ma być ogłoszony w tym roku, a prace ruszyć w przyszłym. Węzeł Północ jest potrzebny. Ale jeśli będzie stanowił przeszkodę dla rozpoczęcia inwestycji, trzeba się będzie zastanowić, co z nim zrobić – mówi.

Dodajmy; właśnie węzeł jest kością niezgody między ekologami i drogowcami. Przechodzi przez cenne według obrońców natury tereny, podobnie, jak było z doliną Rospudy. W tym przypadku jest nią niewielka i zmeliorowana Oleśnica.

Niech się uczy czytać

Posłankę Okłę-Drewnowicz czarne scenariusze parlamentarnego kolegi wyraźnie zirytowały.

– Żaden z ekspertów nie bierze pod uwagę zmiany przebiegu S7 na naszym terenie. Poseł Bętkowski, jeśli już się czegoś podejmie, kończy się to fiaskiem. Dlatego mam nadzieję, że nie będzie się angażował w sprawę budowy drogi ekspresowej. Jego intencją jest wprowadzanie zamieszania. Już namieszał w powiecie, teraz zaczął się zajmować moją, a nie swoją pracą. Kto działa skuteczniej, ocenią wyborcy – przekonuje posłanka.

I nawiązując do zwołanej przez posła Prawa i Sprawiedliwości przed ostatnimi wyborami konferencji, w której zarzucał jej kłamstwa, dodaje. – Liczyłam, że po sześciu latach doczekam się, że pan poseł nauczy się wreszcie czytać ze zrozumieniem. Niestety, nie doczekałam się. Czy oczekiwana z coraz większą niecierpliwością inwestycja ruszy, przekonamy się w niedługim czasie.

źródło: RegioMoto

Awatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1664
Rejestracja: 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Post autor: MAŁY » 18 czerwca 2013, o 10:20

Kolejny kłopot z budową ekspresowej "siódemki". Ekolodzy wygrali w sądzie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił decyzję środowiskową dla budowy odcinka drogi ekspresowej S7 od Skarżyska-Kamiennej do granicy województwa mazowieckiego.
Budowa prawie ośmiokilometrowego odcinka drogi S7 od Skarżyska-Kamiennej do granicy z województwem mazowieckim miała się rozpocząć już w 2010 roku. Ogłoszono nawet przetarg, w którym najtańszą ofertę, opiewającą na 233 mln zł, złożyła firma MDI Sopot. Unieważniono go w 2011 roku, bo zabrakło pieniędzy. Problemem były też protesty ekologów, którzy twierdzą, że budowa węzła drogowego koło Skarżyska zaszkodzi m.in. trzem gatunkom motyli i przetnie międzynarodową trasę wędrówek wilków oraz łosi. Ekolodzy oprotestowali dwa kluczowe dokumenty: decyzję środowiskową oraz zgodę na realizację inwestycji drogowej.

Zeszłotygodniowy wyrok to efekt właśnie tych protestów. WSA w Warszawie podtrzymał stanowisko generalnego dyrektora ochrony środowiska, który uchylił decyzję środowiskową dla tego odcinka drogi ekspresowej. Co istotne, WSA zajął się sprawą po wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego, który uchylił wcześniejszą decyzję sądu pierwszej instancji. - Wyrok nie jest prawomocny, nie mamy jego pisemnego uzasadnienia, więc trudno cokolwiek komentować - mówi Małgorzata Pawelec, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przypomina, że cały czas jest też ważna zgoda na realizację inwestycji dla tej drogi.
Niezależnie od tego drogowcy złożyli wniosek o wydanie drugiej decyzji środowiskowej. Spieszą się, bo zgodnie z zapowiedziami resoru infrastruktury jeszcze w tym roku powinien być ogłoszony przetarg na budowę tego odcinka "siódemki".

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... z2WYeoCrM1
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek

ODPOWIEDZ