Innowacyjne Tramwaje w Kielcach ...

Wszystko związane z działaniem komunikacji publicznej.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, CKfan, AR

Co o tym sądzisz ?

Czas głosowania minął 16 stycznia 2009, o 12:26

Jestem Za
32
78%
Jestem Przeciw
9
22%
 
Liczba głosów: 41

Awatar użytkownika
Maniax
Posty: 54
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 12:33
Lokalizacja: Kielce - Stadion

Post autor: Maniax » 22 grudnia 2008, o 09:39

Kiecu pisze:
Maniax pisze: to taki mega sztuczny twór tylko po to zeby ludziom się wyadawało, że mieszkają w metropolii.
Rozumiem , że teraz mieszkasz w dziurze zabitej dechami ....
Tak wiec nadal będę obstawiał przy swoim i zamiast trmawajów chciałbym nowoczesne trolejbusy - tańsze i oryginalne.
Są tylko tańsze i aż atrakcyjne . Dlaczego według Ciebie tramwaj przegrywa z trolejbusem :?:

Nie mieszkam w dziurze zabitej dechami, ale w metropolii też nie.
Dlaczego wolałbym trolejbusy a nie tramwaje?! Poniewaz:
- są tańsze
- nie zatruwają środowiska
- byłyby czymś oryginalnym czym nie każde miasto może się pochwalić
- nie byłoby potrzeby tworzenia szyn pod tramwaje

Myślę, że też źle mnie zrozumiałeś. Nie jestem anty tramwajom, bo bardzo bym chciał żeby były tramwaje w Kielcach, z tym że uważam że nasze miasto nie stać teraz na taki wydatek, poza centrum ulice w dalszych czesciach miasta straszą, dziura goni dziurę, jest wiele rzeczy do zrobienia ważniejszych niż tramwaj, al ejeśli ktos bardzo uparcie chce stworzyc konkurencje dla ZTm to trolejbusy według mnie są po prostu lepszym rozwiazaniem.
Lokalny patriota

Awatar użytkownika
Kiecu
Posty: 266
Rejestracja: 7 lutego 2008, o 16:33
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Kiecu » 23 grudnia 2008, o 13:49

Maniax pisze:
Kiecu pisze:
Maniax pisze: to taki mega sztuczny twór tylko po to zeby ludziom się wyadawało, że mieszkają w metropolii.
Rozumiem , że teraz mieszkasz w dziurze zabitej dechami ....
Tak wiec nadal będę obstawiał przy swoim i zamiast trmawajów chciałbym nowoczesne trolejbusy - tańsze i oryginalne.
Są tylko tańsze i aż atrakcyjne . Dlaczego według Ciebie tramwaj przegrywa z trolejbusem :?:

Nie mieszkam w dziurze zabitej dechami, ale w metropolii też nie.
Dlaczego wolałbym trolejbusy a nie tramwaje?! Poniewaz:
- są tańsze
- nie zatruwają środowiska
- byłyby czymś oryginalnym czym nie każde miasto może się pochwalić
- nie byłoby potrzeby tworzenia szyn pod tramwaje

Myślę, że też źle mnie zrozumiałeś. Nie jestem anty tramwajom, bo bardzo bym chciał żeby były tramwaje w Kielcach, z tym że uważam że nasze miasto nie stać teraz na taki wydatek, poza centrum ulice w dalszych czesciach miasta straszą, dziura goni dziurę, jest wiele rzeczy do zrobienia ważniejszych niż tramwaj, al ejeśli ktos bardzo uparcie chce stworzyc konkurencje dla ZTm to trolejbusy według mnie są po prostu lepszym rozwiazaniem.
Rozumiem Cię ale uważam że trolejbusy w Kielcach to starta pieniędzy . Wczoraj będąc w Kielcach wybraliśmy się razem z Krzysiem1493 na miasto . Spotkaliśmy nowego solarisa (na linii 46) i wracając ze Ślichowic wysiedliśmy dość przypadkowo na przystanku Grunwaldzka / Jagiellońska i przeszliśmy spacerkiem do przystanku Grunwaldzka Wiadukt - co się okazało byliśmy wcześniej niż autobus , z którego wysiedliśmy przystanek wcześniej . Gdy Solaris skręcił w Żelazną - utknął w korku , który ciągnął się od Czarnowskiej ( korek sięgał aż do skrzyżowania ulic Żelaznej , Grunwaldzkiej i Żytniej ) . Przeszliśmy piechotą na ulicę IX wieków Kielc . Na przystanku sprawdziłem , o której będzie najbliższa 13 w kierunku Żniwnej . Co się okazało 13 powinna być 10 minut temu a właśnie podjechała na przystanek . W niej było tyle ludzi że drzwi zamknęły mi się za placami . Gdy z Warszawskiej skręciliśmy na Świętokrzyską , zaraz za światłami utknęliśmy w korku . Kierowca musiał się nieźle namęczyć , bo przeciskaliśmy się z pasa na pas aby zyskać trochę czasu . Wysiedliśmy pod Galerią Echo .

Myślę że w Kielcach potrzebne są radykalne zmiany . Autobusy jeździły cały czas przepełnione i na opóźnieniach . Kierowca też człowiek i musi sobie odpocząć - Wczoraj było to nie możliwe .

Tam91
Posty: 245
Rejestracja: 12 sierpnia 2006, o 15:51
Lokalizacja: Kielce/Lublin

Post autor: Tam91 » 23 grudnia 2008, o 17:21

Trolejbusy to nieporozumienie! NIe zatruwają środowiska powiadasz? a prąd bierzemy z powietrza? utrzymanie trakcji kosztuje, stoi w korkach jak autobus, trakcja trolejbusowa nie przysparza miastu uroku, Trolejbusy to porażka...

Awatar użytkownika
Maniax
Posty: 54
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 12:33
Lokalizacja: Kielce - Stadion

Post autor: Maniax » 24 grudnia 2008, o 12:49

Dokładnie to samo mozna powiedziec o tramwajach. Przeceiacie te tramwaje, przeciez wcale nimi sie szybciej nie podrózuje, wlecze sie to niesamowicie...
Lokalny patriota

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 24 grudnia 2008, o 13:17

Tramwaj można puścić poza jezdnią dzięki czemu w godzinach szczytu podróżowanie było by dużo szybsze.
Trolejbus to zbykły autobus z podczepionymi drutami.
Można oczywiście wydzielić Bus pas ale kosztem zwiększenia ruchu dla innych użytkowników także takie rozwiązanie nie ma sensu.

Awatar użytkownika
Adasiek CK
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1141
Rejestracja: 4 stycznia 2008, o 03:03
Lokalizacja: Kielce <-> Warszawa

Post autor: Adasiek CK » 24 grudnia 2008, o 16:36

Kultura na naszych polskich drogach jest taka, że bus pasy i tak były by zajęte przez inne samochody.

Tramwaj to najlepsze rozwiązanie, drogie, ale doskonale rozwiazuje problemy komunikacji publicznej.
<klawy tekścik w tym miejscu>

Awatar użytkownika
Kiecu
Posty: 266
Rejestracja: 7 lutego 2008, o 16:33
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Kiecu » 15 stycznia 2009, o 16:29

Adasiek CK pisze:Kultura na naszych polskich drogach jest taka, że bus pasy i tak były by zajęte przez inne samochody.
W innych miastach widziałem Bus - pasy oddzielone betonowymi barierkami .

Awatar użytkownika
kacper
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 514
Rejestracja: 9 października 2008, o 15:52
Lokalizacja: Kielce/KSM
Kontakt:

Post autor: kacper » 15 stycznia 2009, o 19:45

Barierki mogą ominąć po chamsku np. na skrzyżowaniu.
Precz z busiarstwem!
Obrazek

Awatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 915
Rejestracja: 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce Czarnów

Post autor: Petras » 23 lipca 2009, o 19:29

No czy tak dużo tych torów to bym się kłócił. Wszystkie tory są właściwie po zachodniej części torów W-wa - Kraków, a kiedy była kolej wąskotorowa przez Pocieszki (temat w Historii Kielc). O tramwajach też była dyskusja, ale ucichła, bo tramwaje na chwilę obecną trudno w Kielcach wcisnąć, bo prawie każda droga dwujezdniowa nie ma dostatecznie szerokiego pasa zieleni między jezdniami, a puszczanie tramwaju pasem ulicy mija się z celem. No i największym mankamentem będą trakcje, to się tyczy i tramwajów, i trolejbusów. Za nic nie dam zeszpecić Kielc drutami! :evil:
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."

redoxygene
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 781
Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36

Post autor: redoxygene » 23 lipca 2009, o 22:36

1) Jesli sie chce powaznie dyskutowac o tramwajach, to zadnym argumentem nie sa "dostatecznie szerokie pasy rozdzielcze". One w ogole w zasadzie nie sa argumentem, a przy obecnych systemach sterowania ruchem linie w jezdniach nie sa wiekszym problemem.

2) Siec trakcyjna moze w wielu przypadkach dodawac charakteru, a z drugiej strony wielu miejsc nie da sie zeszpecic, bo i tak sa szpetne. Sa rozne typy sieci, sa rozne metody zasilania.

Zapraszam do przeczytania dyskusji na ten temat na FRI http://www.inwestycje.radom.pl/forum/vi ... sc&start=0
Oczywiscie dyskusja dotyczy elektrycznych w Radomiu, jednak jest tam wiele odnosnie rzeczy "uniwersalnych" w tym i szpetnosci sieci czy sterowania. Jedynym mankamentem sa pokasowane wypowiedzi pepe, ktory nie wytrzymal presji, obrazil sie na zarzuty o ignorancje i sobie poszedl.

maark
Posty: 243
Rejestracja: 18 października 2006, o 10:05

Post autor: maark » 27 października 2013, o 19:43

Tak a propo dawno już nie poruszanego wątku

http://www.youtube.com/watch?v=fNPF4D6Qkfo

Myślę że warto posłuchać i zastanowić się czy w dużej mierze nie dotyczy to również Kielc, nawet bardziej niż wspomnianego w wywiadzie Radomia.

Awatar użytkownika
Kiecu
Posty: 266
Rejestracja: 7 lutego 2008, o 16:33
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Kiecu » 13 listopada 2013, o 19:29

Tramwaj w Radomiu: Inwestycja warta 350 mln złotych realna?!

Tramwaj w Radomiu ma duże szanse na dofinansowanie, bo to inwestycja, która oznacza rozwój dla miasta przekonuje Leszek Ruszczyk, wicemarszałek województwa mazowieckiego.

O tym, że mam budować linię tramwajową dowiedziałem się z mediów odpowiada prezydent Radomia Andrzej Kosztowniak.

Do Kontraktu Terytorialnego trafiło kilka kolejnych inwestycji związanych z Radomiem. Największą z nich jest budowa tramwaju z Józefowa na osiedle Prędocinek. To projekt warty 350 milionów złotych.
TRAMWAJ SIĘ BRONI

Z wyliczeń wynika, że proponowany przebieg linii zapewni jej dostępność dla 80 tysięcy radomian. Tylko to sprawia, że inwestycja jest bardzo dobra, żeby zapisać ją w kontrakcie. Przy trasie znajdują się największe w mieście zakłady pracy: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny, główny kampus Uniwersytetu oraz komenda wojewódzka i miejska Policji. Na promieniu południowym leży największy zespół osiedli - Ustronie i Prędocinek mówi Leszek Ruszczyk, wicemarszałek województwa mazowieckiego.

Dodaje, że w perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014 2020 pieniędzy na transport szynowy będzie naprawdę sporo.

TUNEL I CENTRUM NAUKI

Kolejna inwestycja warta 70 milionów złotych to regionalny węzeł transportu publicznego, który ma być zbudowany obok dworca kolejowego. Ciągu ulic Poniatowskiego - Prażmowskiego ma biec tunelem, a na powierzchni ma powstać węzeł przesiadkowy dla komunikacji miejskiej i regionalnej.

Szanse na realizację ma też Centrum Nauki Sołtyk, którego wartość to około 150 milionów złotych.
Linia tramwajowa i Centrum Nauki Sołtyk to pomysł Radomskiego Towarzystwa Naukowego.

Zadowolenia nie ukrywa Łukasz Zaborowski z RTN. Cieszę się, że nasze projekty zostały zauważone, ale myślę, że nie jest najważniejsze, czyim one są pomysłem, ale to, że mają szanse na realizację i są szansą na rozwój naszego miasta tłumaczy.

Do kontraktu trafiły również kolejne cztery projekty radomskiego Instytutu Technologii Eksploatacji. One są warte 115 milionów złotych, a jest duża szansa, że dojdzie do nich jeszcze jeden projekt mówi Ruszczyk.

PREZYDENT ZASKOCZONY

Tymczasem zaskoczenia taką decyzją nie ukrywa Andrzej Kosztowniak, prezydent Radomia.

Tak naprawdę nie do końca wiem o tym, co trafiło do Kontraktu, bo jedyne informacje, które do mnie dotarły pochodzą od dziennikarzy tłumaczy prezydent, który dzisiaj po południu ma spotkać się z marszałkiem województwa mazowieckiego Adamem Struzikiem. Na razie chcę pytać o projekty zgłoszone przez nas, ale odrzucone, dopiero później rozmawiać na temat innych zgłoszonych projektów mówi prezydent.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /131119633

Myślę, że też powinniśmy jakomiasto wziąć pod uwagę budowę takiej linii.
Obrazek

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 14 listopada 2013, o 08:24

Niestety nasi "specjaliści", z prezydentem na czele, twierdzą że nie ma miejsca na wybudowanie torowisk, co jest oczywiście śmieszne.
Wszyscy żyją schematem torowisk pomiędzy jezdniami i nie są w stanie wyobrazić sobie nic ponad takie rozwiązanie.
Nasze miasto gardzi tramwajem, uznając go za przestarzały, niektórym przeszkadzają druty nad torowiskiem.
Poza tym dużo ulic zostało przebudowanych z pieniędzy UE i nie można ich przebudować przez jakiś czas.
Oczywiście, wg mnie nie wykorzystanie środków UE na budowę linii tramwajowej, to kolejna stracona kielecka szansa.
Samochód zaparkowany pod wejściem do sklepu rządzi.
Szkoda, że mamy takie władze jakie mamy...
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5738
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 14 listopada 2013, o 12:09

Kielce zainwestują od razu w metro, które będzie kursowało na lotnisko w Obicach :)
A nieco wcześniej ma powstać BRT ze Ślichowic na Stok.

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 15 listopada 2013, o 14:08

AR pisze:Poza tym dużo ulic zostało przebudowanych z pieniędzy UE i nie można ich przebudować przez jakiś czas.
Na pewno oczywiście, można byłoby tak poprowadzić linię, aby nie ingerować w te ulice. Najwyżej mogłyby być tylko przecięte torowiskiem.
No ale do tego trzeba zaangażowania miasta, a na takie nie liczę. Zupełny brak zainteresowania.
Ten tramwaj dałby miastu więcej korzyści, niż puste lotnisko.

Poza tym, następne posty dotyczące budowy linii tramwajowej dodajemy tutaj:
:arrow: Kielce - Budowa linii tramwajowej
http://www.inwestycje.kielce.pl/forum/v ... .php?t=135

AR pisze:Leniwy, niedzielny poranek.
Tramwaj linii T2 wjeżdża na przystanek przy ul. Paderewskiego.
To jego pierwszy kurs na Os. Świętokrzyskie tego dnia :D
http://img335.imageshack.us/img335/5518/paderpoht4.jpg
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

ODPOWIEDZ