Społeczny nadzór miejskich inwestycji
Moderatorzy: sueno, MeehoweCK, Masmix, CKfan, AR, Geodeta, grzebo, maciej, mp, michal_ck, RZ, Kot, Jarek, Oskar, Petras
Społeczny nadzór miejskich inwestycji
Akcja I - IX Wieków Kielc/Nowy Świat
Nówka sztuka!
Brak ciągłości DDR przy wjeździe/wyjeździe (niezgodny z ustawa Prawo o ruchu drogowym), brak skrajni przy Urzędzie Wojewódzkim - niezgodne z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
Którędy pójdzie pieszy?
Słup oświetleniowy i znak drogowy przy zatoce autobusowej...
Maszynownia
Niespodzianka!
Inne...
Zabrakło cierpliwości...
Widać, że robotnicy mieli pod górkę
Nówka sztuka!
Brak ciągłości DDR przy wjeździe/wyjeździe (niezgodny z ustawa Prawo o ruchu drogowym), brak skrajni przy Urzędzie Wojewódzkim - niezgodne z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
Którędy pójdzie pieszy?
Słup oświetleniowy i znak drogowy przy zatoce autobusowej...
Maszynownia
Niespodzianka!
Inne...
Zabrakło cierpliwości...
Widać, że robotnicy mieli pod górkę
Ostatnio zmieniony 2 maja 2011, o 01:30 przez Autor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek Kielce
- Posty: 308
- Rejestracja: 2 grudnia 2008, o 16:11
- Lokalizacja: KIELCE
- Nowak
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1647
- Rejestracja: 29 maja 2006, o 20:09
- Lokalizacja: Kraków / Kielce
Pewnie dlatego, że w Radomiu po kontroli NIK tamtejszego MZDiK wyszło parę "kwiatków" takich jak: kontrole stanu technicznego dróg i obiektów
mostowych przeprowadzały osoby nieposiadające uprawnień budowlanych o odpowiedniej specjalności , większość skontrolowanych zarządców dróg nierzetelnie wykonywała obowiązki organów zarządzających ruchem na drogach publicznych, określone w ustawie Prawo o ruch drogowym(dot.Radomia).Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu nie zrealizował wniosku o przeprowadzanie okresowych kontroli stanu technicznego dróg i obiektów mostowych przez uprawnione osoby Ustalenia kontroli stanowiły również podstawę do skierowania zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury rejonowej.
Koniec OT.
mostowych przeprowadzały osoby nieposiadające uprawnień budowlanych o odpowiedniej specjalności , większość skontrolowanych zarządców dróg nierzetelnie wykonywała obowiązki organów zarządzających ruchem na drogach publicznych, określone w ustawie Prawo o ruch drogowym(dot.Radomia).Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu nie zrealizował wniosku o przeprowadzanie okresowych kontroli stanu technicznego dróg i obiektów mostowych przez uprawnione osoby Ustalenia kontroli stanowiły również podstawę do skierowania zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury rejonowej.
Koniec OT.
6. Urządzenia na chodniku, w szczególności podpory znaków drogowych, słupy oświetleniowe należy tak usytuować, aby nie utrudniały użytkowania chodnika, w tym przez osoby niepełnosprawne.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r.)
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r.)
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Nie wiem, czy to jest dobry wątek, ale piszę mimo to:
Zrobiłem przegląd BIPu miejskiego pod kątem nowości i oto co znalazłem. Jeśli ktoś coś na ten temat ma, to byłbym wdzięczny za udostępnienie. Jeśli nie, to dajcie mi znać jak najszybciej, to machnę przez ePUAP wnioski o udostępnienie informacji publicznej.
Wesoła od Seminaryjskiej do Sienkiewicza. Ta sama Wesoła, tylko wcześniejszy dokument.
1-go Maja do Łódzkiej.
Przywrócenie przestrzeni publicznej i otwarcie komunikacyjne historycznego obszaru Stadion – Ogród (WTF?)
Górników Staszicowskich, w tym budowa ścieżki rowerowej z dzisiaj!
Moim zdanie warto, by Stowarzyszenie przynajmniej obejrzało plany przygotowane przez MZD i złożyło wnioski o ewentualne korekty na jak najwcześniejszym etapie.
Zrobiłem przegląd BIPu miejskiego pod kątem nowości i oto co znalazłem. Jeśli ktoś coś na ten temat ma, to byłbym wdzięczny za udostępnienie. Jeśli nie, to dajcie mi znać jak najszybciej, to machnę przez ePUAP wnioski o udostępnienie informacji publicznej.
Wesoła od Seminaryjskiej do Sienkiewicza. Ta sama Wesoła, tylko wcześniejszy dokument.
1-go Maja do Łódzkiej.
Przywrócenie przestrzeni publicznej i otwarcie komunikacyjne historycznego obszaru Stadion – Ogród (WTF?)
Górników Staszicowskich, w tym budowa ścieżki rowerowej z dzisiaj!
Moim zdanie warto, by Stowarzyszenie przynajmniej obejrzało plany przygotowane przez MZD i złożyło wnioski o ewentualne korekty na jak najwcześniejszym etapie.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
OK, spróbuję ustalić, co się da, ale obawiam się, że będę potrzebował potem pomocy merytorycznej w obrobieniu tego wszystkiego. Sam nie dam rady.
Przy okazji przeglądania BIP-ów UM Kielce znalazłem też takie cudo:
http://www.um.kielce.pl/pl/program_ochr ... rezentacja
Moim zdaniem warto się pod to jakoś podczepić, jeśli ten plan nie jest sfinalizowany (chyba nie jest).
Zwróćcie uwagę na linki na dole tej strony, zwłaszcza na to (PDF):
Plan Zrównoważonego Rozwoju
Kilka cytatów z rubryki "Zadania":
"Reglamentacja ilości miejsc parkingowych - w centrum wskaźnik zmniejszający, na obrzeżach - zwiększający"
"Budowa ścieżek rowerowych oddzielonych od ruchu samochodowego oraz o ile to możliwe od ruchu pieszych z wykorzystaniem zieleni izolacyjnej i towarzyszącej."
"Monitorowanie bezpieczeństwa i komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów z włączeniem procedur konsultacji społecznych"
"Budowa sieci tras oraz parkingów rowerowych (monitorowanych), z uwzględnieniem źródeł i celów podróży z włączeniem w procedury decyzyjne konsultacji społecznych"
"Wprowadzenie komunikacji zbiorowej do ścisłego Centrum – Rynek, Katedra, KCK"
"Niskie ceny biletów (prowadzenie odpowiedniej polityki kształtowania cen biletów - np. znacznie tańsze bilety długoterminowe miesięczne, a droższe jednorazowe)"
"Współpraca z zespołami naukowymi w zakresie monitoringu i wdrażania projektów transportowych o mniejszym negatywnym wpływie na zdrowie, bezpieczeństwo i stan środowiska."
"Promocja komunikacji zbiorowej i rowerowej (tydzień zrównoważonego transportu, dzień bez samochodu) oraz specjalne programy tematyczne zmieniające sposób podejścia do kształtowania systemów transportowych od planowania do eksploatacji i wykorzystywania"
To jest z 2010 roku! I co się potem stało? Przyszedł inż. Radkiewicz i powiedział, że się nie da?
Nie bardzo rozumiem, gdzie się podział "Program Ochrony Środowiska 2010". Z powyższych materiałów wynika, że założenia są niezłe, gorzej z wdrożeniem. Ktoś z Was wie, co się z tym dzieje?
Edit:
Na tej stronie też są fajne materiały o transporcie (ZIP):
http://www.um.kielce.pl/gfx/kielce/file ... nsport.zip
Zawierają m.in. mapę dostępności komunikacji publicznej i kompromitującą mapkę ze wskaźnikami niedostępności - gdzie obok kilku zewnętrznych regionów jest też śródmieście.
Edit 2:
Już wiem, co się z tym dzieje:
http://www.um.kielce.pl/pl/srodowisko/a ... art66.html
Przy okazji przeglądania BIP-ów UM Kielce znalazłem też takie cudo:
http://www.um.kielce.pl/pl/program_ochr ... rezentacja
Moim zdaniem warto się pod to jakoś podczepić, jeśli ten plan nie jest sfinalizowany (chyba nie jest).
Zwróćcie uwagę na linki na dole tej strony, zwłaszcza na to (PDF):
Plan Zrównoważonego Rozwoju
Kilka cytatów z rubryki "Zadania":
"Reglamentacja ilości miejsc parkingowych - w centrum wskaźnik zmniejszający, na obrzeżach - zwiększający"
"Budowa ścieżek rowerowych oddzielonych od ruchu samochodowego oraz o ile to możliwe od ruchu pieszych z wykorzystaniem zieleni izolacyjnej i towarzyszącej."
"Monitorowanie bezpieczeństwa i komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów z włączeniem procedur konsultacji społecznych"
"Budowa sieci tras oraz parkingów rowerowych (monitorowanych), z uwzględnieniem źródeł i celów podróży z włączeniem w procedury decyzyjne konsultacji społecznych"
"Wprowadzenie komunikacji zbiorowej do ścisłego Centrum – Rynek, Katedra, KCK"
"Niskie ceny biletów (prowadzenie odpowiedniej polityki kształtowania cen biletów - np. znacznie tańsze bilety długoterminowe miesięczne, a droższe jednorazowe)"
"Współpraca z zespołami naukowymi w zakresie monitoringu i wdrażania projektów transportowych o mniejszym negatywnym wpływie na zdrowie, bezpieczeństwo i stan środowiska."
"Promocja komunikacji zbiorowej i rowerowej (tydzień zrównoważonego transportu, dzień bez samochodu) oraz specjalne programy tematyczne zmieniające sposób podejścia do kształtowania systemów transportowych od planowania do eksploatacji i wykorzystywania"
To jest z 2010 roku! I co się potem stało? Przyszedł inż. Radkiewicz i powiedział, że się nie da?
Nie bardzo rozumiem, gdzie się podział "Program Ochrony Środowiska 2010". Z powyższych materiałów wynika, że założenia są niezłe, gorzej z wdrożeniem. Ktoś z Was wie, co się z tym dzieje?
Edit:
Na tej stronie też są fajne materiały o transporcie (ZIP):
http://www.um.kielce.pl/gfx/kielce/file ... nsport.zip
Zawierają m.in. mapę dostępności komunikacji publicznej i kompromitującą mapkę ze wskaźnikami niedostępności - gdzie obok kilku zewnętrznych regionów jest też śródmieście.
Edit 2:
Już wiem, co się z tym dzieje:
http://www.um.kielce.pl/pl/srodowisko/a ... art66.html