Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat
Moderatorzy: Autor, sueno, Daniel, Sirek1
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Najbardziej deficytowe lotniska w Polsce
Nowe lotnisko, by mogło na siebie zarobić, musi obsłużyć przynajmniej 1 mln pasażerów rocznie. Jest to praktycznie granica rentowności – twierdzą eksperci z Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA. Sześciu portom lotniczym w Polsce wciąż do tego daleko.
Czym grozi przeinwestowanie w sieć lotnisk, pokazuje przykład Hiszpanii, gdzie wybudowano w ciągu ostatniej dekady 48 regionalnych portów lotniczych z pomocą dotacji z Unii Europejskiej. Obecnie rentownych jest tylko 11. Pod wpływem doświadczeń hiszpańskich Unia przygotowuje nowe przepisy, które zmierzają do ograniczenia lokalnej sieci lotniskowej, poprzez utrudnienia w otrzymaniu funduszy europejskich na taką inwestycję.
W Polsce aktualnie w budowie znajdują się: port lotniczy Radom-Sadków (RDO) i Gdynia Babie Doły (QYD). Od 5 lat intensywnie promowana jest także idea zbudowania dużego regionalnego portu lotniczego Kielce-Obice, który według prezydenta Kielc, Wojciecha Lubawskiego miałby być hubem ruchu pasażerskiego i cargo dla Mazowsza i Małopolski Wschodniej oraz konkurować z portem lotniczym Okęcie.
Reszta tutaj:
http://biznes.pl/magazyny/transport/,55 ... detal.html
Nowe lotnisko, by mogło na siebie zarobić, musi obsłużyć przynajmniej 1 mln pasażerów rocznie. Jest to praktycznie granica rentowności – twierdzą eksperci z Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA. Sześciu portom lotniczym w Polsce wciąż do tego daleko.
Czym grozi przeinwestowanie w sieć lotnisk, pokazuje przykład Hiszpanii, gdzie wybudowano w ciągu ostatniej dekady 48 regionalnych portów lotniczych z pomocą dotacji z Unii Europejskiej. Obecnie rentownych jest tylko 11. Pod wpływem doświadczeń hiszpańskich Unia przygotowuje nowe przepisy, które zmierzają do ograniczenia lokalnej sieci lotniskowej, poprzez utrudnienia w otrzymaniu funduszy europejskich na taką inwestycję.
W Polsce aktualnie w budowie znajdują się: port lotniczy Radom-Sadków (RDO) i Gdynia Babie Doły (QYD). Od 5 lat intensywnie promowana jest także idea zbudowania dużego regionalnego portu lotniczego Kielce-Obice, który według prezydenta Kielc, Wojciecha Lubawskiego miałby być hubem ruchu pasażerskiego i cargo dla Mazowsza i Małopolski Wschodniej oraz konkurować z portem lotniczym Okęcie.
Reszta tutaj:
http://biznes.pl/magazyny/transport/,55 ... detal.html
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Etihad Regional poleci z Polski
Linie lotnicze Etihad wchodzą do Polski! Jednak nie do Warszawy i nie z rejsami do Abu Zabi. Przewoźnik pod marką Etihad Regional będzie oferował od 1 kwietnia loty z Poznania i Wrocławia do Berlina (Tegel).
W związku z inwestycją Etihad Airways w regionalną linię Darwin Airlines i utworzeniu marki Etihad Regional szwajcarski przewoźnik ogłosiłł w Dubaju 21 nowych tras, w tym dwie do Polski.
Nowe trasy obsłużą samoloty Saab 2000, które mogą zabrać na pokład 50 pasażerów.
- To jest krok naprzód i duża zmiana dla Etihad Airways. Z naszym nowym partnerem Darwin Airline, tworzymy unikalne podejście do rozwoju sieci dla linii lotniczych. Obywatele Unii Europejskiej, w tym także Polski będą mogli podróżować z wielu mniejszych zakątków Europy przez Abu Dhabi i skorzystać z naszych połączeń na cały świat - powiedział Pasazer.com James Hogan, prezes Etihad Airways.
Połączenia są związane z nową strategią linii Etihad, która chce dostarczać pasażerów z mniejszych rynków w Europie do swoich hubów. Europejskim portem przesiadkowym Etihad ma być Zurych, ale równie ważny będzie Berlin. Przewoźnik z Abu Zabi posiada bowiem 29,21 proc. udziałów w Air Berlin.
O połączeniach Air Berlin do portów regionalnych w zachodniej Polsce spekulowano od dawna, ale przewoźnik nigdy nie potwierdził zainteresowania tymi trasami. Teraz, dzięki ekspansji największego udziałowca, berliński przewoźnik powalczy o podróżnych z Poznania i Wrocławia.
Obydwa te miasta mają bardzo dobre połączenia drogowe, a Poznań także kolejowe z Berlinem. Nie ulega wątpliwości, że chodzi wyłącznie o pasażerów tranzytowych, którzy będą mogli korzystać z bogatej oferty lotów po Europie, a także transatlantyckich. Z przesiadką w Abu Zabi możliwe będą również rejsy np. do Azji i Australii.
Wejście Etihad Regional to kolejny pojedynek w walce o polskie regiony. Jeśli Polacy przekonają się do latania z Air Berlin, pasażerów może stracić przede wszystkim Lufthansa, a także LOT. Warto pamiętać, że berlińska linia ma często bardzo atrakcyjne ceny.
Piotr Bożyk, Dominik Sipiński
http://biznes.pl/magazyny/transport/lin ... detal.html
_________________________________________________
Lotnicze prognozy a rzeczywistość: Ruch pasażerski rośnie zbyt wolno
Fakty i ciekawa tabelka...
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor ... wolno.html
Linie lotnicze Etihad wchodzą do Polski! Jednak nie do Warszawy i nie z rejsami do Abu Zabi. Przewoźnik pod marką Etihad Regional będzie oferował od 1 kwietnia loty z Poznania i Wrocławia do Berlina (Tegel).
W związku z inwestycją Etihad Airways w regionalną linię Darwin Airlines i utworzeniu marki Etihad Regional szwajcarski przewoźnik ogłosiłł w Dubaju 21 nowych tras, w tym dwie do Polski.
Nowe trasy obsłużą samoloty Saab 2000, które mogą zabrać na pokład 50 pasażerów.
- To jest krok naprzód i duża zmiana dla Etihad Airways. Z naszym nowym partnerem Darwin Airline, tworzymy unikalne podejście do rozwoju sieci dla linii lotniczych. Obywatele Unii Europejskiej, w tym także Polski będą mogli podróżować z wielu mniejszych zakątków Europy przez Abu Dhabi i skorzystać z naszych połączeń na cały świat - powiedział Pasazer.com James Hogan, prezes Etihad Airways.
Połączenia są związane z nową strategią linii Etihad, która chce dostarczać pasażerów z mniejszych rynków w Europie do swoich hubów. Europejskim portem przesiadkowym Etihad ma być Zurych, ale równie ważny będzie Berlin. Przewoźnik z Abu Zabi posiada bowiem 29,21 proc. udziałów w Air Berlin.
O połączeniach Air Berlin do portów regionalnych w zachodniej Polsce spekulowano od dawna, ale przewoźnik nigdy nie potwierdził zainteresowania tymi trasami. Teraz, dzięki ekspansji największego udziałowca, berliński przewoźnik powalczy o podróżnych z Poznania i Wrocławia.
Obydwa te miasta mają bardzo dobre połączenia drogowe, a Poznań także kolejowe z Berlinem. Nie ulega wątpliwości, że chodzi wyłącznie o pasażerów tranzytowych, którzy będą mogli korzystać z bogatej oferty lotów po Europie, a także transatlantyckich. Z przesiadką w Abu Zabi możliwe będą również rejsy np. do Azji i Australii.
Wejście Etihad Regional to kolejny pojedynek w walce o polskie regiony. Jeśli Polacy przekonają się do latania z Air Berlin, pasażerów może stracić przede wszystkim Lufthansa, a także LOT. Warto pamiętać, że berlińska linia ma często bardzo atrakcyjne ceny.
Piotr Bożyk, Dominik Sipiński
http://biznes.pl/magazyny/transport/lin ... detal.html
_________________________________________________
Lotnicze prognozy a rzeczywistość: Ruch pasażerski rośnie zbyt wolno
Fakty i ciekawa tabelka...
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor ... wolno.html
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Hiszpańskie lotniska na sprzedaż
Hiszpańskie lotniska na sprzedaż. Od dzisiaj można kupić lotnisko w podmadryckim Ciudad Real. Jego cena to 100 mln euro - 12 razy mniej niż kosztowała budowa obiektu. Na chętnych czekają też lotniska w Castellon niepodal Walencji oraz w Murcji na południowym wschodzie kraju.
Chętni do kupna lotniska w Ciudad Real mają czas do 27 grudnia. Jeśli obiekt nie zostanie sprzedany, pójdzie na licytację. Według inwestorów, lotnisko rocznie miało przyjmować 9 mln pasażerów. Tymczasem korzystało z niego niespełna 100 tys. osób. Pozostali woleli latać do oddalonego o 190 km Madrytu. Ciudad Real zasłynął rok temu, bo na pustych pasach startowych Pedro Almodovar nakręcił swój ostatni film - „Przelotnych kochanków”.
Na pasie lotniska w Castellon trenują zaś kierowcy wyścigowi. Obiekt oddano do użytku 2 lata temu. Do dzisiaj nie wylądował na nim ani jeden samolot. Podobnie jak w Murcji. To lotnisko wkrótce ma na siebie zarabiać. Lokalne władze opracowują projekt przekształcenia go w centrum handlowe.
http://biznes.onet.pl/hiszpanskie-lotni ... news-detal
Hiszpańskie lotniska na sprzedaż. Od dzisiaj można kupić lotnisko w podmadryckim Ciudad Real. Jego cena to 100 mln euro - 12 razy mniej niż kosztowała budowa obiektu. Na chętnych czekają też lotniska w Castellon niepodal Walencji oraz w Murcji na południowym wschodzie kraju.
Chętni do kupna lotniska w Ciudad Real mają czas do 27 grudnia. Jeśli obiekt nie zostanie sprzedany, pójdzie na licytację. Według inwestorów, lotnisko rocznie miało przyjmować 9 mln pasażerów. Tymczasem korzystało z niego niespełna 100 tys. osób. Pozostali woleli latać do oddalonego o 190 km Madrytu. Ciudad Real zasłynął rok temu, bo na pustych pasach startowych Pedro Almodovar nakręcił swój ostatni film - „Przelotnych kochanków”.
Na pasie lotniska w Castellon trenują zaś kierowcy wyścigowi. Obiekt oddano do użytku 2 lata temu. Do dzisiaj nie wylądował na nim ani jeden samolot. Podobnie jak w Murcji. To lotnisko wkrótce ma na siebie zarabiać. Lokalne władze opracowują projekt przekształcenia go w centrum handlowe.
http://biznes.onet.pl/hiszpanskie-lotni ... news-detal
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat
Ryanair naciska na polskie lotniska
Irlandzka tania linia Ryanair zamknęła trzy połączenia z Bydgoszczy i po jednym z Gdańska i Rzeszowa. Rozpoczęła twarde negocjacje z władzami lotnisk - informuje "Rzeczpospolita".
http://www.rp.pl/artykul/1077014-Ryanai ... niska.html
Czartery 2013 – takich spadków jeszcze nie było
http://www.rp.pl/artykul/705167,1077001 ... -bylo.html
Mniej turystów w samolotach czarterowych
http://www.rp.pl/artykul/1075131-Mniej- ... h.html?p=2
Irlandzka tania linia Ryanair zamknęła trzy połączenia z Bydgoszczy i po jednym z Gdańska i Rzeszowa. Rozpoczęła twarde negocjacje z władzami lotnisk - informuje "Rzeczpospolita".
http://www.rp.pl/artykul/1077014-Ryanai ... niska.html
Czartery 2013 – takich spadków jeszcze nie było
http://www.rp.pl/artykul/705167,1077001 ... -bylo.html
Mniej turystów w samolotach czarterowych
http://www.rp.pl/artykul/1075131-Mniej- ... h.html?p=2
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat
Lotniska pod Białymstokiem nie będzie. Nikt go nie chce
Zarząd województwa podlaskiego podjął decyzję o wykreśleniu budowy regionalnego portu lotniczego z projektu Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Pieniądze rezerwowane wcześniej na lotnisko zostaną przesunięte na drogi.
http://www.rynekinfrastruktury.pl/artyk ... -chce.html
Zarząd województwa podlaskiego podjął decyzję o wykreśleniu budowy regionalnego portu lotniczego z projektu Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Pieniądze rezerwowane wcześniej na lotnisko zostaną przesunięte na drogi.
http://www.rynekinfrastruktury.pl/artyk ... -chce.html
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat
Nowy budżet Łodzi. "Zgubione" 3 mln zł, strach o lotnisko i polityczna awantura
Strach na lotnisku
Niedługo po przegłosowaniu budżetu głośno robi się o łódzkim lotnisku, które - zdaniem miasta - z winy radnych stanęło przed widmem upadłości.
Stało się tak, bo radni zmniejszyli o 1/3 kwotę, która miała być przeznaczona na pokrycie długów wygenerowanych przez spółkę zarządzającą lotniskiem.
Krzysztof Grzywaczewski, dyrektor biura nadzoru właścicielskiego w łódzkim magistracie ostrzegł, że decyzja spowoduje utratę płynności finansowej lotniska i otworzy drogę do ogłoszenia upadłości. To z kolei oznaczać mogło, że miasto będzie musiało wykupić obligacje na budowę portu, a także zwrócić unijną dotację - w sumie ponad 200 mln złotych.
"Brak wiedzy o finansach"
Hanna Zdanowska głośno krytykuje radnych. Podkreśla, że radni wykazali się brakiem wiedzy na temat zasad tworzenia budżetu i finansów miasta. Pojawiają się głosy, że oszczędzenie 5 mln na lotnisko może skutkować olbrzymimi stratami. Sami radni zaczynają się zastanawiać, czy faktycznie nie popełnili błędu.
- Zrobimy autopoprawkę, jeżeli prezydent Zdanowska wskaże, skąd wziąć środki na lotnisko - zapowiadała w czwartek Joanna Kopcińska, przewodnicząca rady miasta.
Po kilku godzinach pożar wydaje się ugaszony. Do budżetu trafia poprawka, i lotnisko dostaje o 3 mln więcej niż ustalili radni (wciąż o 2 mln mniej niż pierwotnie planowano). Radni mówią o załatwionej sprawie, a miasto zapowiada, że sprawdzi czy za tę kwotę lotnisko będzie mogło funkcjonować.
http://www.tvn24.pl/lodz,69/nowy-budzet ... 88678.html
Strach na lotnisku
Niedługo po przegłosowaniu budżetu głośno robi się o łódzkim lotnisku, które - zdaniem miasta - z winy radnych stanęło przed widmem upadłości.
Stało się tak, bo radni zmniejszyli o 1/3 kwotę, która miała być przeznaczona na pokrycie długów wygenerowanych przez spółkę zarządzającą lotniskiem.
Krzysztof Grzywaczewski, dyrektor biura nadzoru właścicielskiego w łódzkim magistracie ostrzegł, że decyzja spowoduje utratę płynności finansowej lotniska i otworzy drogę do ogłoszenia upadłości. To z kolei oznaczać mogło, że miasto będzie musiało wykupić obligacje na budowę portu, a także zwrócić unijną dotację - w sumie ponad 200 mln złotych.
"Brak wiedzy o finansach"
Hanna Zdanowska głośno krytykuje radnych. Podkreśla, że radni wykazali się brakiem wiedzy na temat zasad tworzenia budżetu i finansów miasta. Pojawiają się głosy, że oszczędzenie 5 mln na lotnisko może skutkować olbrzymimi stratami. Sami radni zaczynają się zastanawiać, czy faktycznie nie popełnili błędu.
- Zrobimy autopoprawkę, jeżeli prezydent Zdanowska wskaże, skąd wziąć środki na lotnisko - zapowiadała w czwartek Joanna Kopcińska, przewodnicząca rady miasta.
Po kilku godzinach pożar wydaje się ugaszony. Do budżetu trafia poprawka, i lotnisko dostaje o 3 mln więcej niż ustalili radni (wciąż o 2 mln mniej niż pierwotnie planowano). Radni mówią o załatwionej sprawie, a miasto zapowiada, że sprawdzi czy za tę kwotę lotnisko będzie mogło funkcjonować.
http://www.tvn24.pl/lodz,69/nowy-budzet ... 88678.html
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat
Czy zastanwiałeś się Kiedyś co lata nad naszymi Głowami ?
Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat
super zdjęcie!! więcej takich chciałbym oglądać
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat
Extra!
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
- Tomek
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1002
- Rejestracja: 13 marca 2006, o 16:12
- Lokalizacja: Kielce / Bytom
Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat
Zdjęcie robi się popularne w "polskim" internecie
http://www.wykop.pl/link/1874780/zdjeci ... -w-google/
http://www.wykop.pl/link/1874780/zdjeci ... -w-google/