MZD Kielce - ul. 1 Maja (odc. Pawia - Łódzka)

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
t_fugit
Posty: 14
Rejestracja: 18 kwietnia 2013, o 18:58
Lokalizacja: Kielce

Post autor: t_fugit » 1 września 2013, o 04:34

Pomóżcie mi zrozumieć tylko jeszcze jedną rzecz.
Najpierw pytanie czy dobrze interpretuję powyższy schemat (bo jesli nie, to cała teoria jak krew w piach) - widzimy budowane rondo na skrzyżowaniu 1 Maja - Hubalczyków - Batalionów Chłopskich i Batalionów jest tą dolną odnogą?
A jeśli tak, to po co para przystanków po lewej stronie ronda skoro większość (a jak nie większość to duża część) autobusów, o ile dobrze pamiętam, skręca z Batalionów w prawo w 1 Maja (w kierunku Częstochowskiej). Nie bardziej przydatne byłyby przystanki za rondem na Batalionów i 1 Maja (po obu stronach ronda, w przeciwieństwie do 'tylko po lewej stronie')?
W ogóle to jakie autobusy będą korzystały z tej pary przystanków (zakładając interpretację Batalionów na dole schematu) poza podmiejskimi (17, 32 itp.)?
Coś mi nie pasuje w tym projekcie. Ale to może ja faktycznie coś źle analizuję i prosiłbym o sprostowanie (szczerze mówiąc mam nadzieję, że moja interpretacja jest błędna lub przeoczyłem jakiś istotny fakt w stylu spore osiedle w pobliżu tej pary przystanków, punkt przesiadkowy lub planowany brak autobusów skręcających z Batalionów w 1 Maja w stronę centrum)

mp
Posty: 251
Rejestracja: 9 sierpnia 2010, o 21:16
Lokalizacja: Kraków/Kielce, Ślichowice

Post autor: mp » 1 września 2013, o 09:51

Niestety, ale wygląda na to, że wszystko dobrze analizujesz. Generalnie wszędzie się robi, że tam gdzie ma być przystanek to się go robi używając do tego wszelkich możliwych środków (pełna zatoka, półzatoka, poszerzenie jezdni w miejscu przystanku na pasie ruchu, a jeżeli się tego nie da to po prostu samochody czekają), ale w związku z tym, że Kielce są miastem samochodów zarządzane przez Miejski Zarząd Kierowców Samochodów to się przystanki robi tam gdzie pasuje projektantowi/zarządcy. I później się okazuje, że praktycznie żadne skrzyżowanie w Kielcach się nie nadaje do przesiadki w tym momencie, a powinno nim być każde większe.

czepliwy77
Posty: 53
Rejestracja: 29 listopada 2011, o 14:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: czepliwy77 » 3 września 2013, o 13:01

Przebudowa dotyczy skrzyżowania w ciągu ul. 1-go Maja stąd chyba logiczne , że wykonano zatoki w miejscu istniejących przystanków na w/w ulicy. Natomiast co do ilości linii korzystających z ulicy Batalionów Chłopskich (3,37,54,112 i 110 w jedną stronę) do linii na 1-go Maja (6,9,32,36 i 110 w jedną stronę) wygląda na identyczną. A to duże osiedle w pobliżu to chyba Jeziorany :-D

Zonzu
Posty: 62
Rejestracja: 5 maja 2007, o 19:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Zonzu » 23 września 2013, o 19:55

Inwestycja już wkracza na ostatnią prostą.
Na odcinku od Skrajnej do Łódzkiej jest już przywrócony ruch.
Nie wiem tylko jak wygląda sam łącznik z Łódzką, ale dzisiaj widziałem autobus komunikacji miejskiej na tym odcinku.

barthez
Posty: 22
Rejestracja: 3 stycznia 2013, o 14:05

Post autor: barthez » 23 września 2013, o 20:17

Autobusy juz od czwartku jezdza przez Herby

ODPOWIEDZ