: 9 listopada 2011, o 11:44
W sumie masz rację, mimo wszystko myślę, że MZD będzie, zacytowanym przeze mnie wyżej fragmentem, próbował bronić swojej decyzji.
forum serwisu www.inwestycje.kielce.pl
http://inwestycje.kielce.pl/forum/
No i proszę! MZD wreszcie zaczyna wdrażać uzyskaną na własny wniosek DŚU. SKI interweniowało w tej sprawie bezpośrednio w MZD i organie odpowiedzialnym za ochronę środowiska, tj. u Prezydenta Miasta Kielce. Jeszcze tylko dziki parking przy kwiaciarkach, autobusy ekologiczne i przejazd przez Rynek i osiągniemy całkowitą zgodność.Radio Kielce pisze: Radny chce debaty o ruchu w centrum Kielc
Kielecki radny Jerzy Pyrek wraz z grupą kilku mieszkańców złożył do przewodniczącego Rady Miasta Tomasz Boguckiego pismo, z prośbą zorganizowanie debaty na temat funkcjonowania centrum miasta. Chodzi w nim m. in. o zakaz parkowania, organizację komunikacji i wykorzystanie parkingu wielopoziomowego.
- 13 lipca, mieszkańcy i osoby prowadzące działalność gospodarczą dowiedziały się, że nie mogą parkować między Rynkiem i ulicą Sienkiewicza, co było możliwe do tej pory. Jeśli chodzi o parking wielopoziomowy, nie jest on w pełni wykorzystany, ponieważ obowiązują tam ceny zaporowe - 3 złote za pierwszą godzinę i 2 złote za każdą następną. Ta część miasta zaczyna umierać. Działa tam około tysiąca przedsiębiorców, którzy zatrudniają 5 tysięcy osób. Część, już zrezygnowała z działalności - twierdzi Jerzy Pyrek.
Mieszkańcy i przedsiębiorcy, najbardziej skarżą się na brak możliwości parkowania między Rynkiem i ulicą Sienkiewicza. Rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg- Jarosław Skrzydło wyjaśnia, że zakaz parkowania na ulicach Małej i Dużej został wprowadzony po zakończeniu pierwszego etapu rewitalizacji śródmieścia. Po przebudowie Placu Najświętszej Marii Panny, pozostanie tylko kilka wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych. Jak dodał, mieszkańcy byli o tym informowani.
Nadal możliwe jest parkowanie między ulicą Sienkiewicza i Placem Najświętszej Marii Panny oraz wjazd pojazdów zaopatrzenia, w godzinach od 6, do 12. Wprowadzenie takiej organizacji ruchu narzuca decyzja środowiskowa, wydana dla inwestycji.