SKI w sprawie dróg dla rowerów

Działamy!

Moderatorzy: sueno, MeehoweCK, Masmix, CKfan, AR, Geodeta, grzebo, maciej, mp, michal_ck, RZ, Kot, Jarek, Oskar, Petras

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 31 maja 2011, o 15:51

Trafiony zatopiony
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 31 maja 2011, o 16:04

Można by media zainteresować tym pismem. To powinno zakończyć bzdurne tłumaczenia MZD.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 31 maja 2011, o 16:18

Już przesłane do redakcji, które podjęły wcześniej temat standardów budowy ddr.

grzebo
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1434
Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grzebo » 1 czerwca 2011, o 01:39

Pewnie już jest za późno, żeby coś ci pomóc, ale jako że uczestniczyłem w analogicznej wizji lokalnej dwa lata temu i wiem co z niej wynikło (nic), to chciałbym przedstawić pewne sugestie. Niestety zaglądam na to forum z doskoku i za późno się orientuję w ciekawych tematach.

Przede wszystkim, w Kielcach trzeba dalej próbować wbić ludziom do głowy, że infrastruktura rowerowa to nie tylko wydzielone drogi rowerowe, ale przede wszystkim drobne ułatwienia, które mogą być tanie i bardzo efektywne. Możesz więc pokazać takie miejsca, które można tanio ulepszyć.

1. kontrapasy (a raczej dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd):
- ul. Zgoda i kawałek Wojska Polskiego, co by dało alternatywę dla ruchliwej Ściegiennego i ładne skośne obejście Seminaryjskiej dla rowerzystów jadących Tarnowską od Telegrafu
- ul. Kościuszki do al. 1000-lecia PP, co by dało wygodny dojazd do Galerii Echo z Centrum (trzeba by tylko dodać 30 m drogi rowerowej między parkingiem przy akademikach a wjazdem do galerii, która się chamsko odgrodziła od studentów)
- pl. Piłsudskiego (z al. Legionów w lewo)

2. przebicia (czyli umożliwienie przejazdu rowerzystom, żeby mieli bliżej niż kierowcy samochodów):
- ul. Paderewskiego przez Sienkiewicza (ale pewnie znowu nie przejdzie),
- zakończenie ul. Chęcińskiej (przy okazji przebudowy)
- ul. Wojska Polskiego do Krakowskiej Rogatki (aż się prosi - naturalne przedłużenie istniejącej drogi rowerowej z parku w stronę Telegrafu)
- przejazd rowerowy przez ul. IX Wieków na przedłużeniu ul. Radiowej.
- i wiele innych miejsc, gdzie łącząc np. dwie alejki osiedlowe można osiągnąć ciąg komunikacyjny dla rowerów

3. wjazdy i zjazdy z istniejących dróg rowerowych.
To jest najważniejsza sprawa, która też się do decydentów nie może przebić. Jeśli się kładzie nacisk na stan istniejącej infrastruktury rowerowej, to to automatycznie zachęca do patrzenia na krawężniki, słupki itp. (które też są zresztą nieprawidłowe, od wysokości krawężników po niezachowanie skrajni). Ale ważniejsze jest przekazanie tego, jak ważne są kryteria wygody i bezpośredniości - tzn. trzeba powiedzieć urzędnikom, żeby sobie wyobrazili, że jadą np. z dworca PKP do prokuratury na Sandomierską. I niech zobaczą: czy w ogóle da się zorientować, że na danym odcinku istnieje droga rowerowa, czy da się na nią wjechać i z niej zjechać, a przede wszystkim - czy to jest wygodne.

Tak samo Grunwaldzka - to, że skrajnia jest niezachowana, a nawierzchnia jest z kostki to jest nic w porównaniu z tym, że ta droga meandruje (wymusza zbędne stanie na światłach) i nie ma sensownego zakończenia. Innym doskonałym przykładem jest droga rowerowa wzdłuż Tarnowskiej, z której nie ma jak się legalnie włączyć do ruchu w najpopularniejszych kierunkach (w Seminaryjską lub dalej w Źrółową), jeśli się nie chce skręcać w Bohaterów Warszawy.

Naprawienie tego to jest przecież kwestia obniżenia jednego krawężnika i namalowania paru kresek, chociaż zawsze można mieć nadzieję na modelowe rozwiązanie warszawskie: http://www.norc.pl/pano/WFlexCUG/


-

Awatar użytkownika
rj
Posty: 50
Rejestracja: 11 stycznia 2009, o 14:47
Lokalizacja: Radom/Kraków
Kontakt:

Post autor: rj » 1 czerwca 2011, o 21:59

Może w czymś Wam to pomoże ...
Pod poniższym linkiem realizowana właśnie DDR wokół jednego z radomskich osiedli. Nie tylko nawierzchnia z czerwonego asfaltu ale dodatkowo wiele ciekawych rozwiązań poprawiających standard trasy oraz bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Szczególnie polecam fotorelację pod koniec wątku:

http://www.inwestycje.radom.pl/forum/vi ... 8011#28011

W razie potrzeby możecie powołać się gdzieś na casus Radomia - od paru już lat wszystkie nowe DDR realizowane są z nawierzchniami z mas bitumicznych.

Życząc powodzenia z walce o dobre DDR
pozdrawiam z Warchołowa :)

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 1 czerwca 2011, o 22:02

DDR na osiedlu Poludnie beda elementem prezentacji dla kieleckich radnych ;)

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 2 czerwca 2011, o 19:06

Czy ktos moze sie pojawic na prezentacji dla Komisji Gospodarki Komunalnej 06.06.2011?

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 21 września 2011, o 00:51

Pismo skierowane do inspektora nadzoru budowlanego:
Kielce, 29.08.2011

Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Kielcach
ul. IX Wieków Kielc 3
25-516 Kielce

Dotyczy: kontrola przejazdów rowerowych w obrębie skrzyżowania ulic Łódzkiej, ul. Skrzetlewskiej i ul. Olszewskiego w Kielcach

Wniosek

Stowarzyszenie Kieleckie Inwestycje, działając w ramach swoich celów statutowych oraz w interesie społecznym, wnosi o dokonanie przez Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kielcach na mocy art. 84 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 82 ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo budowlane oraz art. 31 § 1 pkt 1 kpa, kontroli zgodności z prawem budowlanym przejazdów rowerowych przejazdów rowerowych w obrębie skrzyżowania ulicy Łódzkiej, ul. Skrzetlewskiej i ul. Olszewskiego w Kielcach, które są niezgodne z obowiązującym prawem z następujących przyczyn.

Naruszenie prawa budowlanego
Na przedmiotowym skrzyżowaniu zastosowane są ręczne detektory ruchu (przyciski), których wzbudzenie jest konieczne dla uzyskania przez rowerzystów sygnału zielonego na sygnalizatorach S-6. Tymczasem zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, detektor to „element wykrywający poszczególne grupy uczestników ruchu (pojazdy lub pieszych), którego działanie polega na wytworzeniu sygnału przy każdym wykryciu uczestnika ruchu znajdującego się w strefie detekcji. Sygnał wytwarzany jest automatycznie w przypadku pojazdów, a w sposób wymuszony bądź automatyczny w przypadku pieszych.” Jednocześnie art. 2 ust. 47 ustawy Prawo o ruchu drogowym definiuje rower jako „pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem”. Zauważyć należy ponadto, że termin na dostosowanie sygnalizacji świetlnej do wymagań Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. upłynął z końcem 2008 roku. Z tego względu na ww. skrzyżowaniu powinna być zastosowana automatyczna detekcja rowerzystów, lub taki cykl sygnalizacji świetlnej, który umożliwiałby im przejechanie bez konieczności naciskania ręcznego detektora.

Zastosowanie ręcznych detektorów na przejeździe rowerowym jest naruszeniem prawa budowlanego, które podlega kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Zgodnie z art. 4 pkt 2) ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych w związku z art. 3 ust. 1 pkt b) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, droga „stanowiąca całość techniczno‑użytkową z instalacjami i urządzeniami” jest w całości obiektem budowlanym. Oznacza to, że elementami obiektu budowlanego są również sygnalizatory drogowe i detektory służące do organizacji ruchu na drodze i z nią związane. Ponadto sposób budowy sygnalizacji świetlnej oraz stosowanej w niej detekcji uczestników ruchu określony jest przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, czyli szczegółowych przepisów techniczno-budowlanych.

Z powyższego wynika, że w przypadku przedmiotowego skrzyżowania jeden z elementów obiektu budowlanego, a mianowicie detektory rowerów, jest niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego, więc właściwość Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego nie ulega wątpliwości.

Na marginesie powyższego wyjaśniam, że stanowisko Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego „W sprawie budowy urządzeń bezpieczeństwa i organizacji ruchu” z dnia 9 października 2007 nie ma zastosowania w niniejszym stanie faktycznym. Stanowisko to dotyczyło kwestii, czy konieczne jest prowadzenie dziennika budowy przy budowaniu samoistnych urządzeń bezpieczeństwa i organizacji ruchu. GINB stwierdził, że urządzenia takie „nie są obiektami budowlanymi ani urządzeniami budowlanymi”, co jest prawdziwe o tyle, że w istocie nie stanowią one samoistnych obiektów budowlanych, więc ich konstruowanie (np. przez dostawienie słupków utrudniających wjeżdżanie na chodnik) nie wymaga prowadzenia dziennika budowy. Natomiast zgodnie z przywołanymi wyżej przepisami urządzenia te ciągle stanowią istotny element drogi, która niewątpliwie jest obiektem budowlanym. Zatem żądanie dokonania przez WINB kontroli obiektu budowlanego jakim jest droga „stanowiąca całość techniczno‑użytkową z instalacjami i urządzeniami” pod kątem zgodności jednego z jej urządzeń (tj. detektorów rowerzystów) z przepisami techniczno-budowlanymi jest w całości uprawnione. Należy podkreślić, że objęta niniejszym wnioskiem niezgodność z prawem nie dotyczy np. kwestii estetycznych, lecz podstawowej funkcjonalności drogi, jaką jest jej przejezdność, która została ograniczona przez zastosowanie nielegalnych ręcznych detektorów rowerzystów.

Z powyższych względów konieczne jest podjęcie przez Świętokrzyskiego WINB odpowiednich działań pozwalających na doprowadzenie przejazdów rowerowych we wskazanym miejscu do stanu zgodnego z prawem. Z tej przyczyny wnoszę jak
na wstępie.
Przyszła odpowiedz:

082011_pinb_sygnalizacja_odpowiedz
Ostatnio zmieniony 4 października 2011, o 01:29 przez Autor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 4 października 2011, o 01:24

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach
ul. Prendowskiej 7
25-384 Kielce

Dotyczy: planowana zmiana organizacji ruchu na ul. Nowy Świat w Kielcach.

Odnosząc się do zapowiadanej w lokalnych mediach, planowanej zmiany organizacji ruchu na ul. Nowy Świat w Kielcach, tj. zastąpienie ruchu dwukierunkowego ruchem jednokierunkowym w większej części ulicy, Stowarzyszenie Kieleckie Inwestycje wnioskuje o utworzenie możliwości przejazdu dla rowerów w kierunku przeciwnym, przy pomocy kontrapasu rowerowego. Takie rozwiązanie jest bezpieczne z punktu widzenia zarówno rowerzysty jak i kierowcy, ponieważ przemieszczając się utrzymują oni ze sobą kontakt wzrokowy, co pozwala na szybszą reakcję w przypadku zagrożenia. Ponadto stwarza duże udogodnienie dla rowerzystów, stanowiąc skrót w dotarciu do celów podróży, nie wymuszając na nich nadkładania drogi, dlatego proponowany przez stowarzyszenie kontrapas rowerowy, byłby znakomitym uzupełnieniem istniejącej, rekreacyjnej ścieżki rowerowej wzdłuż doliny Silnicy.

Biorąc pod uwagę, iż planowana zmiana organizacji ruchu pozwoli na wygospodarowanie wystarczającą ilość miejsca pod wytyczenie kontrapasu rowerowego, stowarzyszenie prosi o pozytywne rozpatrzenie powyższego wniosku.
Odpowiedz:
:arrow: 082011_mzd_ddr_nowyswiat_odpowiedz
Miejski Zarząd Dróg w Kielcach
ul. Prendowskiej 7
25-384 Kielce

Dotyczy: wytyczenia przejazdu rowerowego przez al. IX Wieków Kielc łączącego ul. Radiową z ul. L. Kaczyńskiego, dopuszczenia ruchu rowerowego „pod prąd” na fragmencie ul. L. Kaczyńskiego i fragmencie ul. Kościuszki

WNIOSEK

Korzystając z okazji, jaką jest dobiegająca końca budowa ul. L. Kaczyńskiego w Kielcach, Stowarzyszenie Kieleckie Inwestycje zwraca się z uprzejmą prośbą o wytyczenie przejazdu rowerowego przez al. IX Wieków Kielc, który umożliwiłby kontynuowanie rowerzystom wyjeżdżającym z ul. L. Kaczyńskiego podróży ul. Radiową. Przejazd taki mógłby zostać wytyczony wzdłuż istniejącego przejścia dla pieszych, które znajduje się w ww. miejscu.

Zgodnie z dobrymi praktykami tworzenia miast przyjaznych rowerzystom, które zostały wyczerpująco opisane m.in. w „Polityce rowerowej miasta Kielce” stworzonej w ramach projektu UrBike, jedną z najtańszych i najskuteczniejszych metod wspierania ruchu rowerowego jest tworzenie drobnych skrótów dostępnych tylko dla rowerzystów. Jednym z takich skrótów, który można by wytyczyć przy okazji budowy ul. L. Kaczyńskiego jest właśnie przejazd rowerowy przez al. IX Wieków Kielc, budowa którego sprawiłaby, że rowerzyści uzyskaliby dogodną trasę alternatywną do ul. Warszawskiej i al. Solidarności, łączącą kampus Politechniki Świętokrzyskiej oraz dwie galerie handlowe (budowaną Koronę istniejące Echo) z centrum miasta.

Umożliwienie rowerzystom przejazdu przez al. IX Wieków Kielc pomiędzy ul. Radiową a ul. L. Kaczyńskiego nie musi mieć formy przejazdu rowerowego (z pierwszeństwem dla rowerzystów). Jeśli z jakichś względów takie rozwiązanie nie jest możliwe do zastosowania, to równie dobrą alternatywą może być umożliwienie rowerzystom przejazdu na zasadach ogólnych (czyli z ustąpieniem pierwszeństwa przed pojazdami jadącymi al. IX Wieków Kielc) W tym celu wystarczy wyasfaltowanie fragmentu pasa zieleni między jezdniami al. IX Wieków Kielc i utworzenie tam przejazdu o szerokości ok. 1,5 m (za wąskiego dla samochodów), a następnie umożliwienie rowerzystom przejazdu na wprost przez dodanie tabliczek T-22 („nie dotyczy rowerów”) do znaków nakazujących samochodom skręt w al. IX Wieków Kielc.

Wprowadzenie takiego rozwiązania, wraz z dopuszczeniem ruchu rowerowego „pod prąd” na odcinku ul. L. Kaczyńskiego od al. IX Wieków Kielc do pl. Św. Wojciecha stworzyłoby tanim kosztem bardzo wygodną trasę rowerową pomiędzy centrum miasta (w tym budynkami UJK na ul. Leśnej) a kampusem Politechniki Świętokrzyskiej (w tym z akademikami), szkołami przy ul. Radiowej oraz galeriami handlowymi. Dzięki uliczkom wewnętrznym tego kampusu rowerzyści mają także możliwość bezpiecznego kontynuowania podróży do galerii handlowej Echo.

Innym ułatwieniem dla rowerzystów podróżujących taką trasą byłoby dopuszczenie ruchu rowerowego „pod prąd” na jednokierunkowym odcinku ul. Kościuszki od ul. Niskiej od al. 1000-lecia Państwa Polskiego. Dla zastosowania tego rozwiązania wystarczające są dosłownie dwie tabliczki T-22, ze względu na niewielkie natężenie ruchu na wskazanym odcinku nie ma nawet konieczności malowania oznakowania poziomego. Natomiast dokładnie na skrzyżowaniu ul. Kościuszki z al. 1000-lecia PP rozpoczyna się droga wewnętrzna do akademików Politechniki Świętokrzyskiej, która jest bardzo dogodną dla rowerzystów trasą do galerii handlowej Echo.

Dzięki tego typu drobnym ułatwieniom miasto Kielce może stać się jeszcze bardziej przyjazne dla rowerzystów, a do tego uczynić to niskim kosztem. Wprowadzenie wnioskowanych rozwiązań sprawi, że powstanie w Kielcach trasa rowerowa będąca ważnym uzupełnieniem systemu ścieżek rowerowych, łącząca obiekty o bardzo dużej popularności wśród młodych ludzi, która z pewnością przyczyniłaby się do popularyzacji komunikacji rowerowej w mieście i do poprawy jej bezpieczeństwa. Z tej przyczyny Stowarzyszenie Inwestycje Kieleckie uprzejmie prosi o uwzględnienie powyższego wniosku.
Odpowiedz:
:arrow: 082011_mzd_ruchrowerowy_kaczynskiego_odpowiedz
Miejski Zarząd Dróg w Kielcach
ul. Prendowskiej 7
25-384 Kielce

Dotyczy: dopuszczenia ruchu rowerów „pod prąd” w zrewitalizowanym centrum Kielc[/color]

W związku z oddawaniem do użytkowania kolejnych ulic w zrewitalizowanym centrum Kielc oraz z wprowadzoną niedawno nową organizacją ruchu na tym obszarze, Stowarzyszenie Kieleckie Inwestycje wnioskuje o dopuszczenie ruchu rowerów „pod prąd” na następujących ulicach jednokierunkowych:

1) ul. Wesołej na całej długości,
2) ul. Piotrkowskiej od parkingu za UM do Rynku,
3) wzdłuż północnej i wschodniej pierzei Rynku,
4) ul. Bodzentyńskiej od Rynku do do ul. Wesołej,
5) ul. Leśnej na całej długości,
6) ul. Małej na całej długości,
7) ul. św. Leonarda od Rynku do ul. Wesołej,
8) ul. Kaczyńskiego od al. IX Wieków Kielc do placu św. Wojciecha, z możliwością wjazdu w pl. św. Wojciecha,
9) ul. Warszawskiej od Rynku do al. IX Wieków Kielc.

Dla dopuszczenia ruchu rowerowego „pod prąd” na wskazanych ulicach nie jest konieczne malowanie kontrapasów na jezdni (choć tam, gdzie jej szerokość jest wystarczająca nie byłoby to złym pomysłem), gdyż w zupełności wystarczy dodanie tabliczek T-22 „nie dotyczy rowerów” do odpowiednich znaków B-2, B-21, B-22, D-3 oraz C-1 do C-5.

Proponowane rozwiązanie ma następujące zalety.

Znacząco ułatwi komunikację rowerową w centrum miasta
Stowarzyszenie Kielecki Inwestycje z rozczarowaniem przyjęło wprowadzoną niedawno organizację ruchu, która nie wspiera należycie ruchu rowerowego w centrum miasta. Wobec utrzymania zakazu ruchu rowerowego na ul. Sienkiewicza, priorytetem powinno być zapewnienie rowerzystom możliwości wygodnego objechania tej ulicy innymi trasami – na przykład ul. św. Leonarda na odcinku Rynek – KCK oraz ul. Leśną – ul. Małą oraz ul. Małą – ul. Czerwonego Krzyża – ul. Wesołą.

Zachęcanie mieszkańców do korzystania z roweru jest najtańszym sposobem na zmniejszanie korków w mieście. Ponadto w centrum przyjaznym rowerzystom może przebywać jeszcze więcej ludzi, którzy nie wymagają kosztownych i zajmujących przestrzeń miejsc parkingowych dla samochodów. Ułatwienie rowerowego dojazdu do sklepów w śródmieściu zwiększy liczbę ich klientów i ułatwi centrum miasta konkurowanie z istniejącymi i planowanymi galeriami handlowymi – a zatem spełni równocześnie postulaty i rowerzystów i kupców z centrum, którzy od dawna lobbują za ułatwieniami dla ruchu w rejonie ul. Sienkiewicza.

Należy także pamiętać, że centrum przyjazne dla rowerzystów sprawi, że miasto stanie się bardziej atrakcyjne dla turystów. Kielce mają duży potencjał jako ośrodek turystyczny, a koniecznym uzupełnieniem tras rowerowych prowadzących poza miasto jest właśnie otwarcie śródmieścia na rowerowy ruch turystyczny.

Zwiększy bezpieczeństwo komunikacji rowerowej i zachęci do korzystania z niej także poza centrum.
Szersze udostępnienie centrum miasta dla rowerów wpłynie pozytywnie także na ogólną poprawę bezpieczeństwa rowerzystów oraz spopularyzuje ten sposób poruszania się po całym mieście. Dopuszczenie ruchu „pod prąd” na wskazanych wyżej ulicach sprawi, że przez centrum powstaną dogodne skróty dla rowerzystów jadących tranzytem między innymi częściami miasta. Tym samym zmniejszy się ilość kolizji z udziałem rowerzystów – ulice o uspokojonym ruchu, jakie występują w śródmieściu są bezpieczniejsze dla rowerzystów niż ul. Ogrodowa czy ul. Źródłowa.

Dogodne skróty przez centrum miasta sprawią także, że jeszcze więcej potencjalnych klientów tamtejszych sklepów będzie przez nie przejeżdżać (co zwiększy ich konkurencyjność i ułatwi rewitalizację śródmieścia), a także przyczyni się do popularyzacji komunikacji rowerowej w mieście, gdyż trasy rowerowe pomiędzy różnymi punktami w mieście będą znacznie krótsze niż ich odpowiedniki dostępne dla samochodów.

Jest zgodne z wolą mieszkańców miasta
Z przeprowadzonych konsultacji społecznych w sprawie organizacji ruchu w zrewitalizowanym centrum Kielc wynikało, że liczna grupa Kielczanek i Kielczan chce, aby śródmieście było szeroko dostępne dla ruchu rowerowego. Postulaty te zostały spełnione jedynie w ograniczonym stopniu w obecnie wdrożonej organizacji ruchu. Także badania ankietowe wśród użytkowników ul. Sienkiewicza wykazały, że aż 46% pieszych (bo tylko wśród nich przeprowadzone było badanie) chciałoby ruchu rowerowego nawet na tym deptaku. Skoro zatem deptak pozostaje dla rowerzystów niedostępny, to tym bardziej zatem należy zadbać o wygodę komunikacji rowerowej wokół ul. Sienkiewicza.

Jest zgodne z ekspertyzami opracowanymi na zamówienie urzędu miasta
Wszystkie opracowania ekspercie dotyczące organizacji ruchu w centrum miasta, które zostały sporządzone w ostatnich latach wskazują na konieczność uprzywilejowania ruchu rowerowego
w śródmieściu. W szczególności chodzi o dokumenty: „Organizacja ruchu w centrum miasta Kielce – strefa ruchu uspokojonego” autorstwa Ekkom sp. z o.o., „Polityka rowerowa miasta Kielce”, stworzony w ramach projektu UrBike oraz „Koncepcja sieci tras rowerowych w strefie śródmiejskiej Kielc” autorstwa Marcina Hyły.

Ponadto, zgodnie ze Strategią rozwoju miasta Kielce na lata 2007 – 2020, władze powinny wykorzystywać „atrakcyjność położenia geograficznego i walorów krajobrazowych, w tym krajobrazu kulturowego śródmieścia miasta”, a także popularyzować sport i rekreację towarzyszącym leczeniu uzdrowiskowemu. Uczynienia śródmieścia dostępnym dla rowerów spełnia wszystkie te warunki jednocześnie.

Jest zgodne z tendencjami w innych miastach Polski i Europy
Kraków oraz Gdańsk już dopuściły na ulicach w centrach miast ruch rowerowy „pod prąd” poprzez stosowanie tabliczek T-22 bez malowania poziomego oznakowania kontrapasów. Wiele innych miast w Polsce wytycza także pełne kontrapasy rowerowe (Poznań, Szczecin, Warszawa, Wrocław itd.) W Unii Europejskiej dopuszczanie ruchu rowerów pod prąd w ulicach jednokierunkowych jest stosowane powszechnie, a w niektórych krajach jest wręcz obowiązkowe.

Jest zgodne z prawem i zalecane jako dobra praktyka
Wydana w maju tego roku ekspertyza Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pod tytułem „Opinia w sprawie dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach i drogach jednokierunkowych” zaleca dopuszczanie ruchu rowerowego pod prąd na ulicach o uspokojonym ruchu poprzez samo dodawanie tabliczek T-22. Dokument ten dostępny jest także w internecie, pod adresem:

http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... TKMHTK.pdf

W związku z powyższym, Stowarzyszenie Kieleckie Inwestycje wnosi o dopuszczenie ruchu rowerów „pod prąd” na ulicach wskazanych powyżej, gdyż rozwiązanie takie ma same zalety, jest korzystne dla mieszkańców Kielc i dla turystów, a także podnosi walory naszej przestrzeni miejskiej.
Odpowiedz:
:arrow: 082011_mzd_ruchrowerowy_podprad_odpowiedz

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 4 października 2011, o 15:05

Te odpowiedzi są śliczne;]

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 4 października 2011, o 15:21

Co nie zmienia faktu, że zgodne z prawdą :)
pletwa

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 4 października 2011, o 20:59

Z prawda potwierdzajaca kielecka, slaba praktyke organizacji ruchu na pewno. Warto gromadzic, bo za kilka lat bedzie to doskonaly material do zartow z przeszlosci.

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 4 października 2011, o 21:09

Słabą? Nie poddającą się dyktatowi wąskiej grupy rowerzystów. Gdzie na Nowym Świecie przy zachowaniu miejsc parkingowych chcesz wyznaczyć kontrapasy. Jeżeli myślisz o zlikwidowaniu miejsc parkingowych, wskaż jakąś alternatywę. Jak nie w tym wątku to można przenieść do odpowiedniego żeby nie zaśmiecać.
pletwa

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 4 października 2011, o 21:24

Alternatywa jest prosta - centrum miasta to ostatnie miejsce, gdzie powinno sie zwracac uwage na potrzeby parkingowe. Przypomne tez, ze MZD planuje/planowalo w ramach budowy ddr polnoc-centrum Kielc poprowadzic ja wlasnie przez Nowy Swiat, wiec tutaj z racji koniecznosci negowania kazdej propozycji lub niedorozwoju zrobic sie nie da.

Tematu nie ma co kontynuowac, bo jak pisalem, za kilka lat bedzie to doskonaly material do szydery w publikacjach naukowych.

Awatar użytkownika
kamilkw
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1458
Rejestracja: 25 czerwca 2007, o 09:48
Lokalizacja: Morawica/Kielce

Post autor: kamilkw » 4 października 2011, o 21:31

Alternatywa jest prosta - centrum miasta to ostatnie miejsce, gdzie powinno sie zwracac uwage na potrzeby parkingowe.
Ciekawe skąd Ty takie rzeczy wiesz. Nie sposób się zgodzić. O ile obszar śródmieścia nie jest dla samochodów, o tyle takie miejsce jak Nowy Świat tak. W Warszawie pewnie podobny obszar miasta nie ucierpiałby z powodu zlikwidowania miejsc parkingowych ale u nas byłoby odwrotnie. Chyba, że chcemy partyzanckiego parkowania po parkingach i bramach.
Tematu nie ma co kontynuowac, bo jak pisalem, za kilka lat bedzie to doskonaly material do szydery w publikacjach naukowych.
A to też ciekawa kwestia, bo miałem na uczelni przedmiot na temat uspokajania ruchu ale mimo tego, że musiałem się tego uczyć do dzisiaj jestem święcie przekonany, że to bzdury. Ale to tylko moje zdanie. Mam jednak wykształcenie nie w tym kierunku :)
pletwa

ODPOWIEDZ