Kielce - infrastruktura rowerowa
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1, MeehoweCK, Masmix
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Aaa, trzeba było od razu pisać, że to chodzi o takie trasy dla rowerków dziecięcych. "Kółko dookoła Alei Na Stadion" to można przejechać nawet bez łańcucha. Jednak jeśli to ma być fragment szlaku długodystansowego, to należy zapewnić należytą przejezdność w obu kierunkach, np. przez wyeliminowanie co najmniej parkowania a najlepiej ruchu kołowego w ogóle. Natomiast najbliższe badziewiaste piasko-błota są na Obrzeźnej.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 20 marca 2007, o 12:27
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Myślę, że ten temat gdzieś wcześniej poruszony był. Ale taka sytuacja z dziś.
Ze znajomym siedzimy w jednej z kawiarni na solnej. Nie mógł wyjść z podziwu nad sposobem zaprojektowania ścieżki rowerowej. Tzn. dobre parę minut przyglądał się sporej jak na tą godzinę ilości osób przemieszczających się chodnikiem od strony wspomnianej wcześniej kawiarni. Dumał, dumał i wydumał. Wszystkie osoby omijały wystawione stoliki przy czym, przez ten czas zadumy drugą stroną przeszła jedna, dosłownie jedna osoba. Teraz, kiedy powiedzmy nie ma jeszcze „sezonu” jest w miarę ok. A co będzie w wakacje?. Dwa, schodząc z chodnika o mało co nie rozjechałby go rowerzysta jadący od ul. Sienkiewicza. Mówił, że u niego w Krakowie też są takie kwiatki, ale bardziej tam gdzie istnieję gęsta zabudowa i gdzie ciężko jest „sensownie” wstawić ścieżkę. A tu, gdzie nowo oddany fragment :/. Nigdy nad tym się nie zastanawiałem, ale faktycznie moim zdaniem ścieżka rowerowa po tej stronie to bezsens. Miała być promenada, a niestety jest wąski chodniczek, gdzie przy dobrych wiatrach (jak zejdą z ceny za m2:)) będzie więcej wystawionych przed lokalami stolików ->to będzie meksyk z przejściem.
Ze znajomym siedzimy w jednej z kawiarni na solnej. Nie mógł wyjść z podziwu nad sposobem zaprojektowania ścieżki rowerowej. Tzn. dobre parę minut przyglądał się sporej jak na tą godzinę ilości osób przemieszczających się chodnikiem od strony wspomnianej wcześniej kawiarni. Dumał, dumał i wydumał. Wszystkie osoby omijały wystawione stoliki przy czym, przez ten czas zadumy drugą stroną przeszła jedna, dosłownie jedna osoba. Teraz, kiedy powiedzmy nie ma jeszcze „sezonu” jest w miarę ok. A co będzie w wakacje?. Dwa, schodząc z chodnika o mało co nie rozjechałby go rowerzysta jadący od ul. Sienkiewicza. Mówił, że u niego w Krakowie też są takie kwiatki, ale bardziej tam gdzie istnieję gęsta zabudowa i gdzie ciężko jest „sensownie” wstawić ścieżkę. A tu, gdzie nowo oddany fragment :/. Nigdy nad tym się nie zastanawiałem, ale faktycznie moim zdaniem ścieżka rowerowa po tej stronie to bezsens. Miała być promenada, a niestety jest wąski chodniczek, gdzie przy dobrych wiatrach (jak zejdą z ceny za m2:)) będzie więcej wystawionych przed lokalami stolików ->to będzie meksyk z przejściem.
To jest moje miasto, tu sie urodzilem.
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
oczywiście, wszystko się zgadza, ale .. , jak już się wykrzesało ostatnie siły żaby dojechać do centrum , na ślniącym nowym rowerze w wypasionym kasku i oddychającej membranami koszulce to fajnie się na takiej promenadzie pokazać przy stolikach w tłumie co , autem się tam nie wjedzie
pionki są w pionie, a poziomki w poziomie
- GooDek_238
- Posty: 329
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, o 18:55
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Tak trochę z innej beczki. Tak to się robi w cywilizowanym świecie: https://youtu.be/eaE4KOZzQOg
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
W ramach GREEN VELO (http://greenvelo.pl/pl/interaktywna_mapa_szlaku/) na odcinku /stary stadion Korony - restauracja Stangret/ po śladzie leśnej ścieżki wzdłuż drogi dla samochodów powstała kilkusetmetrowa, asfaltowa DDR.
- Tomasso
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 589
- Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
- Lokalizacja: Kielce - Sieje
- Kontakt:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Ciekaw jestem kto siedział nad opracowywaniem tej ścieżki? Jakaż to wspaniała atrakcja czeka na rowerzystów z Polski - tunel pod dworcem PKP, łał! i do tego nie wolno tam jechać na rowerze. W ogóle jest sporo zadziwiających odcinków (np. dlaczego z Oblegorka trasa skręca na Pępice zamiast na Hucisko, gdzie jest fajna atrakcja na Perzowej Górze i stamtąd można dróżką pojechać na Kuźniaki gdzie stoi ruina pieca czy po drodze dalej do Kołłatajówki). Ale przecież mądrzejsi nad tym siedzieli.
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Główna ścieżka biegnie od Ściegiennego przez Pakosz do Krakowskiej i dalej na Białogon, a ta trasa prowadzi przez centrum
ze względu...
"Od głównej trasy odchodzą „odnogi” - to łączniki i pętle, które prowadzą do miejsc atrakcyjnych turystycznie i węzłów komunikacyjnych. Zaplanowane zostały tam, gdzie nie było możliwości poprowadzenia trasy głównej: łącznik do PKP Korsze, pętla do Augustowa, łącznik do Łomży, pętla do Białowieży, łącznik do PKP Rzeszów, łącznik do PKP Kielce."
ze względu...
"Od głównej trasy odchodzą „odnogi” - to łączniki i pętle, które prowadzą do miejsc atrakcyjnych turystycznie i węzłów komunikacyjnych. Zaplanowane zostały tam, gdzie nie było możliwości poprowadzenia trasy głównej: łącznik do PKP Korsze, pętla do Augustowa, łącznik do Łomży, pętla do Białowieży, łącznik do PKP Rzeszów, łącznik do PKP Kielce."
- Tomasso
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 589
- Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
- Lokalizacja: Kielce - Sieje
- Kontakt:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Jak już wymyślili tą pętelkę, to nie można było wytyczyć wzdłuż Żelaznej koło poczty i nawiązać się do ścieżki przy Grunwaldzkiej? Po co wydawać tyle kasy na ścieżkę przez Piekoszowską, chyba tylko po to aby zobaczyć czarnowski "pigalak" i jego bywalców
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
1. Jak już wiecie na przebudowywanej ul. Grunwaldzkiej nie powstaną przejazdy dla rowerów na skrzyżowaniach. Nie powstaną, bo MZD kazało projektantowi usunąć je z projektu tłumacząc, że jest to rozwiązanie niebezpieczne. Projektant usunął przejazdy i przebudowa się rozpoczęła...
Nagle w trakcie przebudowy MZD zmienia zdanie i każe projektantowi... doprojektować przejazdy dla rowerów. Projektant oczywiście się z tym nie zgadza, bo przecież dopiero co kazali mu je usunąć i tłumaczyli, że to rozwiązanie bardzo niebezpieczne. MZD w tej chwili stara się przekonać projektanta, ze to rozwiązanie jest jednak bezpieczne, a projektant broni się argumentacją której używał sam MZD przy likwidowaniu przejazdów. Jeśli nie uda się przekonać projektanta, to przejazdy nie powstaną...
2. Minister Infrastruktury i Rozwoju Maria Wasiak w zeszłym tygodniu podpisała "rowerowe" nowelizacje rozporządzeń do ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Ciekawe jakie argumenty będzie przedstawiał MZD, żeby tylko nie wyznaczyć kontraruchu czy śluz rowerowych. Argument "to nielegalne" całkowicie odpada.
http://rowerowalodz.pl/aktualnosci/1195 ... -przepisow
Nagle w trakcie przebudowy MZD zmienia zdanie i każe projektantowi... doprojektować przejazdy dla rowerów. Projektant oczywiście się z tym nie zgadza, bo przecież dopiero co kazali mu je usunąć i tłumaczyli, że to rozwiązanie bardzo niebezpieczne. MZD w tej chwili stara się przekonać projektanta, ze to rozwiązanie jest jednak bezpieczne, a projektant broni się argumentacją której używał sam MZD przy likwidowaniu przejazdów. Jeśli nie uda się przekonać projektanta, to przejazdy nie powstaną...
2. Minister Infrastruktury i Rozwoju Maria Wasiak w zeszłym tygodniu podpisała "rowerowe" nowelizacje rozporządzeń do ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Ciekawe jakie argumenty będzie przedstawiał MZD, żeby tylko nie wyznaczyć kontraruchu czy śluz rowerowych. Argument "to nielegalne" całkowicie odpada.
http://rowerowalodz.pl/aktualnosci/1195 ... -przepisow
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Ogłoszenie prezydenta Kielc o wydaniu decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej
23-07-2015
OBWIESZCZENIE
(...)
Prezydent Miasta Kielce
zawiadamia
o wydaniu decyzji nr 4/2015 z dnia 17 lipca 2015 r. (znak:AB-I.6740.2.10.2015.DK) zezwalającej na realizację inwestycji drogowej Miejskiemu Zarządowi Dróg w Kielcach z siedzibą przy ul. Prendowskiej 7 w Kielcach dla zadania pod nazwą: Rozbudowa ul. Piekoszowskiej w Kielcach, polegająca na budowie ciągu pieszo-rowerowego od skrzyżowania z ul. Opielińskiej do skrzyżowania z ul. Mielczarskiego, w ramach realizacji projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - województwo świętokrzyskie”.
Zakres planowanej inwestycji obejmuje:
- rozbudowę ul. Piekoszowskiej polegającą na budowie ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3,0 m i nawierzchni z kostki brukowej bezfazowej,
- rozbiórkę istniejącego chodnika,
- korektę geometrii skrzyżowania z ul. Maślaną,
- korektę geometrii skrzyżowania z ul. Łąkową,
- wycinkę drzew kolidujących z przedmiotową inwestycją,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
(...)
http://um.kielce.pl/ogloszenia/art,1355 ... gowej.html
23-07-2015
OBWIESZCZENIE
(...)
Prezydent Miasta Kielce
zawiadamia
o wydaniu decyzji nr 4/2015 z dnia 17 lipca 2015 r. (znak:AB-I.6740.2.10.2015.DK) zezwalającej na realizację inwestycji drogowej Miejskiemu Zarządowi Dróg w Kielcach z siedzibą przy ul. Prendowskiej 7 w Kielcach dla zadania pod nazwą: Rozbudowa ul. Piekoszowskiej w Kielcach, polegająca na budowie ciągu pieszo-rowerowego od skrzyżowania z ul. Opielińskiej do skrzyżowania z ul. Mielczarskiego, w ramach realizacji projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - województwo świętokrzyskie”.
Zakres planowanej inwestycji obejmuje:
- rozbudowę ul. Piekoszowskiej polegającą na budowie ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3,0 m i nawierzchni z kostki brukowej bezfazowej,
- rozbiórkę istniejącego chodnika,
- korektę geometrii skrzyżowania z ul. Maślaną,
- korektę geometrii skrzyżowania z ul. Łąkową,
- wycinkę drzew kolidujących z przedmiotową inwestycją,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
(...)
http://um.kielce.pl/ogloszenia/art,1355 ... gowej.html
- GooDek_238
- Posty: 329
- Rejestracja: 13 stycznia 2011, o 18:55
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Jest przebudowa ulicy, a co za tym idzie szansa na stworzenia DDR z prawdziwego zdarzenia. Zamiast 3 m ciągu pieszo-rowerowego, można by zrobić ciąg pieszy na szerokość 2 m i pas dla rowerów na szerokość 1 m, który byłby wytyczony na jezdni. No, ale po co skoro można utrudnić ludziom życie?
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Ogłoszenie prezydenta Kielc o wydaniu decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej
24-07-2015
OBWIESZCZENIE
(...)
o wydaniu decyzji nr 5/2015 z dnia 22 lipca 2015 r. (znak:AB-I.6740.2.11.2015.DK) zezwalającej na realizację inwestycji drogowej Miejskiemu Zarządowi Dróg w Kielcach z siedzibą przy ul. Prendowskiej 7 w Kielcach dla zadania pod nazwą: Rozbudowa ulicy Sukowskiej w Kielcach, polegająca na budowie ciągu pieszo-rowerowego od pętli autobusowej w ciągu ulicy Sukowskiej do ul. do Modrzewia wraz z budową kanalizacji deszczowej w ramach realizacji projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - województwo świętokrzyskie”.
Zakres planowanej inwestycji obejmuje:
- budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3,5m po stronie północnej w km od 0+000,00 do km 1+175,00, a następnie po stronie południowej od km 1+146,00 do km 1+462,00,
- rozbiórkę istniejącego chodnika,
- budowę zjazdów indywidualnych do działek sąsiadujących z inwestycją w ciągu pieszo-rowerowym,
- przebudowę skrzyżowania z ul. Przegony,
- budowę przepustu w km 0+468,67,
- wycinkę drzew kolidujących z przedmiotową inwestycją,
- budowę kanalizacji deszczowej,
- przebudowę sieci wodociągowej,
- przebudowę sieci gazowej,
- przebudowę sieci telekomunikacyjnej,
- przebudowę sieci elektroenergetycznej nN.
- rozbiórkę kolidujących ogrodzeń.
(...)
http://um.kielce.pl/ogloszenia/art,1355 ... owej-.html
24-07-2015
OBWIESZCZENIE
(...)
o wydaniu decyzji nr 5/2015 z dnia 22 lipca 2015 r. (znak:AB-I.6740.2.11.2015.DK) zezwalającej na realizację inwestycji drogowej Miejskiemu Zarządowi Dróg w Kielcach z siedzibą przy ul. Prendowskiej 7 w Kielcach dla zadania pod nazwą: Rozbudowa ulicy Sukowskiej w Kielcach, polegająca na budowie ciągu pieszo-rowerowego od pętli autobusowej w ciągu ulicy Sukowskiej do ul. do Modrzewia wraz z budową kanalizacji deszczowej w ramach realizacji projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - województwo świętokrzyskie”.
Zakres planowanej inwestycji obejmuje:
- budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3,5m po stronie północnej w km od 0+000,00 do km 1+175,00, a następnie po stronie południowej od km 1+146,00 do km 1+462,00,
- rozbiórkę istniejącego chodnika,
- budowę zjazdów indywidualnych do działek sąsiadujących z inwestycją w ciągu pieszo-rowerowym,
- przebudowę skrzyżowania z ul. Przegony,
- budowę przepustu w km 0+468,67,
- wycinkę drzew kolidujących z przedmiotową inwestycją,
- budowę kanalizacji deszczowej,
- przebudowę sieci wodociągowej,
- przebudowę sieci gazowej,
- przebudowę sieci telekomunikacyjnej,
- przebudowę sieci elektroenergetycznej nN.
- rozbiórkę kolidujących ogrodzeń.
(...)
http://um.kielce.pl/ogloszenia/art,1355 ... owej-.html
- spidimarcin
- Posty: 213
- Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Z powyższego opisu dot. ul. Piekoszowskiej wynika, że z nawierzchnią ulicy, która jest w stanie katastrofalnym, nic nie będzie robione. No i oczywiście wycinka drzew. Zapewne wszystkich wzdłuż ulicy Ciekawe tylko po której stronie to zrobią. Logika nakazuje myśleć, że po południowej, żeby nawiązać do ścieżki przy Opielińskiej. Ale na logikę ciężko coś w naszym mieście wnioskować Przydałaby się jakaś mapka
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
j'k pisze:Ogłoszenie prezydenta Kielc o wydaniu decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej
Jak to Przegony? A nie przypadkiem Przyłogi?j'k pisze:- przebudowę skrzyżowania z ul. Przegony,
"A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu wczoraj by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był. To wy byście staruszkę przejechali, tak ?! A to być może wasza matka!"
Re: Kielce - infrastruktura rowerowa
Rusza budowa ścieżki rowerowej przy ulicy Jagiellońskiej w ramach GREEN VELO (na odcinku od Grunwaldzkiej do Krakowskiej),
tzn. wyznaczono kolorowymi pachołkami ślad szlaku i zdejmują płyty chodnikowe.
tzn. wyznaczono kolorowymi pachołkami ślad szlaku i zdejmują płyty chodnikowe.