GDDKiA Kielce - [S74] Kielce ul. Świętokrzyska - Cedzyna

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Postprzez michal_ck » 18 września 2012, o 14:43

+ argument za ich jak najszybszym obsadzaniem (kontynuacja nasadzeń). Powoli szykuję w tej sprawie pisemko do gddkia.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
Avatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 2682
Dołączył(a): 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Postprzez Sz.J. » 18 września 2012, o 19:09

A producenci ekranów znowu się cieszą, będzie wymiana :evil:
Avatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Postprzez jaromlody » 18 września 2012, o 19:52

nie mają się z czego cieszyć bo mają trochę ekranów w zapasie. przecież są te zdemontowane wcześniej.
Avatar użytkownika
jaromlody
 
Posty: 482
Dołączył(a): 25 grudnia 2008, o 11:34
Lokalizacja: Kielce

Postprzez michal_ck » 19 września 2012, o 10:23

W weekend jadę na kontrolę:
- powykonawczą ws. hałasu - tzn. gdzie są zbędne ekrany (zobaczymy czy moje amatorskie analizy pokryją się z tymi "profesjonalnymi")
- gdzie jeszcze powinni obsadzić ekrany i posadzić więcej zieleni - głównie krzewy, a bliżej Bocianka także drzewa.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
Avatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 2682
Dołączył(a): 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Postprzez Petras » 27 września 2012, o 16:33

Setki milionów zł dofinansowania z UE na tą trasę!
PAP/Onet.pl wczoraj, 19:15

Budowa odcinka drogi ekspresowej S74 Kielce–Cedzyna będzie zrefundowana przez Unię Europejską. Kwota dofinansowania to 266,618 mln zł!

Budowa nowej wylotówki z Kielc w kierunku wschodnim, zakończona w grudniu 2011 roku, kosztowała 354,652 mln zł. Jak poinformowała rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec-Buras koszty tej inwestycji będą w dużej części zrefundowane w ramach unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Umowę w tej sprawie zawarto między GDDKiA a Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie.

„To ważna informacja w skali kraju, ponieważ są to dodatkowe pieniądze z Unii do ogólnopolskich drogowych projektów” - oceniła rzeczniczka. Dotąd pieniądze na budowę trasy S74 Kielce–Cedzyna pochodziły z Funduszu Drogowego. Teraz trafi do niego unijna refundacja.

Inwestycja realizowana była w latach 2009-2011. Od podstaw wybudowano ok. 6 km drogi ekspresowej S74, która jest częścią drogi krajowej nr 74 z Sulejowa (Łódzkie) do Zosina (przejście graniczne z Ukrainą). Dzięki inwestycji zmieniono przebieg trasy przez Kielce. Wylot w kierunku wschodnim przekierowano z zatłoczonej ulicy Sandomierskiej, przebiegającej przez tereny o gęstej zabudowie, na dwupasmową trasę ekspresową.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/ki ... omosc.html
"Rzecznik MZD zapowiada, że mimo protestów inwestycja zostanie zrealizowana."
Avatar użytkownika
Petras
Ranga: Kierownik budowy ;)
 
Posty: 910
Dołączył(a): 7 grudnia 2007, o 16:41
Lokalizacja: Kielce ŚLV

Postprzez CKfan » 27 września 2012, o 18:00

I jak widać Unia wspiera całkowicie nieeuropejskie rozwiązania, czyli wpuszczanie ekspresówki z ekranami do miast. Te odzyskane pieniądze powinny zostać w regionie na budowę kolejnych odcinków. Znając życie to nic na tej informacji nie zyskamy, tylko kasa pójdzie do centrali w Warszawie.
Sorry, takiego mamy prezydenta...
Avatar użytkownika
CKfan
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 4200
Dołączył(a): 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Postprzez michal_ck » 28 września 2012, o 11:52

No Kielce nie dołożą do przebudowy - to zyskaliśmy, kosztem przecięcia miasta na pół.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
Avatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 2682
Dołączył(a): 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Postprzez Oskar » 16 października 2012, o 09:01

Obrazek
Drogowcy wracają na inwestycję za 300 mln. Świętokrzyska jednak do poprawki

Wybudowany za blisko 300 mln zł kielecki odcinek drogi krajowej nr 74 czekają poprawki. Drogowcy przyznali, że wybudowali "skrzyżowanie niewybaczające błędów kierowców", a dodatkowo trzeba sfrezować kawał nowej jezdni.


Ostatni sobotni poranek. Na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z al. Solidarności jadący w stronę centrum Kielc volkswagen golf zderza się ze skręcającym w stronę Łodzi nissanem terrano. Do szpitala trafia kobieta z golfa, po badaniach opuszcza lecznicę.

Otwarty w grudniu odcinek ul. Świętokrzyskiej to część wartej 285 mln zł budowy wschodniego wylotu drogi krajowej nr 74 z Kielc. O niebezpiecznym skrzyżowaniu alarmowaliśmy już w sierpniu. - Od 1 stycznia do 22 sierpnia mamy odnotowanych 39 kolizji - wyliczył wówczas Kamil Tokarski z zespołu prasowego świętokrzyskiej policji. Dodał, że główne przyczyny to nieprawidłowe skręcanie i zmiana pasa ruchu, ignorowanie sygnalizacji świetlnej i nieustępowanie pierwszeństwa przejazdu. - Taka liczba zdarzeń w stosunkowo krótkim czasie musi niepokoić - mówił Tokarski. Drogowcy odpowiadali, że skrzyżowanie wykonano zgodnie z przepisami i było konsultowane m.in. z policją. - Niewiele możemy poradzić na kierowców, którzy nie stosują się do oznakowania - mówiła wtedy Małgorzata Pawelec, rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dodała, że po analizie ruchu domalowano m.in. kilkanaście strzałek poziomych, by ułatwić wybór właściwego pasa ruchu. - Jest poprawa, ale nadal niesatysfakcjonująca. Dlatego poprosiliśmy wykonawcę projektu o wyjaśnienia - mówiła.

Sprawdziliśmy, co zrobiono w tej sprawie. "Ze względu na liczne zdarzenia drogowe, z uwagi na rodzaj skrzyżowania (skrzyżowanie niewybaczające błędów kierowców), zlecona została doraźnie modyfikacja programu sygnalizacji świetlnej z uwzględnieniem m.in. wydzielenia odrębnej fazy dla relacji Tarnów - Piotrków Trybunalski, co powinno zapobiec kolizjom" - napisała nam w e-mailu rzeczniczka. Raz jeszcze przypomina, że główne przyczyny kolizji to nieprzestrzeganie zasad ruchu drogowego przez kierowców. "Ponadto z uwagi na wprowadzane kolejne zmiany w organizacji ruchu w sąsiedztwie skrzyżowania (...) nowa analiza ruchu przeprowadzona zostanie nie wcześniej niż po roku od oddania odcinka S74 do eksploatacji, tj. w okresie wiosennym, zgodnie z uzyskaną w tej sprawie opinią Politechniki Krakowskiej" - dodała.

To niejedyne zmiany na ul. Świętokrzyskiej. Drogowcy zajęli się też koleinami, które ujawniliśmy na początku września. "Stwierdzono zgodność wykonania robót z projektem" - informuje Małgorzata Pawelec. Z informacji rzeczniczki wynika, że możliwą przyczyną jest "wykorzystanie istniejącej konstrukcji ul. Świętokrzyskiej jako podbudowy na fragmencie przejściowym włączenia się drogi S74 w istniejący układ ulic na skrzyżowaniu z ulicą Warszawską". Wyjaśnia, że cały ten obszar z chwilą rozpoczęcia kontynuacji budowy S74, która jest projektowana, przewidziano do rozbiórki. "Z tego względu przy projektowaniu odcinka tymczasowego uzasadnionym było założenie maksymalnego wykorzystania istniejącej substancji drogowej jako warstwy dolnej konstrukcji nawierzchni. Konstrukcja ta jednak okazała się miejscami niejednorodna" - wyjaśniła rzeczniczka i zapowiedziała naprawę fragmentu. "Wykonawca projektu i robót przedstawił program naprawczy, który obejmie wyfrezowanie konstrukcji nawierzchni (na pasie ruchu na wprost, na długości około 80-100 m) i wbudowanie w to miejsce nowej warstwy bitumicznej".

Drogowcy bagatelizują jednak ewentualne skutki fuszerki. "Należy zaznaczyć, że rozmiar zjawiska nie wpływa na obniżenie komfortu jazdy ani na bezpieczeństwo ruchu drogowego - twierdzi Małgorzata Pawelec.
Oskar
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
 
Posty: 1330
Dołączył(a): 19 marca 2006, o 14:34
Lokalizacja: Śródmieście

Postprzez Ahmed » 16 października 2012, o 15:17

Bardziej porąbanego skrzyżowania dla skręcających z Al. Solidarności od strony galerii, w Świętokrzyską w kierunku Warszawskiej to chyba nigdzie nie ma w Kielcach. Sygnalizację to chyba ktoś od ekranów projektował. Sygnalizator na sygnalizatorze, w dodatku na jednym zielone światło przesłonięte przez znak drogowy.
Nie od dzisiaj wiadomo że co za dużo to nie zdrowo. Do tego skręt z dwóch pasów (już na "rondzie"), co skutecznie blokuje jadących na wprost w kierunku Swietokrzyskiego.
Mój kraj Polska, moja Ojczyzna Świętokrzyskie, mój Dom Kielce
Avatar użytkownika
Ahmed
 
Posty: 239
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 17:56

Postprzez grzebo » 16 października 2012, o 15:22

Tam największy błąd polega na tym, że skrajny lewy pas do skrętu w lewo z Solidarności w Świętokrzyską jest wprowadzony znakami poziomymi w pas, z którego znowu się skręca w lewo z Świętokrzyskiej z powrotem w Solidarności. Drugi pas do skrętu w lewo jest zaś wprowadzony w środkowy pas do jazdy na wprost po Świętokrzyskiej. Żaden pas nie jest wprowadzony w trzeci (skrajny prawy) pas do jazdy na prost Świętokrzyską.

Tymczasem tam jest przecież nawrotka, więc absolutnie nikt nie chce zawracać na światłach, bo ci co chcieli, zawrócili na nawrotce. Więc skrajny lewy pas do skrętu w lewo powinien być wprowadzony w środkowy pas do jazdy na wprost, a drugi pas do skrętu w lewo - w skrajny prawy pas do jazdy na wprost. Obecne malowanie powoduje dezorientację i paniczne wpychanie się kierowców na właściwe pasy.
grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
 
Posty: 1434
Dołączył(a): 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Sirek1 » 10 listopada 2012, o 13:00

Poprawiają S74. Drogowcy wzmocnią tunel pod al. Solidarności

Ściany tunelu pod kielecką aleją Solidarności wymagają dodatkowych zabezpieczeń przed uderzeniami samochodów - uznali eksperci. Prace na wybudowanej w ubiegłym roku drodze ekspresowej S74 mają być gotowe do połowy grudnia.
Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił kilka dni temu przetarg na "Zaprojektowanie i wykonanie zabezpieczenia zapewniającego zminimalizowanie skutków uderzenia pojazdów w ściany tunelu wykonane z grodzic stalowych".

- Prace planowane są na fragmencie drogi ekspresowej S74 wzdłuż ścian tunelu biegnącego pod aleją Solidarności - informuje Małgorzata Pawelec, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKiA. Wyjaśnia, że to ponadstandardowe zabezpieczenia. - Decyzja o ich zastosowaniu została podjęta po zapoznaniu się z wnioskami z przeprowadzonego po zakończeniu robót audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego - informuje rzeczniczka.

Drogowcy nie zdradzają, czy w tunelu zdarzyły się przypadki uderzenia samochodu w ścianę. Rzeczniczka wyjaśnia jednak, że audyty mają wyeliminować również potencjalne zagrożenie. Podkreśla też, że sama droga ekspresowa S74 została zrealizowana zgodnie z projektem i przepisami. - Z uwagi na to, że audyt przeprowadzony po zakończeniu robót wykazał możliwość wystąpienia potencjalnych zagrożeń i wskazał na możliwość ich wyeliminowania, inwestor zadecydował o podjęciu dodatkowych, ponadstandardowych działań - podkreśla Małgorzata Pawelec.

To nie pierwsze dodatkowe prace, które muszą być wykonane na kieleckim odcinku drogi S74. Do połowy grudnia usunięta zostanie niewielka część ekranów akustycznych w Cedzynie, a te na wysokości osiedla Bocianek będą częściowo zamienione na przezroczyste. Zaplanowano też m.in. korektę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej z Aleją Solidarności, co ma m.in. ograniczyć liczbę kolizji. Planowany jest również montaż dodatkowych poręczy przy schodach do kładki dla pieszych.

Niezależnie od tych prac GDDKiA poinformowała, że sfrezowany zostanie 80-100-metrowy fragment pasa ruchu na wprost przed skrzyżowaniem z ul. Warszawską. Na początku września "Gazety" ujawniła, że w tym miejscu już są koleiny

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... nosci.html
Avatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 3934
Dołączył(a): 4 maja 2006, o 20:37

Postprzez Sirek1 » 13 listopada 2012, o 09:18

Budowa drogi ekspresowej odcięła klientów od ulicy Domaszowskiej w Kielcach

Przedsiębiorcy działający przy Domaszowskiej, Górnej, Rolnej czy Zbożowej w Kielcach znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji po wybudowaniu ulicy Świętokrzyskiej do Cedzyny i zmianę jej rangi na drogę ekspresową.
- Do firm nie ma łatwego dojazdu. To dobija ich kondycję – mówił Włodzimierz Rybczyński z Firmy Domos przy ulicy Rolnej.

Właściciele firm, a jest ich kilkadziesiąt w rejonie ulicy Domaszowskiej zwrócili się do Komisji Gospodarki Komunalnej Rady Miasta o pomoc w rozwiązaniu problemu.

- W czasie budowy ulicy Świętokrzyskiej nasze obroty poważnie zostały nadszarpnięte, ale nie spodziewaliśmy się tego, że po jej zakończeniu będzie jeszcze gorzej. Z nowej trasy nie przewidziano zjazdu do ulicy Domaszowskiej, Zbożowej, czy Rolnej, gdzie znajduje się mnóstwo firm – przyznaje przedsiębiorca.

Do uczelni też na około

Problem z dojazdem mają też pacjenci dużej przychodni znajdującej się na ulicy Górnej oraz pracownicy i studenci Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. – Jedziemy na tym samym koniu. Pracuję na Wydziale Administracji i Zarządzania, czyli w ostatnim budynku uczelni a mieszkam na Warszawskiej. I na uczelnię jadę pół godziny, krócej bym szła, ale noszę laptop i prace studentów, więc musiałabym ciągnąc wózek ze sobą. Na wydziale studiuje 5 tysięcy osób, a wkrótce będzie ich jeszcze więcej, bo za chwilę ruszy uniwersytecka biblioteka, Studium Języków Obcych i Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości. Pozostawienie nas bez dojazdu od strony Świętokrzyskiej to jest skandal – przyznał radna Joanna Grzela.

- To ja wrzucę kamyczek do ogródka uczelni, która jakiś czas temu storpedowała projekt skomunikowania tej terenu z ulicą Solidarności, bo ruch zakłóciłby spokój i prace laboratoriów. A teraz mamy kłopot z przejęciem gruntów pod budowę drogi dojazdowej –wyjaśnił zastępca prezydent Kielc, Tadeusz Sayor.

Obecnie dojazd do firm i uczelni jest możliwy albo od strony dziurawej, wąskiej ulicy Domaszowskiej i dalej jej przecznicami lub ulicą Sandomierska i Poleską.

- Pracuję w Exbudzie i kiedyś chciałem przekazać pismo do uczelni, która znajduje się po sąsiedzku, za ogrodzeniem i musiałem jechać przez pół miasta- dodał radny Wiesław Koza.

Dwie propozycje

Przedsiębiorcy mają dwie propozycje rozwiązania problemu. – Proponujemy albo wykonanie zjazdów z drogi serwisowej do trasy ekspresowej, albo przedłużenie drogi serwisowej, teraz ślepej do alei Solidarności – poinformował Włodzimierz Rybczyński.

- Pierwsze rozwiązanie jest niemożliwe do zastosowania. Dostęp do drogi ekspresowej jest ograniczony, o przepisy wyznaczają ilość zjazdów i odległości między nimi. Tutaj kolejne nie mogą powstać. Czasem stosuje się odstępstwa i powstają dodatkowe połączenia z drogami ekspresowymi, ale zgodę musi wyrazić Ministerstwa Transportu. Dodatkowy zjazd musi także spełnić dwa warunki, nie przyczyni się do pogorszenia bezpieczeństwa i do danego obszaru nie ma innej drogi. W tym przypadku oba warunki nie są spełnione – wyjaśnia Jacek Sztechman z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach. - Natomiast drugi wariant jest możliwy do wprowadzenia, ale przez miasto. Te informacje są przekazywane na gorąco i wymagają dokładnego sprawdzenia. Dlatego proszę o przedstawienie tych propozycji na piśmie, które uruchomi procedurę.

Zbigniew Czekaj zastępca dyrektora w Miejskim Zarządzie Dróg przyznał, że połączenie drogi serwisowej z aleją Solidarności jest możliwe do wykonania. – Zależy to od tego, czy właściciele terenu zgodzą się na jego udostępnienie. Chodzi przede wszystkimi o stację benzynową, przez którą ulice trzeba poprowadzić, choć jest też inna możliwość - dodał.

Przewodniczący Rady Miasta, Tomasz Bogucki zobowiązał dyrektora Czekaja, aby do końca roku wyjaśnił spawy własnościowe.

- Żeby nie skończyło się na pismach – zauważył radny Wiesław Koza.

- Zanim nie zacząłem pracować w urzędzie także uważałem, że pisma nie są istotne, ale tak nie jest. Są one podstawą do ruszenia procedury i odpowiedzi na nie także muszą być pisemne. Załatwianie sprawy „na gębę" może się zakończyć tym, że po pół roku nikt nie będzie pamiętał o zobowiązaniach – dodał Jacek Sztechman

:arrow: http://www.mmkielce.eu/artykul/budowa-d ... w-kielcach
Avatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 3934
Dołączył(a): 4 maja 2006, o 20:37

Postprzez CKfan » 13 listopada 2012, o 13:39

- Pracuję w Exbudzie i kiedyś chciałem przekazać pismo do uczelni, która znajduje się po sąsiedzku, za ogrodzeniem i musiałem jechać przez pół miasta- dodał radny Wiesław Koza.

To już jest kalectwo :) Lepiej jechać przez pół miasta niż przejść się chodnikiem kilkaset metrów. Jacy radni, takie miasto...
Sorry, takiego mamy prezydenta...
Avatar użytkownika
CKfan
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 4200
Dołączył(a): 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Postprzez ice » 13 listopada 2012, o 14:08

B@rteK napisał(a):To już jest kalectwo :).


...umysłowe :lol:
Precz z pieszymi i rowerzystami!
Avatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 5572
Dołączył(a): 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Postprzez grzebo » 13 listopada 2012, o 22:25

T. Sayor napisał(a):A teraz mamy kłopot z przejęciem gruntów pod budowę drogi dojazdowej –wyjaśnił zastępca prezydent Kielc, Tadeusz Sayor.


W czasach specustawy miasto ma kłopot z przejęciem gruntów pod drogę? Jedyny kłopot w tym zakresie może występować pomiędzy stołkiem a klawiaturą.
grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
 
Posty: 1434
Dołączył(a): 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Drogi i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość