W swojej pracy Marcin Hyła podkreslil, ze MZD realizujac budowe wiaduktu w 2009 roku skutecznie i na lata pozbawilo bezpiecznej komunikacji rowerowej Herby i okolice. Czytajac szczegolowe wytyczne dotyczace planowanej koncepcji niestety nie doszukalem sie drogi dla rowerow przy budowie wiaduku miedzy Jagiellonska i wezlem Zelazna (tradycyjnie?). Rece opadaja, slow brakuje, bo nie ma rzeczy, ktora jest zrobiona poprawnie, a takie jakosciowe szmatlawce powstaja juz w zarodku, czyli u inwestora. To jest urzad estakad, autostrad, tuneli i kladek dla pieszych, degradacji zieleni i marnego nadzoru inwestycji... i nic poza tym. Moze pora zmienic nazwe na Miejski Zarzad Dewiacji/Degradacji?Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Wiadukt nad terenami PKP w ciągu ul. 1-go Maja w Kielcach wraz z przebudową skrzyżowania ul. 1-go Maja i ul. Jagiellońskiej
Kryteria oceny: najniższa cena
Termin wykonania: 30.09.2011
Termin i miejsce otwarcia ofert: Otwarcie ofert nastąpi dnia 29.04.2011 r. o godz. 10.00 na sali konferencyjnej w siedzibie MZD w Kielcach.
Tymczasem chyba trzeba walczyc o zmiane.
Fragment opracowania Marcina Hyły
A w tak "przyjemny" sposob musi poruszac sie rowerzysta na nowych wiadukcie. Europa!!!1 Maja (wydzielone, obustronne drogi rowerowe)
Ul. 1 Maja stanowi obsługę ważnej relacji łączącej centrum z istniejącymi obszarami przemysłowymi i rozwojowymi o przewidywanych funkcjach mieszanych na północny zachód od centrum miasta. Obecnie ul. 1 Maja ma przekrój niewystarczający z punktuwidzenia ruchu rowerowego. Projekt jej przebudowy wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi nie przewiduje żadnych rozwiązań rowerowych. Dlatego w wariancie B
(„realistycznym”) w ul. 1 Maja nie przewiduje się żadnych dróg rowerowych i nie są tam przewidziane trasy główne. Jednak jest to relacja która w przyszłości powinna zostać obsłużona. Rozwiązaniem może być np. równoległa do wiaduktu kładka pieszo-rowerowa nad torami PKP skomunikowana po stronie północno-zachodniej z jezdnią ul. Mielczarskiego i Hożej.