Ostrowiec Świętokrzyski

Informacje na temat znaczących inwestycji w województwie świętokrzyskim i nie tylko.

Moderatorzy: Autor, sueno, Daniel, Sirek1

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 11 października 2009, o 12:39

ale co ci przyjdzie z promowania drogi? :) Kierowcy i tak nią będą jeździć :)
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Kali
Posty: 98
Rejestracja: 13 lutego 2008, o 14:55

Post autor: Kali » 11 października 2009, o 13:12

A po co odbudowa TK mozna wystawic sie na parkingu
:wink:
http://przymierzsie.pl/projekty/projekt126.php

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 11 października 2009, o 14:43

Targi są przedsiębiorstwem. Jemu przyda się promocja bo zwiększy się liczba wystawców i osób odwiedzających region. Skorzystają też firmy z nimi współpracujące. Zwiększą się wpływy z podatków, zmniejszy bezrobocie itepe.
Droga sama w sobie nie potrzebuje promocji. Bo co ona da? Kierowca i tak wybiera najkrótszą i najlepszą trasę z punktu A do punktu B. Nie słyszałem jeszcze o turystyce polegającej na zwiedzaniu nowo otwartych dróg :P
Gdyby jakaś inwestycja komercyjna, kulturalna czy oświatowa była realizowana z tego programu w Ostrowcu to bym zrozumiał, ale promowania drogi za Chiny Ludowe nie zrozumiem :P To tak jak promowanie oddychania. I tak trzeba oddychać i tak.
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Kali
Posty: 98
Rejestracja: 13 lutego 2008, o 14:55

Post autor: Kali » 11 października 2009, o 15:43

Moze ta droga pozwoli rozwinac skrzydła np gminie Wachock i wyskoczy nam kolejna perełka turystyczna
Zestawienie jest takie ze promowac mozna wszystko co wygra a jak to bedzie zrobine to inna sprawa
Wy w Kielcach przeceniacie całe targi nie jest to tak ogromna siła ktora rusza wojewodztwo np lotniska nie uciagnie

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 11 października 2009, o 16:14

Chyba nie zrozumiałeś idei tego plebiscytu. Ta inwestycja powstanie tak czy inaczej, czy wygra czy przegra bo nie na tym to polega. Chodzi o to, że jeśli wygra, to będzie miała zorganizowaną darmową akcję promocyjną a ja nie rozumiem po co promować drogę.

Wracając do "przeceniania Targów" to nie rozumiem takiego podejścia do tematu. Niedobrze jest, jeśli region jest silny w jednym kierunku i specjalizacji. Im bardziej zróżnicowane atuty posiada, tym lepiej, bo jest odporny na krachy w różnych dziedzinach gospodarki. Targi nie muszą być jedyną ogromną siłą, ale mogą być jedną z wielu sił napędzających region i o każdą z tych "sił" należy dbać bo leży to w interesie nas wszystkich. Targi to również hotele, restauracje, turystyka, promocja w mediach i jeśli rozwija firmy współpracujące z nimi to może i te firmy staną się kolejnymi siłami napędzającymi region i one też będą miały swoich kooperantów, którzy znów coś innego rozwiną. Wszystko jest ze sobą połączone a firmy nie działają w próżni.
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Kali
Posty: 98
Rejestracja: 13 lutego 2008, o 14:55

Post autor: Kali » 11 października 2009, o 16:33

Tak wiem ze TK i tak czeka rozbudowa ale poprzez ten plebiscyt chce promowac całe połaczenie drogowe trojmiasta nad kamienna czy to nie jest idea rownego rozwoju naszego regionu i promocji gospodarczej połnocy wojewodztwa
Po to trzeba promowac droge dlatego szukam swoich sojusznikow ty wyraziłes swoje opinie ja mam odrebne zdanie

Kali
Posty: 98
Rejestracja: 13 lutego 2008, o 14:55

Droga nr 42

Post autor: Kali » 16 listopada 2009, o 15:31

16 listopada w Ostrowcu Świętokrzyskim zorganizowano III Forum Gospodarcze pod hasłem: ,,Dostępność komunikacyjna północnej części województwa świętokrzyskiego” poświęcone budowie drogi S-42. O tym przedsięwzięciu rozmawiamy z prezydentem Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosławem Wilczyńskim.
- Panie prezydencie, dlaczego uważa się, że ta inwestycja ma strategiczne znaczenie dla miast położonych nad Kamienną?
- Ostrowiec Świętokrzyski, Starachowice, Skarżysko-Kamienna to miasta, które powinny mieć decydujący wpływ na rozwój gospodarczy województwa świętokrzyskiego. To tutaj w okresie międzywojennym był zlokalizowany Centralny Okręg Przemysłowy i już wtedy ukształtowały się silne powiązania gospodarcze między tymi ośrodkami, które przetrwały do dziś. Obecnie podstawową barierą w rozwoju gospodarczym tych miast jest niewystarczający rozwój sieci dróg w północnej części województwa oraz problem ich skomunikowania z drogami ekspresowymi oraz najbliższą autostradą. Województwo świętokrzyskie jest położne poza planowanym układem autostrad, zaś trasy szybkiego ruchu w województwie ograniczone są do budowy drogi S-7. Stąd też strategicznego wymiaru dla Trójmiasta nad Kamienną nabiera droga krajowa nr 42, dwujezdniowa na odcinku Skarżysko Kamienna – Opatów. Korytarz przechodzi przez dziewięć miast i gmin. Są to Skarżysko – Kamienna, Wąchock, Starachowice, Brody, Kunów, Ostrowiec Świętokrzyski, Bodzechów, Sadowie, Opatów. Realizacja tej inwestycji wpłynie na poprawę przepustowości i skrócenie czasu przejazdu w kierunku wschód-zachód, co przede wszystkim zapewni usprawnienie połączenia naszych miast z resztą kraju poprzez lepsze skomunikowanie z drogami ekspresowymi nr 7 i 74. Nie można zapominać o poprawie warunków bezpieczeństwa ruchu, jakości podróżowania i obniżeniu kosztów transportu drogowego oraz poprawie warunków ekologicznych. Jednak najważniejszym efektem będzie udostępnienie terenów przemysłowych w Ostrowcu Świętokrzyskim, Starachowicach i Skarżysku - Kamiennej oraz terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej ,,Starachowice” co pozwoli na wzrost ich aktywności gospodarczej. Droga tej klasy jest zatem warunkiem koniecznym do pozyskiwania kapitału inwestycyjnego dla regionu.
- Na jakim etapie są prace projektowe ?
- Przygotowania do rozbudowy korytarza trwają już kilka lat, odbyło się wiele spotkań i rozmów. Na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie dokonano wyboru wariantu przebiegu trasy S 42. Na liście indykatywnej kluczowych projektów w Programie Operacyjnym Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 znalazła się tylko ,,Budowa obwodnicy Wąchocka w ciągu drogi krajowej nr 42”. Zadanie to składa się na pierwszy etap realizacji całego korytarza. Przedmiotem projektu jest budowa około 12 km obwodnicy miasta Wąchock i miejscowości Parszów w ciągu drogi krajowej nr 42. Planowana inwestycja rozpoczyna się za granicami administracyjnymi Skarżyska-Kamiennej i w całości przebiega przez teren miasta i gminy Wąchock. Natomiast szanse na zrealizowanie starachowickiego odcinka są niewielkie. Wynika stąd jasno, że dalsza budowa drogi nr 42 będzie możliwa najwcześniej po 2012 roku. Ta inwestycja nadal znajduje się w rządowym programie budowy dróg, jednak nie wskazano w nim źródeł finansowania. Jeszcze większe obawy dotyczą odcinka przechodzącego obok Ostrowca Świętokrzyskiego do Opatowa.
-Jaka będzie przyszłość obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9?
- Trasa przebiegająca obok Ostrowca Świętokrzyskiego do Opatowa składa się na trzeci etap realizacji inwestycji. Projekt „Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego” znalazł się na liście indywidualnych projektów Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej jako rezerwowy. Przedmiotem projektu jest zatem budowa obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 o długości około 11 km, która połączy tę drogę z drogą krajową nr 42, a dalej z drogą S-7 i S-74. Zatwierdzona koncepcja zakłada ominięcie Ostrowca Świętokrzyskiego od strony południowej w pobliżu miejscowości: Chmielów, Świrna, Brzeźniak, Szewna, Szewna Dolna do Miłkowa. Przebiegać będzie prawie w całości przez obszar gminy Bodzechów. Korytarz łączy się z proponowanym wariantem podstawowym drogi krajowej nr 9 przed granicami gminy Sadowie. Podstawowym problemem Ostrowca Świętokrzyskiego jest włączenie układu komunikacyjnego miasta do planowanej obwodnicy. Dotyczy to głównie ruchu obsługującego ostrowieckie przedsiębiorstwa. Taki układ jest również kluczowy dla obsługi komunikacyjnej Ostrowieckiego Parku Przemysłowo-Technologicznego o powierzchni 70 ha, nad którym miasto rozpoczęło już prace. W celu wyeliminowania występujących komplikacji podjęto decyzję o realizacji projektu budowy IV etapu ulicy Zagłoby. Realizacja tej inwestycji usprawni ruch tranzytowy oraz dojazd pojazdów z gmin ościennych. Ograniczona zostanie degradacja istniejącej infrastruktury drogowej, zniknie ogromna uciążliwość, jaką jest duże natężenie ruchu pojazdów ciężkich oraz nastąpi poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wartość tej inwestycji wyniesie około 80 mln złotych, z czego miastu udało się pozyskać 40 mln złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Zadanie będzie realizowane w latach 2010 – 2012. Natomiast w dalszym ciągu problemem pozostanie włączenie nowowybudowanego odcinka ulicy Zagłoby poprzez tzw. łącznicę do planowanej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9. Jednakże samorząd Ostrowca Świętokrzyskiego nie będzie w stanie udźwignąć takiego wysiłku finansowego, dlatego inwestycja ta powinna być sfinansowana z budżetu państwa bądź województwa.

http://www.um.ostrowiec.pl/

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 16 listopada 2009, o 18:31

Obrazek

W Ostrowcu o gospodarce
Artykuł dodany: 2009-11-16 07:36:58, ostatnia aktualizacja: 2009-11-16 14:48:19

"Dostępność komunikacyjna północnej części województwa świętokrzyskiego" - to temat zorganizowanego w Ostrowcu Świętokrzyskim III Forum Gospodarczego. Jego uczestnicy omawiali koncepcje lepszego połączenia miast, położonych nad Kamienną. Szczególne znaczenie mają plany budowy drogi krajowej nr 42 na odcinku od Skarżyska-Kamiennej do Ostrowca Świętokrzyskiego.
Inwestycja rozpocznie się od budowy obwodnicy Parszowa i Wąchocka - poinformowała Ewa Sayor, dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach:
Podczas Forum poruszono również kwestię modernizacji linii kolejowej nr 25 ze Skarżyska-Kamiennej do Rzeszowa. W rządowym projekcie budżetu na 2010 r. uwzględniono pieniądze na pierwszy etap tej inwestycji - poinformował Krzysztof Pióro, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Skarżysku-Kamiennej:
Według planów - w 2010 i 2013 r. modernizacja linii kolejowej nr 25 pochłonie 80 milionów złotych, na 2012 r. przewidziano wydanie 155 milionów złotych.

Norbert Zięba
norbert.zieba@radio.kielce.pl

Program III Forum Gospodarczego w Ostrowcu Świętokrzyskim - "Dostępność komunikacyjna północnej części województwa świętokrzyskiego":
godzina 10.00 - 10.10: Otwarcie Forum. Powitanie gości i uczestników - Jarosław Wilczyński Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego
godzina 10.10 - 10.30: Dostępność komunikacyjna północnej części województwa świętokrzyskiego w opinii inwestorów zagranicznych - Angel Pueyo Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Celsa Huta Ostrowiec Sp. z o.o.
godzina 10.30 - 10.50: Perspektywy rozwoju sieci drogowej i kolejowej północnej części województwa świętokrzyskiego - Tadeusz Jarmuziewicz Wiceminister Infrastruktury
godzina 10.50 - 11.10: Perspektywy rozwoju infrastruktury komunikacyjnej północnej części województwa świętokrzyskiego - Stanisław Żmijan Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury
godzina 11.10 - 11.30: Perspektywy rozwoju północnej części województwa świętokrzyskiego - Rafał Baniak Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki
11.30 - 11.40: przerwa
godzina 11.40 - 12.00: Rozwój Skarżyska-Kamiennej a dostępność komunikacyjna - Roman Wojcieszek Prezydent Miasta Skarżyska-Kamiennej
godzina 12.00 - 12.20: Rozwój Ostrowca Świętokrzyskiego a dostępność komunikacyjna - Jarosław Wilczyński Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego
godzina 12.20 - 12.40: Specjalna Strefa Ekonomiczna "Starachowice" a dostępność komunikacyjna - Prezes/Wiceprezes Specjalnej Strefy Ekonomicznej,,Starachowice" S.A. Marek Bogumił/Cezary Tkaczyk
godzina 12.40 - 12.50: przerwa
godzina 12.50 - 13.10: Dostępność komunikacyjna północnej części województwa świętokrzyskiego - problemy, szanse, wyzwania - Adam Jarubas Marszałek Województwa Świętokrzyskiego
godzina 13.10 - 13.30: Dostępność komunikacyjna północnej części województwa świętokrzyskiego - problemy, szanse, wyzwania - Łukasz Syska Pełnomocnik Wojewody Świętokrzyskiego ds. Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego w Ramach Współpracy Województw Polski Wschodniej
godzina 13.30 - 13.50: Dostępność komunikacyjna północnej części województwa świętokrzyskiego w aspekcie dróg krajowych - Ewa Sayor, dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach
godzina 13.50 - 14.50: indywidualne wystąpienia i dyskusja - Marian Osuch Wiceprzewodniczący Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Samochodowego

Poruszana problematyka:
- Budowa drogi krajowej, dwujezdniowej klasy GP, Skarżysko Kamienna - Ostrowiec Świętokrzyski - Opatów
- Niewystarczająca infrastruktura drogowa i kolejowa zapewniająca obsługę komunikacyjną trzech miast przemysłowych: Ostrowca Świętokrzyskiego, Starachowic, Skarżyska -Kamiennej
- Brak dogodnego połączenia najważniejszych dróg S7, DK 42, DK 9, DK 74 i DK 77 przebiegających przez województwo świętokrzyskie
- Rozwój gospodarczy północnej części województwa świętokrzyskiego
- Włączenie układu komunikacyjnego Ostrowca Świętokrzyskiego do planowanej,,Obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego" w ciągu DK 42 i DK 9
- Linia kolejowa nr 25 na odcinku Skarżysko - Kamienna - Starachowice -Ostrowiec Świętokrzyski - Ożarów -Sandomierz -Stalowa Wola - Rozwadów
- Brak dostępności komunikacyjnej terenów inwestycyjnych

źródło: http://www.radio.kielce.pl/page,,W-Ostr ... 89358.html
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

Awatar użytkownika
sueno
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 4907
Rejestracja: 31 maja 2006, o 21:56
Lokalizacja: Świat czerwonego smoka
Kontakt:

Post autor: sueno » 16 listopada 2009, o 18:36

Obrazek
Lobbing miast północy: Chcemy drogi i kolei
Marcin Sztandera
2009-11-15, ostatnia aktualizacja 2009-11-15 17:42

Co zrobić, żeby w końcu udało się zmodernizować drogę i kolej łączącą Skarżysko, Starachowice i Ostrowiec? - Musimy zalobbować - odpowiadają zgodnie przedstawiciele tych miast. Dlatego na poniedziałkowe spotkanie zaprosili m.in. przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury i sejmowej komisji infrastruktury.

- Średnia odległość między tymi miastami to tylko 30 km. Niby niewiele, ale inwestorzy od dawna narzekają na słabą sieć komunikacyjną. Z drugiej strony ciężarówki rozjeżdżają już istniejące drogi. W ciągu doby po łączących nasze miasta drogach krajowych nr 42 i nr 9 przejeżdża średnio 15,5 tys. pojazdów. Problem rozwiązałaby budowa nowoczesnej drogi dwujezdniowej. To strategiczna inwestycja dla całego regionu - nie ma wątpliwości Zbigniew Wesołowski z Wydziału Rozwoju i Promocji Gospodarczej Urzędu Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Właśnie tej inwestycji poświęcone będzie dzisiejsze Forum Gospodarcze w Ostrowcu. Wśród około 100 zaproszonych osób są m.in. parlamentarzyści, samorządowcy i przedsiębiorcy. Przyjazd zapowiedział m.in. Stanisław Żmijan, przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury, oraz przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Gospodarki. - Zależy nam na lobbingu, który doprowadziłby do budowy dwujezdniowej drogi oraz modernizacji linii kolejowej łączącej Skarżysko przez Ostrowiec z Sandomierzem. To byłby czynnik generujący rozwój całego rozwoju, bo teraz i droga, i kolej są w fatalnym stanie - podkreśla Roman Wojcieszek, prezydent Skarżyska.

Organizatorzy Forum podkreślają, że lobbing jest potrzebny, bo na razie budowa drogi łączącej trzy miasta to mglista przyszłość, mimo że już w 2003 roku przygotowano koncepcję jej przebiegu i planowano, że niektóre jej fragmenty będą gotowe w 2010 r. Tak miało być np. z odcinkiem drogi nr 42 przez Starachowice - budowa znalazła się nawet na liście rezerwowej Programu Rozwoju Polski Wschodniej. Dwie inne inwestycje z listy podstawowej są jednak realizowane zgodnie z planem i szanse na pieniądze dla kolejnej inwestycji są już niewielkie. Na liście rezerwowej jest także projekt budowy obwodnicy Ostrowca. - Wydaje się, że niektórzy planują inwestycje zza biurka. Dlatego to forum ma pokazać, jakie są nasze faktyczne potrzeby. Tym bardziej że pomimo zapisania budowy drogi w planach, nie zapewniono środków na ten cel - podkreśla Jarosław Wilczyński, prezydent Ostrowca.

Drogowcy cieszą się z inicjatywy samorządowców. - Taki lobbing jest bardzo potrzebny również nam. To potwierdzenie projektów, które zgłaszamy do centrali. Zresztą w 2003 roku samorządowcy już wywalczyli przygotowanie koncepcji nowego przebiegu drogi łączącej te miasta - mówi Ewa Sayor, szefowa kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. I przypomina, że był to jeden z impulsów do budowy obwodnicy Parszowa i Wąchocka na drodze nr 42. Inwestycja ta ma się rozpocząć nawet już w przyszłym roku.

Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... kolei.html
Najlepsza gra w sieci: http://www.reddragon.pl

"Są fachowcy i nie widzę potrzeby, żeby nauczyciel dyktował, jak ma się budować drogi" - autor znany :D

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 16 listopada 2009, o 19:12

Oczywiscie kielczan to nie interesuje, bo sa zainteresowani ejdynie nierównomiernym rozwojem województwa - z ukierunkowaniem na jego stolice

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 16 listopada 2009, o 21:30

Dlaczego? Ja jak najbardziej popieram ich starania, niech lobbują. Tym bardziej, że w sobotę miałem okazję jechać do Starachowic i (nie licząc oczywiście fragmentu S-7) nie należało to do przyjemności.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

pk5
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1436
Rejestracja: 18 lutego 2008, o 17:30

Post autor: pk5 » 16 listopada 2009, o 22:13

Ironicznie:P

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11713
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 16 listopada 2009, o 22:18

Ciesze sie z tej wiadomosci, bo to wlasnie od wladz tych miast zalezy bardzo wiele, a do tej pory pomysl na rozwoj opieral sie raczej na siedzeniu i czekaniu na manne z nieba. Jesli oczekujesz, ze interesowanie sie ma polegac na tym, ze kielczanie beda dawac pomysly i lobbowac za rozwojem tego rejonu, to chyba pomylka. Powinnismy dzialac wspolnie, popierac dobre inicjatywy, ale nie wykonywac roboty za innych. Aktywnosc swietokrzyskiego trojmiasta dotychczas polegala na biadoleniu, ze nie dostaja, ze im sie nalezy (cos jak obecnie Radom w mazowieckim), a potem moglismy sie dowiedziec, ze nie mogli dostac, bo projekty byly fatalnie przygotowane (np. niektore projekty ZPORR). Trojmiasto ma ogromny potencjal, ale jego wykorzystanie nie jest uzaleznione tylko od Kielc.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 16 listopada 2009, o 22:58

pk5 pisze:Ironicznie:P
Wcale nie!

Poza tym bardzo mnie cieszy, że ludzie wreszcie zaczynają coś działać i sugerować, a nie tylko czekać na gotowe plany "z góry". To jest podstawa społeczeństwa obywatelskiego.
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

redoxygene
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 781
Rejestracja: 22 czerwca 2008, o 20:36

Post autor: redoxygene » 16 listopada 2009, o 23:06

Autor pisze:kielczanie beda dawac pomysly i lobbowac za rozwojem tego rejonu, to chyba pomylka.
To nie tak ma dzialac - dzialania oddolne to jedno, a Zarzad Wojewodztwa - to drugie. Tu glownie wszystko rozbija sie wlasnie o ten drugi. Przeciez to nie jest tak, ze projektow nie ma, bo nikomu sie nie chce, a te nieliczne, ktore sa, sa zle zrobione. To Zarzad daje sygnaly jednoznaczne, na co szansa jest, na co jej nie ma (juz przed konkursami czesto wiadomo na co mozna liczyc). Takze to wojewodztwo powinno dbac o to, aby jesli sobie ktos nie radzi - pomagac. Nie chodzi tu przeciez o jednorazowy przypadek, a o wiele lat i rozwoj wszystkich regionow wojewodztwa - do tego jest w koncu powolane.
Lobbing to przeciez takie zaleczanie problemu - przeciez to nie moze byc tak, ze kto ile wyszarpie (wylobbuje), to bedzie jego. To podstawowym aspektem planowania na poziomie wojewodztwa (nie Kielc), a nie powiatow jest zrownowazony rozwoj, sa linie kolejowe, czy drogi. Kolejna kwestia jest to - z kim sie konkuruje pod katem np. skali oddzialywania projektu. Taki milion w droge kielecka to wieksze oddzialywanie niz milion na droge w Skarzysku. To samo z muzeum czy teatrem.
Autor pisze: dostaja, ze im sie nalezy (cos jak obecnie Radom w mazowieckim), a potem moglismy sie dowiedziec, ze nie mogli dostac, bo projekty byly fatalnie przygotowane (np. niektore projekty ZPORR).
Uzasadnienie nr 1 - patrz wyzej. Uzasadnienie nr 2: takie problemy ma nie tylko Skarzysko, Radom, ale praktycznie wszystkie miasta niewojewodzkie.
W kontekscie funduszy samych w sobie - mozna spojrzec na Plock - dlaczego sobie radzi lepiej od Radomia? Tu chyba odpowiedz trudna nie jest dla znajacych specyfike mazowieckiego. Skad sie braly kwoty dofinansowan czy ocena projektow kluczowych? Sa przeciez raporty pokontrolne tego, co sie w zakresie rozdzialu funduszy dzieje i jak "rozluznione" sa procedury punktowania. Dla przykladu - pomimo tego, ze Radom praktycznie nie ma w ogole wnioskow odrzuconych z przyczyn formalnych, nie idzie to absolutnie w parze z tym, co Zarzad Wojewodztwa przyznaje. A skad sie to bierze? Z pewnoscia nie w wyniku braku lobbingu.

PS. Sam bylem swiadkiem w trakcie jednej z konferencji nt. pozyskiwania funduszy, jak Zarzad Wojewodztwa Mazowieckiego traktowal radomskie wnioski - prosba o uzupelnienie wniosku wplynela do UM po terminie, w ktorym to uzupelnienie trzeba bylo zlozyc, stad tez lista projektow drugiego etapu byla zamknieta. Takich przypadkow zreszta byla masa.

ODPOWIEDZ