MZD Kielce - Przebudowa ul. Grunwaldzkiej / Szajnowicza

Ulice, mosty, inżynieria ruchu oraz uwagi i propozycje.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix

Awatar użytkownika
lukas000
Posty: 204
Rejestracja: 7 marca 2011, o 15:41
Lokalizacja: mam to wiedzieć:)

MZD Kielce - Przebudowa ul. Grunwaldzkiej / Szajnowicza

Post autor: lukas000 » 27 kwietnia 2011, o 10:12

Grunwaldzka i Piekoszowska. Połączy je tunel

Wiemy już, w jaki sposób miasto przebuduje skrzyżowanie ulicy Grunwaldzkiej z Piekoszowską. Na wysokości Lidla powstanie zjazd pod ziemię. Miejski Zarząd Dróg zleca opracowanie koncepcji wraz z projektem budowlanym

- To jeszcze cieplutka sprawa - mówi Piotr Wójcik, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - Zlecamy opracowanie koncepcji wraz z projektem budowlanym - dodaje.

Taka forma pozwala na szybsze przygotowanie dokumentacji potrzebnej do rozpoczęcia inwestycji. Ma być gotowa najpóźniej na przełomie tego i następnego roku.

Przebudowa skrzyżowania ulicy Grunwaldzkiej i Piekoszowskiej jest konieczna, bo w ciągu ostatnich lat ruch samochodów zwiększył się tam kilkakrotnie. Przede wszystkim z powodu rozbudowy osiedli Ślichowice II i Gwarków, ale także ze względu na projektowaną przez miejskich planistów dzielnicę Zachód. Za ulicą Malików ma powstać wielorodzinne osiedle mieszkaniowe. Już teraz rano przy wyjeździe, a wieczorem na wjeździe na osiedla Ślichowice i Pod Dalnią trzeba stać w korkach. - Chcemy poprawić płynność ruchu dla samochodów osobowych, ale przede wszystkim kontynuować budowę buspasów, dzięki którym autobusem szybko można będzie dostać się do centrum - podkreśla Wójcik.

Drogowcy zdecydowali, że najlepszym rozwiązaniem będzie budowa przejazdu pod ziemią. Jadąc ulicą Grunwaldzką na wysokości Lidla, zaczniemy zjeżdżać w dół i tunelem wyjedziemy w ulicę Piekoszowską. Inwestycja ma być gotowa na koniec 2013 roku. MZD chce ją wykonać w ramach dużego projektu unijnego pod nazwą "Rozwój systemu komunikacji publicznej w Kieleckim Obszarze Metropolitalnym". Podobnie jak budowę przedłużenia ulicy Wapiennikowej od ulicy Tarnowskiej (obok zakładu Prema) aż do ronda Czwartaków i pętli autobusowej wraz z parkingiem na Bukówce. - Pętla służyć ma kierowcom autobusów - będą tam dla nich toalety i miejsce do krótkiego odpoczynku - i mieszkańcom miasta. Chcemy zbudować tam parking przesiadkowy, będzie można na przykład podjechać samochodem, zostawić go tam i wsiąść na rowery czy iść na spacer na Telegraf - podkreśla dyrektor MZD. Dodaje, że obie inwestycje są już na tyle "dogadane", że można przystąpić do zlecenia projektu na budowę.

Nieco szybciej kielczanie z południowo-wschodniej części miasta doczekają się przebudowy ulicy Wapiennikowej na odcinku od Ściegiennego do Tarnowskiej. Drogowcy czekają tylko na wydanie przez wojewodę tzw. zridu, czyli zgody na realizację inwestycji. Na tym odcinku ulica będzie dwupasmowa.

:arrow: Gazeta Wyborcza Kielce

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 20 czerwca 2011, o 01:08

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach zawiadamia (...), że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na:

"Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Przebudowa ul. Grunwaldzkiej w Kielcach (droga wojewódzka nr 786 odcinek od ul. Podklasztornej do Al. Szajnowicza - Iwanowa)"

wybrana została oferta następującego Wykonawcy:

MP - MOSTY SP. z.o.o.
ul. Dekerta 18, 30-703 Kraków


za cenę brutto: 217.710.00 zł. (słownie: dwieście siedemnaście tysięcy siedemset dziesięć złotych 00/100 zł.)
Ciekawa sprawa, 13 chetnych firm i tylko 2 z Kielc. Oby tak częściej, może unikniemy drogowego pseudoprojektanctwa (wylączając minimalizm MZD).

lukaszek92
Posty: 104
Rejestracja: 24 maja 2011, o 13:54
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: lukaszek92 » 21 czerwca 2011, o 12:32

.
Ostatnio zmieniony 21 czerwca 2011, o 12:34 przez lukaszek92, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko kielce.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 21 czerwca 2011, o 12:33

Nikt nie ma, bo jeszcze nie istnieje. Jesli jeszcze raz zapytasz o cos, co nie istnieje i jest to oczywiste, to bedziemy usuwac wpis.

quiris
Posty: 43
Rejestracja: 31 maja 2011, o 10:06
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: quiris » 27 grudnia 2011, o 13:44

Obrazek
Budżet Kielc 2012. Sprawdź, co miasto wybuduje

- To najtrudniejszy budżet jaki pamiętam. Jeszcze nigdy nie był tak ograniczony w stosunku do poprzedniego roku - mówił na sesji budżetowej kieleckiej rady miasta Witold Borowiec, szef klubu radnych prezydenckiego Porozumienia Samorządowego. I choć w mniejszych inwestycjach rewolucji nie możemy się spodziewać, to wciąż sporo działo się będzie w tych unijnych. Szczególnie na drogach.

[…]

Dzięki pieniądzom zaoszczędzonym z węzła Żelazna - ok. 50 mln zł - Miejski Zarząd Dróg w Kielcach zamierza w przyszłym roku zrealizować dwie kolejne inwestycje: budowę nowej dwupasmowej drogi od ul. Wapiennikowej (obok Premy) do ronda Czwartaków na Bukówce, której projekt już powstaje, oraz drugiej jezdni ul. Grunwaldzkiej od Podklasztornej do Massalskiego. - Mamy już pozytywną opinię Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na wykorzystanie zaoszczędzonych pieniędzy, czekamy tylko na decyzję Komisji Europejskiej - mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik MZD.

[...]

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... uduje.html

quiris
Posty: 43
Rejestracja: 31 maja 2011, o 10:06
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: quiris » 27 grudnia 2011, o 13:51

Konsultacje społeczne: "Budowa bus-pasów w ciagu ul. Grunwaldzkiej w Kielcach

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach informuje, że obecnie przygotowywana jest dokumentacja projektowa dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: „Budowa bus-pasów w ciągu ul. Grunwaldzkiej w Kielcach na odcinku od ul. Podklasztornej do Al. J. Szajnowicza-Iwanowa, wraz ze skrzyżowaniami”

Z koncepcją w/w zadania inwestycyjnego będzie można zapoznać się w siedzibie Miejskiego Zarząd Dróg w Kielcach przy ul. Prendowskiej 7, w pokoju nr 3, w godzinach pracy urzędu, tj. od 7.30 do 15.30 lub na stronach internetowych urzędu.

Ewentualne uwagi i zastrzeżenia należy składać do dnia 10.01.2012r. na adres: Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7, 25-384 Kielce.

1 Charakterystyka przedsięwzięcia

1.1 Lokalizacja przedsięwzięcia
Planowana inwestycja zlokalizowana jest w południowo-wschodniej części kraju w województwie świętokrzyskim w mieście Kielce w ciągu ulicy Grunwaldzkiej i Al. Szajnowicza-Iwanowa na odcinku od ul. Podklasztornej do ul. Massalskiego.

1.2 Rodzaj, skala i zakres przedsięwzięcia

Planowana inwestycja obejmuje:
  • przebudowę ul. Grunwaldzkiej na odcinku 975 m,
  • przebudowę Al. Szajnowicza-Iwanowa na odcinku 420 m,
  • przebudowę ul. Podklasztornej na długość około 150 m,
  • przebudowę ul. Piekoszowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Podklasztorną na odcinku 120 m,
  • przebudowę ul. Piekoszowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Grunwaldzką (strona wschodnia) na odcinku 70 m,
  • przebudowę ul. Piekoszowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Grunwaldzką (strona zachodnia) na odcinku 150 m,
  • budowę kanalizacji deszczowej,
  • budowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę lub zabezpieczenie istniejącej sieci uzbrojenia i innych
  • urządzeń kolidujących z projektowaną przebudową ulic (wodociągi,
  • kanalizacje sanitarne oraz deszczowe, linie teletechniczne i elektryczne,
  • sieci gazowe, oświetlenie uliczne, ciągi ciepłownicze, itp.),
  • budowę urządzeń ochrony środowiska,
  • wycinkę drzew,
  • nasadzenia zieleni.
1.3.2 Stan projektowany

Głównym założeniem przebudowy ul. Grunwaldzkiej oraz Al. Jerzego Szajnowicza-Iwanowa jest dobudowa do istniejących ulic pasów przeznaczonych dla autobusów w celu usprawnienia komunikacji publicznej w mieście. W tym celu poszerzono istniejące ulice od skrzyżowania z ul. Podklasztorną do skrzyżowania z ul. Edmunda Massalskiego (z wyłączeniem skrzyżowania, które było przedmiotem odrębnego opracowania) do trzech pasów ruchu w tym jeden wyznaczony jako „bus pas”. Długość projektowanej przebudowy wynosi ~ 1300 m.

Ponadto projekt zakłada przebudowę skrzyżowań:
  • Ul. Grunwaldzkiej z ul. Podklasztorną jako dwupasowe „rondo turbinowe” o szerokości pasów ruchu 4.50 m. Promienie wyokrąglające na włączeniu do ronda to R=15.0 m, natomiast wyłączające z ronda to R=17.0 m. Na włączeniu ul. Podklasztornej do projektowanego ronda wykonano wyspy kanalizujące o szerokości 2.50 m od strony południowej oraz 5.00 m od strony północnej.
  • ul. Grunwaldzkiej z Al. J. Szajnowicza-Iwanowa jako dwupasowe „rondo turbinowe” o szerokości pasów ruchu 4.50 m. Promienie wyokrąglające na włączeniu do ronda to R=15.0 m, natomiast wyłączające z ronda to R=17.0 m. Na włączeniu Al. J. Szajnowicza-Iwanowa do projektowanego ronda wykonano wyspy kanalizujące o szerokości 3.00 m od strony wschodniej oraz 8.50 m od strony Zachodniej.
  • ul. Grunwaldzkiej z ul. Piekoszowską (strona wschodnia) poprzez wprowadzenie wyłącznie relacji „prawoskrętnych”. Na wyłączeniu i włączeniu z ul. Grunwaldzkiej do ul. Piekoszowskiej zastosowano promienie skrętne o wartości R=18.0 m.
  • ul. Grunwaldzkiej z ul. Piekoszowską (strona zachodnia) poprzez wprowadzenie wyłącznie relacji „prawoskrętnych”. Na wyłączeniu z ul. Grunwaldzkiej do ul. Piekoszowskiej zastosowano promień skrętny o wartości R=25.0 m, natomiast na włączeniu do ul. Grunwaldzkiej zastosowano promień R=15.0 m.
  • ul. Podklasztornej z ul. Piekoszowską poprzez wykonanie dodatkowego prawoskrętu na kierunku ul. Piekoszowska (ul. Grunwaldzka) ul. Podklasztorna. Zawężenie pasa dzielącego pomiędzy jezdniami ul. Podklasztornej z 30.0 m do 5.0 m.
  • ul. Gwarków z ul. Grunwaldzką poprzez wprowadzenie wyłącznie ruchu na pasy prawoskrętne oraz poprawę łuków wyokrąglających krawędzie jezdni na włączeniu do ul. Grunwaldzkiej (R=9.0 m).
  • ul. Kazimierza Wielkiego z Al. Jerzego Szajnowicza-Iwanowa poprzez wprowadzenie wyłącznie ruchu na pasy prawoskrętne oraz poprawę łuków wyokrąglających krawędzie jezdni na włączeniu do ul. Grunwaldzkiej po stronie południowej (R=6.0 m).
:arrow: http://www.mzd.kielce.pl/index.php?opti ... 7&Itemid=1

quiris
Posty: 43
Rejestracja: 31 maja 2011, o 10:06
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: quiris » 27 grudnia 2011, o 13:55


Aphex1
Posty: 190
Rejestracja: 4 września 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Aphex1 » 27 grudnia 2011, o 14:29

Myślałem, że te tępe głowy już się nauczyły robić ścieżki z asfaltu, niestety myliłem się.
Cycle chic!

Awatar użytkownika
Arturo
Posty: 172
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 20:42
Lokalizacja: Kielce, Ślichowice
Kontakt:

Post autor: Arturo » 27 grudnia 2011, o 16:32

W tym mzd to chyba mają jakiś chory fetysz na punkcie ekranów, znów chcą nimi zmasakrować przestrzeń.

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 27 grudnia 2011, o 18:01

Do 10 stycznia można składać pisemne 'skargi'. Mnie trochę śmieszą bus-pasy. No bardzo fajnie że są, ale mimo wszystko kierowcy muszą w rezultacie skierować się na zwykły pas ruchu tuż przy rondach turbinowych. Z planu wynika, że przystanek autobusowy przy Lidlu chyba nie będzie obowiązywać (nie ma jak wjechać z ulicy Grunwaldzkiej w ulicę Piekoszowską przy Lidlu). Może zrobią jakiś dodatkowy przystanek na Grunwaldzkiej w okolicach stacji benzynowej? Tylko że nie widzę tego na tym planie. A czy drugi przystanek w przeciwnym kierunku będzie obwiązywać, czy też przeniosą na Grunwaldzką? W końcu po co miałby być bus-pas na Grunwaldzkiej w stronę Ślichowic (odcinek od ronda turbinowego przy Podklasztornej do Piekoszowskiej), gdy autobusy wjeżdżałyby na Piekoszowską? Albo rozdzielą: linia 46 przez Grunwaldzką bus-pasami, 105 przez Piekoszowską-tylko w stronę Ślichowic.
Widzę przesunięty przystanek na Grunwaldzkiej (ten pomiędzy jezdniami Piekoszowskiej).
Ścieszka rowerowa znika w pewnym momencie aby się znowu pojawić. Jest tu ulica więc mogę zrozumieć, że trochę nie ma miejsca. Miejsce nieuczęszczane raczej przez pieszych, czy też na tym kawałku drogi przez samochody więc nie będzie raczej kolizji.
Zablokowali wyjazd z Kazimierza Wielkiego w lewą stronę.
Aby z centrum wjechać w Piekoszowską, trzeba skorzystać z ronda przy ulicy Szajnowicza-Iwanowa. Albo na nim zawrócić, albo jechać dalej ulicą Szajnowicza-Iwanowa aż do ul. Malików. Spowoduje to zwiększenie ruchu na tych dwóch ulicach. A gdzie tunel :) ?
Pasy Grunwaldzkiej między rondami turbinowymi, oddzielone od siebie na całej długości pasem zieleni. Jak już przebijesz się przez pierwsze rondo, to nie ma przebacz, musisz skorzystać z drugiego, aby pojechać gdzieś w lewo.
Ciekawe jaki był wariant 1?

lukaszek92
Posty: 104
Rejestracja: 24 maja 2011, o 13:54
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: lukaszek92 » 27 grudnia 2011, o 19:02

Jadąc z centrum nie będzie mozna wiezdzac w piekoszowska kto to projektował zeby wiechac trzeba dojechac do rada zawrocic i spowrotem wrucic do piekoszowskie trzeba dodatkowa 800m jechac a w kazimierza tez sie nie wiedzie to jest bez sennsu.
Tylko kielce.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 27 grudnia 2011, o 19:37

Dlaczego nie może powstać zwykłe skrzyżowanie ze światłami Piekoszowska/Grunwaldzka??

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 27 grudnia 2011, o 20:56

Moje uwagi (z pominięciem tych, co już pojawiły się na forum):
- trzeba skonkretyzować, żeby nasadzili zieleń wysoką, bo jak nam zafundują niską zieleń "szpalerową", jak na Łódzkiej to będzie tragedia. Lipy, dęby, klony, i in. drzewa szpalerowe - występuję z tym, jako koordynator SKI ds. zieleni miejskiej i takie też pismo chciałbym złożyć do MZD. Jakieś sugestie?

- chodnik i ddr (ścieżka) zawsze przed, a nie za ekranem!

Co do szerokości jezdni uważam, że lepsza jest droga szersza niż węższa. Po 2 pasy + bus pas na jezdnię- jak na Warszawskiej.

W pozostałych sprawach podzielam zdanie SKI.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
tomasz2719
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 867
Rejestracja: 8 marca 2008, o 00:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomasz2719 » 27 grudnia 2011, o 21:04

Bo przebudowa jest robiona dla polepszenia przepustowości. Aktualnie jak jest sygnalizacja świetlna, to chyba nawet gdyby te ronda powstały, to sygnalizacja i tak by tamowała ruch. W godzinach szczytu, wydostanie się ze Ślichowic trwa bardzo długo. Ci co chcą pojechać Piekoszowską, mogą zawrócić na rondzie, lub ewentualnie pojechać aż do ulicy Malików i tam skręcić w Piekoszowską. Kiedyś były plany, że w przyszłości przedłużą ulicę Szajnowicza-Iwanowa, aż do ulicy Stawki i właśnie ta trasa miałaby być drogą wojewódzką. Później o tunelu mówili. Biorąc pod uwagę fakt aktualnego planu bez tunelu, stwierdziłbym, że tunel chyba poszedł w odległą przyszłość jeśli w ogóle powstanie, a większa szansa jest chyba jednak na powstanie przedłużenia ulicy Sz-I do Stawki.

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 27 grudnia 2011, o 23:02

Treść:
1. Na obecnym etapie planowania inwestycji, przy kwalifikowaniu poszczególnych drzew przeznaczonych do wykarczowania, wnioskujemy, aby drzewa, które nie kolidują z urządzeniami drogowymi oraz instalacjami podziemnymi (projektowanymi) zostały zachowane.

2. Przy dokonywaniu nowych nasadzeń należy kierować się odpowiednim doborem gatunków drzew szpalerowych, sadzonych obustronnie po północnej i południowej stronie planowanych jezdni. Stowarzyszenie proponuje posadzenie klonów, dębów lub lip (drzewa wysokie).

Stowarzyszenie postuluje, aby zwiększyć zadrzewienie planowanej drogi, a tym samym zmniejszyć ilość ekranów akustycznych. Niedopuszczalne jest wycinanie drzew i zastępowanie ich ekranami akustycznymi, jak to miało miejsce przy przebudowie ul. Świętokrzyskiej. Drzewa mogą tłumić hałas o niemal 50 %, nawet pojedyncze drzewo wyraźnie wpływa na redukcję zanieczyszczeń i hałasu. Istotny jest także wizualny aspekt odczuwania hałasu w mieście. Inaczej odbieramy hałas, gdy nie widzimy jego źródła. Dlatego też, jeśli sunący sznur samochodów jest zasłonięty przez rząd drzew, hałas samochodowych silników odczuwamy słabiej.

Rzędy przydrożnych drzew - paradoksalnie, zwiększają bezpieczeństwo podróżujących. Pokazują, lepiej niż wszelkie znaki drogowe, dokąd droga prowadzi, gdzie będzie zakręt. Zimą tworzą ścianę przeciwśnieżną, uniemożliwiając przemieszczanie się zasp. Latem zacieniają jezdnię, obniżając temperaturę, co nie tylko pomaga utrzymać w dobrym stanie asfalt, ale wpływa też na oszczędność energii w klimatyzowanych samochodach, a także w budynkach.

Niedoceniana jest ich rola w tworzeniu krajobrazu. W Polsce drzewa wyznaczające trakt to tradycja - widok utrwalony kulturowo.

Naszym celem jest społeczna ochrona zielonej tkanki Kielc, szczególnie w czasie, gdy w mieście realizowane są ogromne inwestycje, dlatego Stowarzyszenie wnioskuje o uwzględnienie uwag w całości i poinformowanie pod wskazanym adresem korespondencyjnym o podjętej decyzji w tej sprawie.
Czekam na uwagi do 2 stycznia 2012 r.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

ODPOWIEDZ