SKI w sprawie Strefy Płatnego Parkowania

Działamy!

Moderatorzy: sueno, MeehoweCK, Masmix, CKfan, AR, Geodeta, grzebo, maciej, mp, michal_ck, RZ, Kot, Jarek, Oskar, Petras

Awatar użytkownika
RZ
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3623
Rejestracja: 29 marca 2006, o 20:48

Post autor: RZ » 10 listopada 2011, o 00:31

Nie jestem zwolennikiem rozmywania - rzekłbym wręcz, że jest to niezgodne z moją naturą :) Po prostu inaczej postrzegam priorytety i uważam, że nie warto wnioskować o coś takiego jak wspomniana podwyżka cen parkowania, bo sprawa nie jest pierwszorzędna a miasto i tak pewnie ją wprowadzi - bez naszej pomocy. Co jak co, ale na podwyżki zawsze można liczyć. Za to taki wniosek może w moim przekonaniu odbić się szerszym negatywnym echem w powszechnej świadomości kierowców. Sądzę, że w takim kontekście wiele osób po raz pierwszy skojarzy nazwę SKI i będzie to skojarzenie negatywne. A chciałbym, żebyśmy spróbowali pozałatwiać parę naprawdę ważnych spraw - z różnych dziedzin, nie tylko związanych z szeroko pojętymi komunikacją i organizacją ruchu.

W kwestii zaś "schowania" dyskusji dotyczących stanowiska Stowarzyszenia wobec co bardziej kontrowersyjnych tematów nie chodzi mi o to, żeby wyłączyć z niej takie osoby jak Bender. W ogóle mi to nie przyszło do głowy. Chodzi o to, o czym pisze Sz. J., czyli o unikanie sytuacji gdy np MZD zna treść pisma zanim ono do nich dotrze. Czy chcemy czy nie, MZD wyznaje zasadę, że "najlepszą metodą obrony jest atak" i coraz bardziej idzie z nami na ostre zwarcie, bo im "bruździmy" bardziej niż to się wydaje Benderowi.
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość (Michał Anioł)

Awatar użytkownika
bender
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 829
Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...

Post autor: bender » 10 listopada 2011, o 08:16

grzebo pisze:Znasz jakieś NGOsy, które działają wbrew swoim przekonaniom? Sądzisz, że jest w ogóle możliwe promowanie jakiejś "nieswojej wizji miasta"?
Statystyk nie prowadzę. :wink: Ale wolałbym nie znać AGOsów, które promują swoją wizję miasta sprzeczną z wizją pożądaną ze społecznego punktu widzenia. A niestety tak właśnie postrzegam postulat poszerzenia SSP.
Poza tym przyjmujesz milczące założenie, że większość kielczanek i kielczan by się z nami nie zgodziła. A przykładowo: "Tymczasem w Kielcach 63% badanych zgodziłoby się na wprowadzenie ułatwień dla komunikacji rowerowej kosztem wydatków na ulice samochodowe. Większymi zwolenniczkami takiego rozwiązania są kobiety (76% kobiet i 50% mężczyzn).Tylko 22% respondentów nie zgodziłoby się na takie rozwiązanie."
Badanie przeprowadzono podczas Masy Krytycznej? :wink: Przykro mi, ale wyniki takich badań w żadnym stopniu do mnie nie trafiają. Widziałem niedawno podobne na temat relacji komunikacja publiczna/ruch samochodowy przeprowadzone chyba przez warszawski SISKOM i mój wniosek był podobny - prawdopodobnie przepytywano ludzi na przystankach autobusowych albo na stacjach metra. :)

Odnośnie reszty - ciekawe i bardzo prawdopodobne.
Przyjmuję to jako komplement. Na tym polega realizm prawny, że liczy się rezultat, a nie sposób. Na pocieszenie: "bureaucrat bender, you were technically correct — the best kind of correct."
Tak sobie teraz myślę, że masz rację. Przekonanie kogoś, kto przynajmniej co do zasady powinien znać się na prawie, do rozwiązania nie mającego w nim poparcia jest sztuką. :wink:
RZ pisze:W ogóle mi to nie przyszło do głowy. Chodzi o to, o czym pisze Sz. J., czyli o unikanie sytuacji gdy np MZD zna treść pisma zanim ono do nich dotrze. Czy chcemy czy nie, MZD wyznaje zasadę, że "najlepszą metodą obrony jest atak" i coraz bardziej idzie z nami na ostre zwarcie, bo im "bruździmy" bardziej niż to się wydaje Benderowi.
Ale to, że MZD czyta te dyskusje ma też dobre strony. Niech wiedzą, że jest wśród Was determinacja a pisma, które dostają, są poprzedzone często bardzo kompetentnymi i merytorycznymi dyskusjami.

A odnośnie brużdżenia - jestem gorącym zwolennikiem robienia tego w jeszcze bardziej zdecydowany sposób. Czekam na moment, kiedy zdecydujecie się na prawdziwą konfrontację - np. przed WSA. :wink: Tam ignorancja, kolesiostwo i partyjne nawyki odchodzą na bok.
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 10 listopada 2011, o 10:33

Jeszcze jedno zdanie o "prywatyzacji" tego działu. Fora mają to do siebie, że często toczy się na nich dyskusja spontaniczna, zdarza się, że ktoś kogoś obrazi, czasem nawet niechcący. Znacznie łatwiej jest zapanować nad kilkunastoma osobami niż nad wszystkimi użytkownikami forum. Po prostu istnieje ryzyko, że pójdzie jakieś niewybredne zdanie o jakimś urzędniku (takie rzeczy miały już tutaj miejsce) czym możemy sobie narobić problemów - nigdy nie wiadomo kto czyta to forum. Dlatego lepiej, aby to co tu piszemy, zostało między nami. Nie mówię, aby wypowiedzi cenzurować, ale moderować.

I tak jak powiedział Sz.J.: nic nie stoi na przeszkodzie, aby pozostali użytkownicy dyskutowali z nami o SPP w odpowiadającym wątku w dziale Drogi i komunikacja.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 14 listopada 2011, o 20:55

Jutro wniosek SKI zostanie przedstawiony na komisji Budzetu i Finansow RM Kielce. Poza zlozeniem do Biura RM (10.11.2011) zostanie rowniez przeslany do wszystkich radnych w formie elektronicznej.
Rada Miasta Kielce
Rynek 1, 25-303 Kielce

Do wiadomości: Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7, 25-384 Kielce

WNIOSEK

Stowarzyszenie Kieleckie Inwestycje popiera projekt uchwały przygotowany przez Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, której celem jest podniesienie opłat za postój w strefie płatnego parkowania (SPP). Proponowana przez MZD w Kielcach zmiana wysokości opłat za parkowanie jest szczególnie zasadna wobec wprowadzonej od 1 listopada 2011 roku nowej taryfy komunikacji miejskiej, która w istotny sposób zwiększyła koszt przejazdu autobusami jednocześnie pogarszając ich atrakcyjność wobec transportu indywidualnego.

W pełni aprobując zaproponowaną przez Miejski Zarząd Dróg w Kielcach podwyżkę cen kart postojowych, wnosimy ponadto o dokonanie analogicznej podwyżki cen abonamentów oraz identyfikatorów. Skoro ceny kart postojowych wzrastają o ok. 30%, to również opłaty za abonamenty i identyfikatory powinny wzrosnąć o 30%, by zachować ich relatywną konkurencyjność. Przykładowo, dopiero po podwyżce ceny o 30% abonament miesięczny na parkowanie w SPP przestanie być tańszy niż miesięczny bilet sieciowy na komunikację miejską w Kielcach.  
Składamy także wniosek o skorzystanie z nadarzającej się okazji i rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania. Biorąc pod uwagę stały deficyt miejsc parkingowych w centrum Kielc zwracamy się z prośbą o poszerzenie obszaru SPP o następujące obszary:
1) plac Niepodległości,
2) ulica Czarnowska,
3) ulica Żelazna (odcinek Żytnia - Czarnowska),
4) al. IX Wieków Kielc,
5) ulica Źródłowa,
6) ulica Seminaryjska.

Obecnie wobec braku konieczności wnoszenia opłaty, kierowcy parkujący na wyżej wymienionych obszarach pozostawiają swoje samochody na wiele godzin w ciągu dnia, co uniemożliwia należytą rotację na miejscach parkingowych. W efekcie cenny teren w śródmieściu jest przez miasto użyczany nieodpłatnie na całe dnie tym osobom, które dały radę go zająć odpowiednio wcześnie rano. W ten sposób występują równocześnie dwa niekorzystne zjawiska:

1) osoby, które najłatwiej mogłyby dojeżdżać do centrum komunikacją publiczną, gdyż zostają długo w jednym miejscu, mają ułatwiony dojazd samochodem, ponieważ mogą za darmo parkować przez cały dzień roboczy, natomiast

2) osoby, które chcą dojechać samochodem do centrum tylko okazjonalnie (do sklepu, do urzędu, odebrać kogoś z dworca) są do tego zniechęcane brakiem łatwo dostępnych miejsc parkingowych.

Dodatkowo brak strefy płatnego parkowania tworzy bałagan, ponieważ kierowcy wykorzystują każdą dostępną przestrzeń do pozostawiania swoich pojazdów, a znaki drogowe regulujące możliwość parkowania nie są respektowane. Szczególnie trudna sytuacja ma miejsce na placu Niepodległości, gdzie stojące przez wiele godzin samochody utrudniają swobodne poruszanie się oraz zatrzymanie pojazdów kierowców, którzy planują korzystać z parkingu w krótkim czasie, co z punktu widzenia polityki transportowej miasta powinno być pożądane. Ograniczenie popytu na miejsca postojowe poprzez wprowadzenie opłat powinno w dużej mierze rozwiązać te problemy. Jednakże ze względu na pilną konieczność przywrócenia porządku w pozostawianiu pojazdów wnioskujemy także o umieszczenie w uchwale zapisu o zakazie parkowania poza wyznaczonymi miejscami w obrębie SPP oraz ustanowienie kary za niestosowanie się do tego zapisu.

Proponowane rozwiązanie jest zgodne z Uchwałą Rady Miejskiej Nr LXX/1321/2006 w sprawie uchwalenia Polityki Transportowej Zrównoważonego Rozwoju dla Miasta Kielce oraz Kieleckiego Obszaru Metropolitarnego z dnia 19 października 2006 roku, według której miasto ma racjonalizować wykorzystanie istniejących miejsc parkingowych, m.in. przez stosowanie w coraz szerszym zakresie opłat za parkowanie na terenach publicznych, a opłaty powinny uwzględniać parytet cen biletów komunikacji zbiorowej, wyraźnie zniechęcający do korzystania z samochodu zamiast komunikacji zbiorowej.

Także „Plan ochrony klimatu i atmosfery” oraz „Plan zrównoważonego transportu” stanowiące elementy „Programu Ochrony Środowiska dla Miasta Kielce” (2010), sporządzanego na mocy uchwały Nr XLVI/1099/2010 Rady Miejskiej w Kielcach z dnia 18 lutego 2010 r. zakładają konieczność rozszerzania strefy płatnego parkowania w Kielcach oraz dbania o to, by komunikacja publiczna była konkurencyjna względem indywidualnej (co najprościej osiągnąć można właśnie przez podnoszenie cen parkowania).

Powyższe wnioski są ponadto zgodne z „Programami ochrony powietrza dla stref województwa świętokrzyskiego. Tom I. Kielce – miasto na prawach powiatu” (s. 127) oraz „Programem ochrony powietrza dla województwa świętokrzyskiego. Część A strefa miasto Kielce” (Uchwała Nr XII/21211 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 12 października 2011r., obecnie na etapie uzgodnień) ponieważ rozszerzenie SPP i podniesienie opłat sprawi, że mniej osób będzie dojeżdżało do centrum samochodem, a zarazem wzrośnie dostępność miejsc parkingowych. Samochody krążące w poszukiwaniu miejsca parkingowego stanowić mogą nawet 15% ogólnego ruchu na danej ulicy (badania amerykańskie). Jeśli zatem każdy parkujący od razu będzie mógł znaleźć miejsce postojowe, to przyczyni się to do ograniczenia zanieczyszczeń w centrum miasta i jego sąsiedztwie.

W związku z powyższym wnosimy jak na wstępie.

Awatar użytkownika
CKfan
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4200
Rejestracja: 20 grudnia 2005, o 20:56
Lokalizacja: Kielce os. Jagiellońskie

Post autor: CKfan » 14 listopada 2011, o 21:45

Mały błąd:
Proponowana przez MZD w Kielcach zmiana wysokości opłat za parkowanie jest szczególnie zasadna wobec wprowadzonej od 1 sierpnia 2011 roku nowej taryfy komunikacji miejskiej, która w istotny sposób zwiększyła koszt przejazdu autobusami jednocześnie pogarszając ich atrakcyjność wobec transportu indywidualnego.
Sorry, takiego mamy prezydenta...

ODPOWIEDZ