Dworzec PKS
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
Re: Dworzec PKS
Tak, jest to mój projekt dyplomowy. Dziękuję za opinie, bo właśnie brakowało mi zdania ludzi, którzy w jakiś sposób siedzą w temacie i są zainteresowani sprawą dworca.
Co do przejścia podziemnego, które mam wywalić To nie jest już przejście jakie znamy- zamknięty, ciemny, brudny tunel, przeprojektowałam go na "kładkę", która jest otwarta na nową podziemną komercyjną część dworca.
Jeśli chodzi o przestrzeń komercyjną to nie znajduję się ona z tyłu za dworcem, tylko pod powierzchnią jezdni dworca i jest na tyle duża, że byłaby takim magnesem na podróżnych,turystów i mieszkańców.
Z tyłu za dworcem widoczne jest zadaszenie parkingu nadziemnego i wjazdu do parkingu podziemnego, a po lewej stronie( chodzi o ten budynek z zielonym dachem) znajduję się zaproponowany przeze mnie nowy budynek- Centrum Konferencyjne, którego nie rozwiązywałam szczegółowo, jedynie zaproponowałam funkcję i formę w odniesieniu do większej skali i kompozycji urbanistycznej.
Z chęcią poczytam więcej opinii
Co do przejścia podziemnego, które mam wywalić To nie jest już przejście jakie znamy- zamknięty, ciemny, brudny tunel, przeprojektowałam go na "kładkę", która jest otwarta na nową podziemną komercyjną część dworca.
Jeśli chodzi o przestrzeń komercyjną to nie znajduję się ona z tyłu za dworcem, tylko pod powierzchnią jezdni dworca i jest na tyle duża, że byłaby takim magnesem na podróżnych,turystów i mieszkańców.
Z tyłu za dworcem widoczne jest zadaszenie parkingu nadziemnego i wjazdu do parkingu podziemnego, a po lewej stronie( chodzi o ten budynek z zielonym dachem) znajduję się zaproponowany przeze mnie nowy budynek- Centrum Konferencyjne, którego nie rozwiązywałam szczegółowo, jedynie zaproponowałam funkcję i formę w odniesieniu do większej skali i kompozycji urbanistycznej.
Z chęcią poczytam więcej opinii
Re: Dworzec PKS
Wrzucam jeszcze wizualizacje wnętrz odnowionej głównej hali dworca
- Załączniki
-
- wnętrze.JPG (216.85 KiB) Przejrzano 5458 razy
-
- wnętrze2.JPG (189.88 KiB) Przejrzano 5458 razy
Re: Dworzec PKS
Po pierwsze GRATULACJE za podjęcie tematu dla autora. Brawo! Popieram!
Ogólnie bardzo dobra idea - aby zachować spodek, ruch okrężny i udowodnić, że SIĘ DA nie burząc tego co najlepsze.
Ktoś się oburzył na przejście podziemne. NIEPOTRZEBNIE. Niedobre przejścia to są takie jak na rondzie Grudzińskiego - wąskie kręte rynny (ciemne, niebezpieczne). Ale tutaj to może być wielkie szerokie przejście, ze sklepami. Bez schodów. Coś w stylu przejścia w Krakowie z dworca na Stare Miasto. Taki pasaż między oba dworcami autobusowym i kolejowym. To bardzo ważny aby to łączyć jeśli to ma być zintegrowane centrum komunikacyjne.
A propos. Dla zintegrowanego centrum przydałoby się jeszcze powiązanie z komunikacją miejską. Najlepiej z tramwajami (choć obecnie na to szans w Kielcach nie ma). Ale wyobraźmy sobie że środkiem ul. Gosiewskiego idą tory tramwajowe i są tam przystanki. Wówczas można by pomyśleć o budynku łączącym oba dworce górą nad ulicą Gosiewskiego. Z którego byłyby zejścia na przystanki autobusowe i tramwajowe.
W ogóle ciekawe byłoby ujęcie tego tematu jako jednego zespołu łączącego w sobie oba dworce i autobusowy i kolejowy i komunikację miejską. Wielki superkompleks z zachowaniem wspaniałości naszego dw.autobusowego.
Ciekawy jest pomysł na odsłonięcie gruntu przy wejściu zachodnim, tak aby zrobić miejsce na poziom -1. Ciekawa myśl.
Jeżeli tak bardzo trzeba dla inwestora powierzchni handlowej, to proponuję aby wzorem Majdanu Niezależności w Kijowie także pod skwerem przeddworcowym znajdowała się taka powierzchnia. CH nie potrzebują wcale okien.
Dobry trop to wykorzystanie przestrzeni za dworcem na nowe funkcje (Centrum Konferencyjne) potrzebne inwestorowi. A zarazem nowy obiekt nie konkuruje z historycznymi dominantami - kościołem oraz kopułą dworca. Pomysł by obiekt ten jakoś skomponować z całością też ciekawy - elementem spajającym jest zieleń trawiasta (której dużo przed i wokół dworca oraz na dachu nowego budynku).
Cieszę się że zachowana została przez autora przestrzeń przedworcowa. Że jest w niej dużo zieleni, ale wcale nie koniecznie z dużą ilością drzew. Pamiętajmy, że zieleń to nie znaczą tylko duże drzewa i busz. Co innego park a co innego przestrzeń, która musi w swym wnętrzu urbanistycznym prezentować całą okazałość obiektu jakim jest nasz dworzec. W takiej drzewa powinny być akcentem, nie dominantą.
Natomiast polecałbym dopracowanie wielopoziomowego parkingu. Tutaj wygląda na bez-elewacyjną konstrukcję szkieletową. Psuje to cały efekt reszty zespołu. Może warto by nadać mu elewację podobno do Centrum Konferencyjnego.
Co do wnętrza. Rozumiem, że mamy powrót do otwartego widoku z poczekalni na stanowiska. Dobrze. Jednak dziwnie wygląda ta "budka" chyba informacji, trochę jak te okropne przybudówki powstające wszędzie w latach 90-tych. Nad nią nie proporcjonalnie mała jest elektroniczna tablica rozkładu. A z tyłu wolna ściana, w której można zrobić punkt informacji (chyba że za nią coś jest? nie znam rozkładu pomieszczeń w tej części)
Ciekawy pomysł z zielenią nad antresolą. Również obudowa szybu windy ma coś w sobie. Problem w tym, że usytuowanie w tym miejscu windy, powoduje, że nie dochodzi już ona do antresoli. Przez to antresola staje się nie dostępna dla niepełnosprawnych oraz pasażerów z bagażem.
Nie zbyt się sprawdzają kamienne siedziska (a na takie wyglądają te w wizualizacji, tylko oparcie jest drewniane). Tutaj zachowałbym - tylko jako odnowione - te drewniane stylowe z lat 70/80. A jeśli muszą być inne, to jednak drewniane.
Zastanawiam się czy autor zajmował się też kwestią historycznej restauracji-baru z widokiem na miasto (na ulicę Czarnowską i Żelazną), który był na poziomie antresoli. W PRL z ciekawymi ludowymi drewnianymi meblami jak dobrze pamiętam.
Rozumiem, że to nie było tematem dyplomu, ale ma to wpływ na wygląd tego typu przestrzeni. Warto by pomyśleć o jakimś ciekawej spójnej stylistycznie koncepcji SIW (Systemu Informacji Wizualnej czyli tablic stanowisk, oznaczeń części dworca, elektronicznych tablic odjazdów itd.)
Zastanawiam się jeszcze nad materiałówką w wykończeniu. Czy ma to być np. we wnętrzu otynkowany na biało beton? Niezbyt ciekawie wygląda ta "tapeta" na wspomnianej budce i za nią. Ja wiem, że to jest trudno przedstawić w grafice. Ale często właśnie materiał - jego dobór oraz jakość i wygląd, ostatecznie decydują o efekcie finalnym w odbiorze. Jaki materiał autor planuje na zadaszenie stanowisk (bo blacha PRL-owska była oczywiście okropna).
Dodatkowo podsuwam taką myśl NOWATORSKĄ. Gdyż przy modernizacjach najczęściej niemal wszystko wymienia się na stylistykę współczesną. W ten sposób tracąc tego historyzmu (nawet jeśli modernistycznego) danego obiektu, traci się z klimatu czasów jego powstania. A może gdyby nawiązać do pewnej stylizacji lat 70/80 (jaka była czy jaką autorzy pierwotni planowali) ...tyle że w lepszej jakości, w lepszym wykonaniu. Np. Szcześcianowe modernistyczne oznaczenia z numerami stanowisk, lub świeżutkie ale stylizowane na l.70/80 ławki, może coś innego? Taką myśl rzucam wolną. Wiele rzeczy z tamtego czasu nie było brzydkich, gdy były nowe świeżutkie czyste itd. Zobaczmy jak teraz kultowe są - tyle że odnowione jakby dopiero co je wyprodukowano - np. duże fiaty, polonezy (Fiatem z nr 1313 niektórzy jeżdżą do ślubu teraz). I wygląda to wcale dobrze i ma jeszcze niepowtarzalny klimat. Może warto by co nieco i w tej perełce zachować, odnowić, przywrócić? Oczywiście nie wszystko, ale tylko to co właściwe, co pasuje i co się da.
PS Czy są też w tym projekcie dyplomowym rzuty i plany, tak aby ocenić lepiej funkcjonalność koncepcji?
Jeszcze raz brawo dla autora.
Ja jeszcze będę się przyglądał tym wizkom, bo to jest ciekawe. Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to napiszę. Gratuluję i pozdrawiam
Ogólnie bardzo dobra idea - aby zachować spodek, ruch okrężny i udowodnić, że SIĘ DA nie burząc tego co najlepsze.
Ktoś się oburzył na przejście podziemne. NIEPOTRZEBNIE. Niedobre przejścia to są takie jak na rondzie Grudzińskiego - wąskie kręte rynny (ciemne, niebezpieczne). Ale tutaj to może być wielkie szerokie przejście, ze sklepami. Bez schodów. Coś w stylu przejścia w Krakowie z dworca na Stare Miasto. Taki pasaż między oba dworcami autobusowym i kolejowym. To bardzo ważny aby to łączyć jeśli to ma być zintegrowane centrum komunikacyjne.
A propos. Dla zintegrowanego centrum przydałoby się jeszcze powiązanie z komunikacją miejską. Najlepiej z tramwajami (choć obecnie na to szans w Kielcach nie ma). Ale wyobraźmy sobie że środkiem ul. Gosiewskiego idą tory tramwajowe i są tam przystanki. Wówczas można by pomyśleć o budynku łączącym oba dworce górą nad ulicą Gosiewskiego. Z którego byłyby zejścia na przystanki autobusowe i tramwajowe.
W ogóle ciekawe byłoby ujęcie tego tematu jako jednego zespołu łączącego w sobie oba dworce i autobusowy i kolejowy i komunikację miejską. Wielki superkompleks z zachowaniem wspaniałości naszego dw.autobusowego.
Ciekawy jest pomysł na odsłonięcie gruntu przy wejściu zachodnim, tak aby zrobić miejsce na poziom -1. Ciekawa myśl.
Jeżeli tak bardzo trzeba dla inwestora powierzchni handlowej, to proponuję aby wzorem Majdanu Niezależności w Kijowie także pod skwerem przeddworcowym znajdowała się taka powierzchnia. CH nie potrzebują wcale okien.
Dobry trop to wykorzystanie przestrzeni za dworcem na nowe funkcje (Centrum Konferencyjne) potrzebne inwestorowi. A zarazem nowy obiekt nie konkuruje z historycznymi dominantami - kościołem oraz kopułą dworca. Pomysł by obiekt ten jakoś skomponować z całością też ciekawy - elementem spajającym jest zieleń trawiasta (której dużo przed i wokół dworca oraz na dachu nowego budynku).
Cieszę się że zachowana została przez autora przestrzeń przedworcowa. Że jest w niej dużo zieleni, ale wcale nie koniecznie z dużą ilością drzew. Pamiętajmy, że zieleń to nie znaczą tylko duże drzewa i busz. Co innego park a co innego przestrzeń, która musi w swym wnętrzu urbanistycznym prezentować całą okazałość obiektu jakim jest nasz dworzec. W takiej drzewa powinny być akcentem, nie dominantą.
Natomiast polecałbym dopracowanie wielopoziomowego parkingu. Tutaj wygląda na bez-elewacyjną konstrukcję szkieletową. Psuje to cały efekt reszty zespołu. Może warto by nadać mu elewację podobno do Centrum Konferencyjnego.
Co do wnętrza. Rozumiem, że mamy powrót do otwartego widoku z poczekalni na stanowiska. Dobrze. Jednak dziwnie wygląda ta "budka" chyba informacji, trochę jak te okropne przybudówki powstające wszędzie w latach 90-tych. Nad nią nie proporcjonalnie mała jest elektroniczna tablica rozkładu. A z tyłu wolna ściana, w której można zrobić punkt informacji (chyba że za nią coś jest? nie znam rozkładu pomieszczeń w tej części)
Ciekawy pomysł z zielenią nad antresolą. Również obudowa szybu windy ma coś w sobie. Problem w tym, że usytuowanie w tym miejscu windy, powoduje, że nie dochodzi już ona do antresoli. Przez to antresola staje się nie dostępna dla niepełnosprawnych oraz pasażerów z bagażem.
Nie zbyt się sprawdzają kamienne siedziska (a na takie wyglądają te w wizualizacji, tylko oparcie jest drewniane). Tutaj zachowałbym - tylko jako odnowione - te drewniane stylowe z lat 70/80. A jeśli muszą być inne, to jednak drewniane.
Zastanawiam się czy autor zajmował się też kwestią historycznej restauracji-baru z widokiem na miasto (na ulicę Czarnowską i Żelazną), który był na poziomie antresoli. W PRL z ciekawymi ludowymi drewnianymi meblami jak dobrze pamiętam.
Rozumiem, że to nie było tematem dyplomu, ale ma to wpływ na wygląd tego typu przestrzeni. Warto by pomyśleć o jakimś ciekawej spójnej stylistycznie koncepcji SIW (Systemu Informacji Wizualnej czyli tablic stanowisk, oznaczeń części dworca, elektronicznych tablic odjazdów itd.)
Zastanawiam się jeszcze nad materiałówką w wykończeniu. Czy ma to być np. we wnętrzu otynkowany na biało beton? Niezbyt ciekawie wygląda ta "tapeta" na wspomnianej budce i za nią. Ja wiem, że to jest trudno przedstawić w grafice. Ale często właśnie materiał - jego dobór oraz jakość i wygląd, ostatecznie decydują o efekcie finalnym w odbiorze. Jaki materiał autor planuje na zadaszenie stanowisk (bo blacha PRL-owska była oczywiście okropna).
Dodatkowo podsuwam taką myśl NOWATORSKĄ. Gdyż przy modernizacjach najczęściej niemal wszystko wymienia się na stylistykę współczesną. W ten sposób tracąc tego historyzmu (nawet jeśli modernistycznego) danego obiektu, traci się z klimatu czasów jego powstania. A może gdyby nawiązać do pewnej stylizacji lat 70/80 (jaka była czy jaką autorzy pierwotni planowali) ...tyle że w lepszej jakości, w lepszym wykonaniu. Np. Szcześcianowe modernistyczne oznaczenia z numerami stanowisk, lub świeżutkie ale stylizowane na l.70/80 ławki, może coś innego? Taką myśl rzucam wolną. Wiele rzeczy z tamtego czasu nie było brzydkich, gdy były nowe świeżutkie czyste itd. Zobaczmy jak teraz kultowe są - tyle że odnowione jakby dopiero co je wyprodukowano - np. duże fiaty, polonezy (Fiatem z nr 1313 niektórzy jeżdżą do ślubu teraz). I wygląda to wcale dobrze i ma jeszcze niepowtarzalny klimat. Może warto by co nieco i w tej perełce zachować, odnowić, przywrócić? Oczywiście nie wszystko, ale tylko to co właściwe, co pasuje i co się da.
PS Czy są też w tym projekcie dyplomowym rzuty i plany, tak aby ocenić lepiej funkcjonalność koncepcji?
Jeszcze raz brawo dla autora.
Ja jeszcze będę się przyglądał tym wizkom, bo to jest ciekawe. Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to napiszę. Gratuluję i pozdrawiam
- Tomasso
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 589
- Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
- Lokalizacja: Kielce - Sieje
- Kontakt:
Re: Dworzec PKS
Pół roku po wielkiej inwestycji "Węzeł Żelazna" i taka wizytówka teraz została przed dworcem PKS-u.
- Robert-Kowal
- Posty: 152
- Rejestracja: 28 listopada 2009, o 18:16
- Lokalizacja: Jędrzejów/Kielce
- Kontakt:
Re: Dworzec PKS
moim zdaniem to teren PKS i oni powinni sprzątać... Tam od zawsze był syf.
- spidimarcin
- Posty: 213
- Rejestracja: 16 lipca 2013, o 14:27
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Dworzec PKS
Brak śmietników w okolicy też się przyczynia do takiego stanu rzeczy, pomijając już kulturę śmiecących (pijących ) osobników
Re: Dworzec PKS
Miasto przejmie PKS?
Miasto chce zostać właścicielem terenu, na którym znajduje się dworzec autobusowy w Kielcach. Obecnie, działka pomiędzy ulicami Czarnowską, Gosiewskiego i Składową należy do spółki Polska Komunikacja Samochodowa 2. Miesiąc temu firma zaproponowała ratuszowi odkupienie części, należących do niej gruntów.
Prezydent Kielc powiedział nam, że oferta jest obecnie analizowana. Oceniając funkcjonowanie dworca, po roku od zmiany właściciela obiektu, Wojciech Lubawski stwierdził, że spółka PKS2 zamroziła kapitał. Dodaje, że miasto, w nowej perspektywie unijnej uwzględnia wydatki związane z remontem dworca autobusowego. Prezydent jest przekonany, że żaden przedsiębiorca nie zarobi na dworcu, dlatego miasto ma obowiązek zadbania o ten obiekt. Jego zdaniem, przejęcie dworca, to tylko kwestia czasu.
Spółka PKS2 kupiła będący w likwidacji PKS Kielce w marcu ubiegłego roku. Płacąc niespełna 10 milionów złotych stała się właścicielem działki, dworca i pozostałego majątku należącego do przewoźnika. Inwestor planował budowę centrum komunikacyjnego, połączonego z galerią handlową. Uniemożliwił to jednak uchwalony przez radnych miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Pełnomocnik zarządu PKS2 Ewa Zurman nie wyklucza sprzedaży nieruchomości. Dodaje, że spółka nie zamierza remontować dworca. Z drugiej strony, nie mówi już o zamknięciu budynku, co planowano pod koniec ubiegłego roku.
http://www.radio.kielce.pl/pl/post-21856
Miasto chce zostać właścicielem terenu, na którym znajduje się dworzec autobusowy w Kielcach. Obecnie, działka pomiędzy ulicami Czarnowską, Gosiewskiego i Składową należy do spółki Polska Komunikacja Samochodowa 2. Miesiąc temu firma zaproponowała ratuszowi odkupienie części, należących do niej gruntów.
Prezydent Kielc powiedział nam, że oferta jest obecnie analizowana. Oceniając funkcjonowanie dworca, po roku od zmiany właściciela obiektu, Wojciech Lubawski stwierdził, że spółka PKS2 zamroziła kapitał. Dodaje, że miasto, w nowej perspektywie unijnej uwzględnia wydatki związane z remontem dworca autobusowego. Prezydent jest przekonany, że żaden przedsiębiorca nie zarobi na dworcu, dlatego miasto ma obowiązek zadbania o ten obiekt. Jego zdaniem, przejęcie dworca, to tylko kwestia czasu.
Spółka PKS2 kupiła będący w likwidacji PKS Kielce w marcu ubiegłego roku. Płacąc niespełna 10 milionów złotych stała się właścicielem działki, dworca i pozostałego majątku należącego do przewoźnika. Inwestor planował budowę centrum komunikacyjnego, połączonego z galerią handlową. Uniemożliwił to jednak uchwalony przez radnych miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Pełnomocnik zarządu PKS2 Ewa Zurman nie wyklucza sprzedaży nieruchomości. Dodaje, że spółka nie zamierza remontować dworca. Z drugiej strony, nie mówi już o zamknięciu budynku, co planowano pod koniec ubiegłego roku.
http://www.radio.kielce.pl/pl/post-21856
Re: Dworzec PKS
Inwestor planował budowę centrum komunikacyjnego, połączonego z galerią handlową. Uniemożliwił to jednak uchwalony przez radnych miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Chyba galerii połączonej z przystankiem autobusowym gotowej za 5 lat Piękna manipulacja faktami w gazecie. I potem się dziwić że większość ludzi w Kielcach nie rozumie całej sprawy i burzy się jak to biednego, dobrodusznego inwestora skrzywdzono i pogoniono
Pełnomocnik zarządu PKS2 Ewa Zurman nie wyklucza sprzedaży nieruchomości. Dodaje, że spółka nie zamierza remontować dworca. Z drugiej strony, nie mówi już o zamknięciu budynku, co planowano pod koniec ubiegłego roku.
Zurman szczekała, groziła, straszyła i tyle w kwestii tego wielkiego "inwestora"...miasto powinno kupić ten teren już lata temu, wyremontować dworzec, postawić obok miejską halę targową i nie byłoby tej całej szopki
Chyba galerii połączonej z przystankiem autobusowym gotowej za 5 lat Piękna manipulacja faktami w gazecie. I potem się dziwić że większość ludzi w Kielcach nie rozumie całej sprawy i burzy się jak to biednego, dobrodusznego inwestora skrzywdzono i pogoniono
Pełnomocnik zarządu PKS2 Ewa Zurman nie wyklucza sprzedaży nieruchomości. Dodaje, że spółka nie zamierza remontować dworca. Z drugiej strony, nie mówi już o zamknięciu budynku, co planowano pod koniec ubiegłego roku.
Zurman szczekała, groziła, straszyła i tyle w kwestii tego wielkiego "inwestora"...miasto powinno kupić ten teren już lata temu, wyremontować dworzec, postawić obok miejską halę targową i nie byłoby tej całej szopki
- Tomasso
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 589
- Rejestracja: 13 kwietnia 2006, o 17:47
- Lokalizacja: Kielce - Sieje
- Kontakt:
Re: Dworzec PKS
Dworzec powinien być lokalnym centrum komunikacyjny, obsługującym PKS-y, busy i linie komercyjne 201+.
A galeria wcale tam żadna nie jest potrzebna, jakieś małe sklepiki dla podróżnych, oddziały biur turystycznych i jakieś bary. Obok już stoi "galeria Hossa" i supergaleria "Czarnowska" które świecą pustkami.
A galeria wcale tam żadna nie jest potrzebna, jakieś małe sklepiki dla podróżnych, oddziały biur turystycznych i jakieś bary. Obok już stoi "galeria Hossa" i supergaleria "Czarnowska" które świecą pustkami.
Re: Dworzec PKS
W Kielcach PKS2, a w Krakowie nasza rodzima firma robi podobną akcję z hotelem Cracovia:
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... LokKielTxt
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... LokKielTxt
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Dworzec PKS
Miasto kupi dworzec PKS? Ważne rozmowy o przyszłości terenu
Przełom w sprawie kieleckiego dworca PKS? Dziesięć miesięcy po gorącym sporze o przyszłość budynku doszło do spotkania inwestora z prezydentem Kielc. - Niewykluczone, że odkupimy dworzec - przyznaje Wojciech Lubawski.
Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z32eh7fZBy
Przełom w sprawie kieleckiego dworca PKS? Dziesięć miesięcy po gorącym sporze o przyszłość budynku doszło do spotkania inwestora z prezydentem Kielc. - Niewykluczone, że odkupimy dworzec - przyznaje Wojciech Lubawski.
Cały tekst: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... z32eh7fZBy
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Re: Dworzec PKS
loool
po co go sprzedawali jak teraz chcą go odkupić???
pewnie zapłacą więcej niż za niego wzięli czyli czysty zysk dla PKS2
po co go sprzedawali jak teraz chcą go odkupić???
pewnie zapłacą więcej niż za niego wzięli czyli czysty zysk dla PKS2
- Robert-Kowal
- Posty: 152
- Rejestracja: 28 listopada 2009, o 18:16
- Lokalizacja: Jędrzejów/Kielce
- Kontakt:
Re: Dworzec PKS
Jak na razie to PKS2 płaci ciężkie podatki do miasta i jak nie sprzeda dworca lub nie zainwestuje to będzie ciężko.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Re: Dworzec PKS
Za to, jak się zachowywali podczas prywatyzacji dworca to zdecydowanie zasługują, żeby było ciężko. Zawsze można kupić dworzec podczas likwidacji PKS2.
- bender
- Ranga: Kierownik budowy ;)
- Posty: 829
- Rejestracja: 25 lipca 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Bo to Kielce, Kielce są bracie...
Re: Dworzec PKS
Nie. PKS2 po to kupił dworzec, żeby go potem sprzedać za wyższą cenę. Wszystko idzie zgodnie z planem. Pisałem o tym kilka miesięcy temu.jaromlody pisze:loool
po co go sprzedawali jak teraz chcą go odkupić???
pewnie zapłacą więcej niż za niego wzięli czyli czysty zysk dla PKS2
Stowarzyszenie Blokujemy Kieleckie Inwestycje by T. Sayor