Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Wszystko, co nie związane jest z tematyką forum.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Autor

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez Nowak » 22 lutego 2014, o 22:55

Francja: protest przeciw budowie lotniska przekształcił się w zamieszki. Sześciu rannych policjantów, spalone pojazdy

Demonstracja przeciw budowie lotniska pod Nantes, w której uczestniczyło ok. 20 tys. osób, skończyła się aktami wandalizmu i starciem protestujących z policją. Rannych zostało sześciu funkcjonariuszy.
W proteście brali udział ekolodzy, mieszkańcy Nantes i rolnicy z położonych w okolicach miasta gospodarstw. Wszyscy sprzeciwiali się planom budowy lotniska pod Nantes. Ich zdaniem inwestycja zagroziłaby środowisku i byłaby marnotrawstwem publicznych pieniędzy.

Demonstranci obrzucili budynek ratusza puszkami z farbą, podpalili maszyny budowlane i zniszczyli biuro firmy Vinci, wykonawcy lotniska. Doszło do starć z policją, w których rannych zostało sześciu funkcjonariuszy. Policjanci użyli gazu łzawiącego i armatek wodnych.

Lotnisko pod Nantes ma zostać ukończone w 2017 r. Koszt inwestycji to 580 milionów euro. Aktywiści ekologiczni od ponad roku próbowali zablokować budowę. Niektórzy z nich koczowali na terenie, na którym miało powstać lotnisko, w prowizorycznych drewnianych barakach.

:arrow: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... odzil.html
Ostatnio edytowano 18 marca 2014, o 11:07 przez Nowak, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
 
Posty: 1647
Dołączył(a): 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez Cobzaswlx40 » 26 lutego 2014, o 22:41

byle nad ziemią :]
Cobzaswlx40
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26 lutego 2014, o 22:39

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez Nowak » 18 marca 2014, o 11:07

Port Lotniczy Gdynia: Wniosek o upadłość
Spółka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo złożyła wniosek o upadłość w gdańskim Sądzie Okręgowym. Nie zapłaciła swoim pracownikom i firmom, które pracowały przy budowie lotniska. Poza tym jest to również związane z decyzją Komisji Europejskiej, która zobowiązała ją do zwrotu prawie 22 mln euro.
Chodzi o zwrot pomocy, jaką port lotniczy otrzymał od samorządów. Na początku lutego Komisja Europejska uznała finansowanie drugiego portu lotniczego za niedozwoloną pomoc publiczną i nakazała, by gdyńskie lotnisko zwróciło pieniądze.

Jak wyjaśnił Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni, sytuacja doprowadziła do tego, że lotniskowa spółka musiała złożyć wniosek o upadłość. Jednak dodatkowym problemem lotniska jest fakt, że spółka ma jeszcze innych wierzycieli i zalega z wypłatą około 1,5-2 mln zł firmom, które pracowały przy budowie lotniska. Na swoje pieniądze czeka m.in. firma, która wykonała elektroświetlny system oświetlenia nawigacyjnego i jego zasilanie. To warszawski Mawilux.

Stasiak twierdzi również, że nie może teraz wypłacić zaległych pieniędzy wierzycielom, bo według procedur po złożeniu wniosku o upadłość musi wszystkie wydatki uzgadniać z zarządcą sądowym.

Dodatkowo Gdynia i Kosakowo planują zaskarżyć decyzję Komisji Europejskiej. Samorządowcy zarzucają jej niewłaściwe założenie metodologiczne przyjęte w ocenie ekonomicznej przedsięwzięcia. „Komisja Europejska oceniała inwestycję w perspektywie krótko- i średnio- okresowej, a powinna to robić – tak jak czynił inwestor – w perspektywie długookresowej. Przyjęcie takiej perspektywy wynika z wiedzy ekonomicznej i charakterystyki specyficznej inwestycji lotniskowej, ale przede wszystkim z faktu, że to właściciel gruntu pod lotniskiem – Skarb Państwa – narzucił 30-letni okres trwania umowy użyczenia” - twierdzą.

Spółka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo ma kapitał w wysokości 91 mln zł, z tego 85 mln zł należy do Gdyni, a 6 mln zł do Kosakowa. 70 mln zł z tej kwoty przeznaczono na budowę infrastruktury lotniska.

:arrow: http://www.rynekinfrastruktury.pl/artyk ... dlosc.html
Avatar użytkownika
Nowak
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
 
Posty: 1647
Dołączył(a): 29 maja 2006, o 20:09
Lokalizacja: Kraków / Kielce

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez Sirek1 » 9 kwietnia 2014, o 20:41

Bydgoszcz-Warszawa za 12 mln zł

Województwo kujawsko-pomorskie zapłaci aż 12 milionów złotych rocznie za promocję regionu przez Eurolot. To nieoficjalna cena za przywrócenie połączeń z Bydgoszczy do Warszawy. Dziś (9.4) otwarto oferty w przetargu, o czym informuje Gazeta Wyborcza.

Przywrócenie połączenia z Bydgoszczy do Warszawy Eurolot ogłosił już pod koniec marca. Pierwszy rejs odbędzie się w najbliższy poniedziałek - 14 kwietnia.

Dopiero dziś Urząd Marszałkowski województwa kujawsko-pomorskiego otworzył jednak oferty w przetargu na promocję regionu przez przewoźnika. Po raz pierwszy przetarg rozpisano już 19 listopada. Potem warunki i termin rozstrzygnięcia zmieniano aż siedmiokrotnie, ponieważ brakowało chętnych.

Teraz Eurolot złożył jedyną ofertę. Jej wartość opiewa na 11,984 mln zł. Jak podkreśla GW, podpisanie umowy nastąpi zapewne dopiero za kilka dni, a kontrakt będzie obowiązywał do 29 marca przyszłego roku.

Oznacza to, że przez 50 tygodni obowiązywania umowy Eurolot wykona łącznie 1,2 tys. lotów, czyli w przeliczeniu otrzyma za każdy z nich 10 tys. zł. To równowartość ok. 128 zł na każde z 78 miejsc oferowanych w samolocie.

Przedmiotem zamówienia publicznego województwa nie jest sama organizacja lotów, lecz promocja przez przewoźnika. Nie jest jednak tajemnicą, że samorządy właśnie w ten sposób zachęcają przewoźników do uruchomienia połączeń.

Zgodnie z warunkami zamówienia Eurolot będzie umieścić promocyjne malowanie na jednym ze swoich samolotów. Podobną formę promocji stosuje województwa podkarpackie, które dzięki umowie z Eurolotem pozyskało rejsy z Rzeszowa do Rzymu i Paryża. Eurolot będzie promował kujawsko-pomorskie również poprzez banery na stronie, reklamę na potwierdzeniach rezerwacji, specjalne zapowiedzi pokładowe, a także w magazynie pokładowym i na elementach samolotu (zagłówkach lub wózkach cateringowych).

W ramach poprzedniej umowy z PLL LOT województwo kujawsko-pomorskie płaciło 4,7 mln zł rocznie za połączenie do Warszawy. Samorządowcy uznali jednak, że to zbyt drogo. Na trasie latały wtedy 33-miejscowe Saaby 340.

Jak informuje GW, Eurolot wyklucza uruchomienie innych tras z Bydgoszczy.

http://www.pasazer.com/in-16201-bydgosz ... mln,zl.php
Avatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 3934
Dołączył(a): 4 maja 2006, o 20:37

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez bartusek » 22 kwietnia 2014, o 18:52

Cześć :)

Dreamliner :)
QTR160 Kopenhaga- Doha ELPOL-LUGOL B788 A7-BCA FL410

Obrazek

Obrazek

ENT3281 Warszawa-??? FL320+ B734 SP-ENC ERMIV-LOGDA-KELEL

Obrazek

Travel Service Heraklion?-Warszawa B738 FL310 SP-TVZ

Obrazek

Pozdrawiam/Regards, Bartek :)
Czy zastanwiałeś się Kiedyś co lata nad naszymi Głowami ?
Avatar użytkownika
bartusek
 
Posty: 12
Dołączył(a): 14 października 2011, o 16:54
Lokalizacja: MG / Kielce

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez ice » 18 czerwca 2014, o 07:51

Słabe lokalne lotniska wiszą na dotacjach samorządów

Większość polskich lotnisk, z których rocznie korzysta mniej niż milion pasażerów, musi być dotowana "pod stołem" przez samorządy. Inaczej nie miałyby szansy się utrzymać.

"Malutkie lotnisko, ch wie, komu potrzebne, ale jest" - tak Marek Belka, prezes NBP, skwitował sens istnienia portu lotniczego w Łodzi w rozmowie z ministrem spraw wewnętrznych Bartłomiejem Sienkiewiczem, którą upublicznił tygodnik "Wprost". Minister Sienkiewicz przyznał, że lotnisko w Łodzi "wisiało na linii OLT" - taniej linii powiązanej z piramidą finansową Amber Gold. Teraz natomiast jest uzależnione od zagranicznego przewoźnika niskokosztowego - Ryanaira. Dlatego musi być dotowane "pod stołem" - jak to określił minister Sienkiewicz - przez łódzki samorząd, który przekazuje swoimi uchwałami miliony złotych na pokrycie strat generowanych przez lotnisko.

Łódź nie jest odosobnionym przypadkiem portu z problemami finansowymi. W 16 województwach w Polsce jest już 14 lotnisk pasażerskich. W całym 2013 r. skorzystało z nich blisko 25 mln pasażerów, ale to zasługa przede wszystkim największych portów: w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Katowicach i Poznaniu.

- Te lotniska mogą same na siebie zarobić, ale nawet niektóre z nich korzystają z pomocy samorządowej - zauważa prof. Włodzimierz Rydzkowski z Katedry Polityki Transportowej Uniwersytetu Gdańskiego. - Dotyczy to zwłaszcza Gdańska i Katowic, gdzie udział przewoźników niskokosztowych jest znaczny.

Pozostałe lotniska są w trudniejszym położeniu. Mimo to, dzięki uporowi samorządowców wciąż powstają nowe. Najmłodsze z polskich lotnisk pasażerskich - w Radomiu - zarejestrowano w maju. Będzie jednak stało bezużyteczne przynajmniej do jesieni, bo na cały sezon letni udało się uzbierać zaledwie... 40 pasażerów. To za mało, by radomskie biuro Alfa Star (jedyne, które początkowo zdecydowało się z niego korzystać) rozpoczęło loty. Nieomal pewne jest, że lotnisko osiągnie wynik poniżej prognozy ok. 60 tys. pasażerów między czerwcem a grudniem tego roku. Na jesień loty z Radomia zapowiedziała tania linia 4You Airlines, powiązana z Alfa Star.

Co najmniej milion pasażerów

Prognozowany wynik radomskiego portu jest i tak mizerny. I to nawet uwzględniając, że dotyczy tylko siedmiu miesięcy. Zdaniem Jana Pamuły, prezesa Kraków Airport - największego portu regionalnego w Polsce - by lotnisko mogło się samo utrzymać, musi z niego korzystać przynajmniej milion pasażerów w ciągu roku. Tego warunku nie spełnia większość portów regionalnych w kraju. W 2013 r. najmniej pasażerów (niewiele ponad 12 tys.) obsłużyło zielonogórskie lotnisko w Babimoście. Marnie radzi sobie też np. lotnisko w Bydgoszczy, z którego w 2013 r. skorzystało ok. 330 tys. podróżnych. Niewiele mniej niż skrytykowane przez prezesa Belkę lotnisko w Łodzi. By utrzymać jakikolwiek ruch pasażerski, województwo kujawsko-pomorskie podpisało umowę z Ryanairem... na promocję regionu. Według informacji tamtejszej "Wyborczej" w ramach umowy od województwa Ryanair co roku otrzymuje łącznie 6 mln zł. Ale Bydgoszcz opłaca się nie tylko Irlandczykom. Za utrzymywanie lotów do Warszawy 12 mln zł miał zażyczyć sobie również Eurolot. Lotniska chwytają się też innych sposobów, np. zaniżają przewoźnikom opłaty. Tu znowu idealnym przykładem jest irlandzki niskokosztowy przewoźnik. - Gdyby Modlin nie obniżył nam opłat lotniskowych, nigdy nie zdecydowalibyśmy się na korzystanie z tego portu - przyznał niedawno w rozmowie z "Wyborczą" Michael O'Leary, szef Ryanaira.

Czy liczne lotniska regionalne są faktycznie uzależnione od tanich linii?

- Poza trzema, czterema największymi portami lotniska regionalne zależą od przewoźników niskokosztowych - uważa Jacek Krawczyk, były członek zarządu PLL LOT, a obecnie przewodniczący grupy pracodawców w Europejskim Komitecie Ekonomiczno-Społecznym w Brukseli. - Należy zastanowić się, czy rzeczywiście trzeba tworzyć w Polsce nowe lotniska, jeśli te już istniejące nie są w stanie sprostać swoim prognozom ruchu pasażerskiego.

Hiszpańskie błędy

Zdaniem przewodniczącego Krawczyka model biznesowy niektórych istniejących lotnisk wymaga modyfikacji. - Należałoby się zastanowić nad rozszerzeniem oferty "general aviation" (chodzi o ruch prywatnych samolotów), która pozwoliłaby na ograniczenie stawek dla regularnych przewoźników - podpowiada Krawczyk. - Należałoby przeprowadzić restrukturyzację kosztów. Nie można oczekiwać, że lotnisko, z którego korzysta 40 pasażerów, będzie w stanie na siebie zarobić - dodaje.

Polska nie jest pierwszym europejskim krajem, którego lotniska mają problem z przyciągnięciem pasażerów. Najbardziej znanym przykładem jest Hiszpania, która w latach najlepszej koniunktury budowała porty niemające żadnego ekonomicznego uzasadnienia. Takie jak ten w liczącym ok. 75 tys. mieszkańców Ciudad Real. Od nakreślenia projektu inwestycji do jej ukończenia minęło blisko 20 lat, a koszt przekroczył miliard euro. Mimo potężnych nakładów samoloty lądowały w Ciudad Real tylko przez niecałe trzy lata (między 2009 a 2012 r.). W najlepszym dla funkcjonowania portu roku 2010 skorzystało z niego zaledwie 31 tys. pasażerów.

- Nie grozi nam powtórka hiszpańskiego scenariusza - uważa prof. Rydzkowski. - Komisja Europejska jest dziś wyczulona na podobne praktyki, czego dowodzi zablokowanie powstania lotniska w Gdyni. Zastanawia jednak spadek obrotów takich portów jak Łódź czy Bydgoszcz. Wątpliwe, że poradzą sobie same, bez pomocy ze strony samorządów.

Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,161 ... z34yGmJLX1
Precz z pieszymi i rowerzystami!
Avatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
 
Posty: 5570
Dołączył(a): 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez bartusek » 13 lipca 2014, o 20:29

Obrazek

Takie zdjęcie uczyniłem dziś :)
DL273 / DAL273 Delta Air Lines IST Istanbul -> JFK New York Aircraft (B763) Boeing 767-332(ER) Registration N192DN Altitude :30,001 ft
Czy zastanwiałeś się Kiedyś co lata nad naszymi Głowami ?
Avatar użytkownika
bartusek
 
Posty: 12
Dołączył(a): 14 października 2011, o 16:54
Lokalizacja: MG / Kielce

Re: Lotnisko Kielce

Postprzez GooDek_238 » 20 lipca 2014, o 13:16

Avatar użytkownika
GooDek_238
 
Posty: 329
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, o 18:55
Lokalizacja: Kielce

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez MAŁY » 27 lipca 2014, o 22:16

Wrocław - Starachowice :D chyba chochlik :D
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek
Avatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
 
Posty: 1664
Dołączył(a): 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez klamek » 7 sierpnia 2014, o 18:09

Na lotnisku regionalnym w Szymanach ruszyła już budowa pasa startowego, którego wykonawcą jest Mostostal Kraków. Pas będzie miał 2,5 km, a jego budowa zakończy się w 2015 roku. Koszt inwestycji, wraz z oświetleniem i systemem ILS to 106 mln zł brutto.
http://www.rynekinfrastruktury.pl/artykul/55/1/szymany-budowa-pasa-startowego-rozpoczeta.html
klamek
 
Posty: 22
Dołączył(a): 9 stycznia 2007, o 20:31
Lokalizacja: Kielce/Barwinek

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez darek » 8 sierpnia 2014, o 17:27

Olsztyn też buduje infrastrukturę tramwajową,a w Kielcach nie ma potrzeby,Olsztyn trochę mniejszy od Kielc.Czas na zmianę włodarza bo inaczej to beton i pomniki....
darek
 
Posty: 322
Dołączył(a): 7 października 2005, o 10:42
Lokalizacja: z Polski

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez bartusek » 11 kwietnia 2015, o 19:41

KAL927 ICN-MXP B772 HL7531 M984 FL380

Obrazek

LO224 VIE-WAW B788 SP-LRB FL270 -> LOGDA

Obrazek

Obrazek

Citaton X N786XJ

Obrazek

WZZ2467 BUD-WAW A320 HA-LWR FL290 -> LOGDA

Obrazek

ELL194 CRJ9 ES-ACD FL390 M866

Obrazek

Tzw Smugi nad Smugami czyli "Contails over Contrails"

Obrazek

CCA939 B-6093 A332 Fl380 M984

Obrazek

LOT57T BEG-WAW FL270 E170 SP-LIA MAMMA MIA !

Obrazek

SWR1327 DME-ZRH A321 HB-IOH FL360 M984

Obrazek

CES787 A332 B-5908 Skyteam FL400 M984

Obrazek

Pozdrawiam !
Czy zastanwiałeś się Kiedyś co lata nad naszymi Głowami ?
Avatar użytkownika
bartusek
 
Posty: 12
Dołączył(a): 14 października 2011, o 16:54
Lokalizacja: MG / Kielce

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez MAŁY » 20 kwietnia 2015, o 14:31

Super foty!! Mieszkam teraz nieopodal Heathrow i tu miałbyś Raj! co 30 sek ląduje a co 45 startuje samolot i to MEGA samoloty!
Kielce- Tu jest moje miejsce! Tu sie urodziłem i tu zakończyć żywot swój pragnę!
Obrazek
Avatar użytkownika
MAŁY
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
 
Posty: 1664
Dołączył(a): 29 lipca 2006, o 21:43
Lokalizacja: KIELCE_oś.Świetokrzyskie

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez bartusek » 5 października 2015, o 17:38

Dawno mnie tu nie było !
Jedna z moich ulubionych maszyn w drodze na mecz legii z drużyną Napoli
ISS/IG2604 NAP-WAW MD-83 I-SMEN FL310 ->EVINA

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam, Bartek ;3
Czy zastanwiałeś się Kiedyś co lata nad naszymi Głowami ?
Avatar użytkownika
bartusek
 
Posty: 12
Dołączył(a): 14 października 2011, o 16:54
Lokalizacja: MG / Kielce

Re: Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat

Postprzez bartusek » 19 listopada 2015, o 14:49

Ostatnio odwiedził nas najnowszy projekt Aribusa - A350 W locie z Wiednia do Helsinek 43000stóp~ 13,5km
Obrazek
Czy zastanwiałeś się Kiedyś co lata nad naszymi Głowami ?
Avatar użytkownika
bartusek
 
Posty: 12
Dołączył(a): 14 października 2011, o 16:54
Lokalizacja: MG / Kielce

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość