Konsultacje MZD - Plac Pilsudskiego/przebudowa skrzyzowania

Działamy!

Moderatorzy: sueno, MeehoweCK, Masmix, CKfan, AR, Geodeta, grzebo, maciej, mp, michal_ck, RZ, Kot, Jarek, Oskar, Petras

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Konsultacje MZD - Plac Pilsudskiego/przebudowa skrzyzowania

Post autor: Autor » 18 lutego 2011, o 00:49

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach prezentuje koncepcję zadania inwestycyjnego pod nazwą :
”Rewitalizacja Miasta Kielce-przywrócenie przestrzeni publicznej i otwarcie komunikacyjne historycznego obszaru Stadion-Ogród” polegającej na budowie połączenia ul. Krakowskiej z ul. Wojska Polskiego ( w ciągu ul. Krakowskiej).
Ewentualne uwagi należy przesłać do dnia 24.02.2011 na adres: Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach ul. Prendowskiej 7, 25-384 Kielce.

Ktos ma jakies uwagi?

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 18 lutego 2011, o 10:47

A ta koncepcja dostępna jest gdzieś w internecie?
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
Daniel
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2750
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:35
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Daniel » 18 lutego 2011, o 10:58

TomanoMo pisze:
Miejski Zarząd Dróg w Kielcach prezentuje koncepcję zadania inwestycyjnego pod nazwą:

”Rewitalizacja Miasta Kielce-przywrócenie przestrzeni publicznej i otwarcie komunikacyjne historycznego obszaru Stadion-Ogród” polegającej na budowie połączenia ul. Krakowskiej z ul. Wojska Polskiego ( w ciągu ul. Krakowskiej).
Ewentualne uwagi należy przesłać do dnia 24.02.2011 na adres: Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach ul. Prendowskiej 7, 25-384 Kielce.
Opis koncepcji:
ftp://ftp.mzd.kielce.pl/Konsultacje/ogr ... cznych.pdf
Opis koncepcji dla zadania Plac Piłsudskiego:
ftp://ftp.mzd.kielce.pl/Konsultacje/ogr ... skiego.pdf
Mapa:
ftp://ftp.mzd.kielce.pl/Konsultacje/ogrod_ii/mapa.pdf
Mapa - Plac Piłsudskiego:
ftp://ftp.mzd.kielce.pl/Konsultacje/ogr ... F-PLAC.pdf

Źródło: http://www.mzd.kielce.pl/index.php?opti ... 4&Itemid=1

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 25 lutego 2011, o 15:35

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zamieszczam uwagi jakie złożyliśmy z Autorem do projektu przebudowy Placu Piłsudskiego. Niestety robiliśmy je na szybko, bo na ostatnią chwile ale dotykają one głównych problemów, które raziły w oczy.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 25 lutego 2011, o 15:44

I przepraszam, ze bez konsultacji, ale musielismy je zrobic wczoraj w nocy, bo trzeba bylo je przeslac poczta tradycyjna lub dostarczyc osobiscie do 24.02.2011.

Krystian
Posty: 129
Rejestracja: 28 czerwca 2006, o 14:52
Lokalizacja: Śródmieście
Kontakt:

Post autor: Krystian » 26 lutego 2011, o 12:53

"utworzenie nowego przystanku w kierunku Kadzielni na wysokości stadionu piłkarskiego" - chodzi o zatoczkę? :roll:

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 26 lutego 2011, o 12:59

Przystanek to nie tylko zatoczka.

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 27 lutego 2011, o 14:36

Jeżeli dobrze zrozumiałem SKI postuluje, aby skrajne pasy były drogami rowerowymi? Jeżeli tak kategorycznie się przeciwstawiam. Drogi rowerowe powinny być tworzone kosztem pasów zieleni, a nie drogi.

Co do pozostałych uwag - podpisuję się pod nimi rękami i nogami.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 27 lutego 2011, o 16:55

Dlaczego?

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 27 lutego 2011, o 20:14

Ponieważ samochodów przybywa, w mieście tworzą się gigantyczne korki, nie można zmniejszać przepustowości drogi na rzecz rowerzystów. Poza tym taka "droga rowerowa" przez co najmniej pół roku stałaby pusta (zima). Sama idea jest super, ale kosztem pasa zieleni (trawnika) a nie drogi.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 27 lutego 2011, o 21:59

Oj uważaj bo wygłaszasz niepopularny na tym forum pogląd :D
pletwa

Awatar użytkownika
Masmix
Posty: 403
Rejestracja: 21 września 2008, o 10:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Masmix » 27 lutego 2011, o 22:17

No spoko.

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 27 lutego 2011, o 23:40

Najważniejsze, aby drogi rowerowe zostały uwzględnione, kwestia jak zostaną wydzielone jest wtórna i należy do projektanta.
Poza tym taka "droga rowerowa" przez co najmniej pół roku stałaby pusta (zima).
iGdyby była pusta - czyt. brak pryzm śniegu - to byłaby uczęszczana. To, ze w zimie się nie da jeździć (przy odśnieżonej infrastrukturze) jest tylko powtarzanym i niezweryfikowanym stereotypem


__
Wybaczcie za OT, przerabiane, ale jednak.
michal_ck pisze:Ponieważ samochodów przybywa
Teraz traktujemy to jako stała fizyczna wręcz. Ciekawe, że nie wszystkim chyba rośnie, a przynajmniej nie wszyscy chcą żeby wzrastało. Ogólnie chodzi o zależności i kształtowanie popytu i podaży.
w mieście tworzą się gigantyczne korki
Im mniej osób na rowerach tym będą większe ;)
nie można zmniejszać przepustowości drogi na rzecz rowerzystów.
Akurat ilość pasów niewiele ma do przepustowości.

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 28 lutego 2011, o 08:54

kamilkw pisze:Oj uważaj bo wygłaszasz niepopularny na tym forum pogląd :D
Od tego ono jest, żeby można było się wypowiedzieć :p Każdy może mieć własne zdanie w tej sprawie.
Poza tym taka "droga rowerowa" przez co najmniej pół roku stałaby pusta (zima).
iGdyby była pusta - czyt. brak pryzm śniegu - to byłaby uczęszczana. To, ze w zimie się nie da jeździć (przy odśnieżonej infrastrukturze) jest tylko powtarzanym i niezweryfikowanym stereotypem
Prawie nikt nie jeździ zimą rowerem. W Polsce jest zbyt zimno o tej porze roku. Tylko nieliczni decydują się na taką jazdę.
nie można zmniejszać przepustowości drogi na rzecz rowerzystów.
Akurat ilość pasów niewiele ma do przepustowości.
Jeżeli będą 2 pasy to korki będą większe niż by były 3 pasy! Tego nie trzeba tłumaczyć.

Taka droga rowerowa ma sens na takich ulicach jak np. Gagarina, (nie arteria) a nie przy ciasnych, ale jak by nie patrzeć głównych arteriach (Ściegiennego, Krakowska), chyba, że arterie te są bardzo szerokie i jest miejsce na utorzenie takiego pasa dla rowerów.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

ODPOWIEDZ