GDDKiA Kielce - [S7/DK 73] Węzeł Kielce - Północ

Inwestycje zrealizowane

Moderatorzy: Nowak, Autor

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 25 lipca 2007, o 18:58

Tablica informacyjna przy wylocie z miasta w Dąbrowie (ul. Radomska, gm. Kielce/Masłów)

Obrazek

Wycinka drzew w Dąbrowie-Koszerce (gm. Masłów):
Obrazek

Dąbrowa (gm. Masłów), okolice źródełka św. Michała Archanioła:
Obrazek
Tomasso pisze:Czy wie ktoś czy planowana jest wzdłuż tej drogi ścieżka rowerowa???
Możliwe, bo przez te tereny (Warszawska i dalej 73-ka = fragmentarycznie) prowadzi jakiś szlak rowerowy. Patrz na zdjęcie- po prawej stronie na latarni ulicznej.

Obrazek
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Koval
Posty: 95
Rejestracja: 6 września 2006, o 21:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Koval » 27 lipca 2007, o 18:03

Wycinane są drzewa pod pas ruchu na wysokości wiaduktu kolejowego w Barczy...

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 10 sierpnia 2007, o 12:39

Był tam kto ostatnio? Jakieś "podstępy"?
Jeżpir

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 10 sierpnia 2007, o 12:51

Jezpir pisze:Był tam kto ostatnio? Jakieś "podstępy"?
Wycięte drzewa od Toyoty do Wiśniówki oraz od skrzyzowania z drogą do Zagnańska prawie do Występy.
Obok Toyoty teren po wyciętych drzewach już wyrównany.

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 11 sierpnia 2007, o 19:03

AR pisze:
Jezpir pisze:Był tam kto ostatnio? Jakieś "podstępy"?
Wycięte drzewa od Toyoty do Wiśniówki oraz od skrzyzowania z drogą do Zagnańska prawie do Występy.
Obok Toyoty teren po wyciętych drzewach już wyrównany.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tom
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 2504
Rejestracja: 29 grudnia 2005, o 10:15
Lokalizacja: Kielce, Lublin
Kontakt:

Post autor: tom » 29 sierpnia 2007, o 16:08

Informacje i najświeższe fotorelacje: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=483774
Komisja Rewizyjna czuwa!

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Dyrektor budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 6 września 2007, o 12:20

Za cmentarzem w Kajetanowie są ładne widoki :)
Szeroki pas przygotowany do utwardzenia.

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 2 października 2007, o 13:41

Oj dzieje się, dzieje... Pięknie nam to wygląda. Ale jakie korki się robią na wiadukcie. Nie dalej jak wczoraj, dałem sobie luza i pojechałem przez Zagnańsk i Odrowąż. Choć te korek to może przez remont w Występie i Łącznej?
Jeżpir

hey
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1475
Rejestracja: 24 kwietnia 2006, o 13:47

Post autor: hey » 4 października 2007, o 10:38

TRANSPORT Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych oburzona
Protesty przegranych firm winne opóźnieniom w budowie

Austriacki Strabag znalazł się na cenzurowanym. Składa odwołania od prawie wszystkich przetargów, których nie wygrywa. W sumie firma opóźniła inwestycje drogowe o prawie półtora roku. Kolejne na czarnej liście są Budimex Dromex i Mosty Łódź.

Liderzy odwołań


Strabag jest absolutnym rekordzistą pod względem liczby złożonych odwołań - od 2005 roku nie zgodził się z decyzjami komisji przetargowych aż 24 razy. Administrację drogową najbardziej zirytowało to, że 16 protestów było bezskutecznych. Wszystkie trafiły do sądu arbitrażowego, który przychylił się zaledwie do trzech wniosków Austriaków. Z kolei przed sądem powszechnym Strabag wygrał tylko jedną sprawę.

Jak wyliczyła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, odwołując się od wyników przetargów Strabag opóźnił inwestycje drogowe w Polsce w sumie o 577 dni. Wczoraj generalny dyrektor miał wysłać do władz Strabagu list otwarty, adresowany także do wiadomości ambasadora i radcy handlowego Austrii. Apeluje w nim o zaprzestanie przez firmę blokowania projektów drogowych, co przekłada się - zdaniem drogowców - na wielomiesięczne opóźnienia. Podkreśla, że prawie 70 proc. protestów, ponad 80 proc. odwołań i dwa z trzech pozwów zostało oddalonych.

- Listu jeszcze nie dostaliśmy, ale na pewno wzbudzi on nasze głębokie zdziwienie - mówi Dariusz Słotwiński, prezes Strabag Polska. - Nie można odebrać firmie prawa do odwoływania się, a tak duża liczba składanych przez nas protestów wynika z tego, że jesteśmy największą firmą budowlaną w Polsce i realizujemy najwięcej inwestycji drogowych. Liczba złożonych przez nas odwołań dotyczy ok. 10 proc. przetargów, w jakich co roku startujemy.

Odwołanie austriackiej firmy najbardziej zaszkodziło budowie jednego z odcinków ekspresowej siódemki - drogowcy stracili na nim 90 mln euro unijnych dotacji. Pieniądze te dostało Metro Warszawskie.

Kolejny na liście jest Budimex Dromex, w ciągu ostatnich trzech lat odwoływał się od decyzji komisji przetargowej 16 razy, z tego w dziesięciu przypadkach jego wniosek został oddalony, tylko w dwóch przypadkach zespół arbitrów przyznał rację firmie. - 16 to nie jest dużo, biorąc pod uwagę, w ilu przetargach startujemy - przekonuje Krzysztof Kozioł, rzecznik firmy. Jak dodaje, tylko w zeszłym roku spółka ubiegała się o kontrakty warte w sumie 10 mld złotych. - Odwołujemy się tylko wtedy, kiedy jesteśmy absolutnie pewni swoich racji - mówi Kozioł.

Protestom zdecydowane nie


Generalna Dyrekcja zapowiada jednak, że kończy się jej cierpliwość. - Jeżeli tendencja zaskarżania wszystkich przetargów dla zasady się nie odwróci, będziemy się zwracać z podobnym apelem do pozostałych firm budowlanych - mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik GDDKiA. - Jeżeli i to nie pomoże, sięgniemy po wszelkie zgodne z prawem kroki formalne.

Prawo dopuszcza wykluczenie firm z kolejnych przetargów, ale tylko w przypadku, gdy nie wywiązały się z wcześniej przyjętych zobowiązań i naraziły Skarb Państwa na straty. Liczne odwołania nie są karalne.

Przedsiębiorcy winę za liczne odwołania z kolei przerzucają na Generalną Dyrekcję. - Kosztorysy są sprzed kilku lat, a specyfikacje nieraz błędnie przygotowane, co potwierdzał po naszych odwołaniach zespół arbitrów - mówi Dariusz Słotwiński.

Obie strony: i rząd, i firmy drogowe, muszą jednak jak najszybciej dojść do porozumienia. By zrealizować przyjęty przez rząd plan budowy dróg i autostrad do 2013 roku Generalna Dyrekcja musi w ciągu dwóch najbliższych lat rozpocząć budowę 932 km autostrad i 2283 km dróg ekspresowych. Do wydania ma ponad 121 mld euro.
Agnieszka Stefańska

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 4 października 2007, o 11:23

hey pisze:TRANSPORT Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych oburzona
Protesty przegranych firm winne opóźnieniom w budowie
Generalna Dyrekcja zapowiada jednak, że kończy się jej cierpliwość. - Jeżeli tendencja zaskarżania wszystkich przetargów dla zasady się nie odwróci, będziemy się zwracać z podobnym apelem do pozostałych firm budowlanych - mówi Andrzej Maciejewski, rzecznik GDDKiA. - Jeżeli i to nie pomoże, sięgniemy po wszelkie zgodne z prawem kroki formalne.
A co bidna GDDKiA może w tym przypadku zrobić? Chyba tylko pisać jasne i przejrzyste Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia!
Ze swojego doświadczenia w branży budowlanej wiem, że im większy przetarg, tym grubsza SIWZ i tym większe pierdoły są tam napisane. Krótko, jasno i przejrzyście. Kuriozalne są wymaganie dotyczące np. rodzaju dokumentów i okresu ich ważności, podczas gdy przepisy prawne albo nie przewidują możliwości żądania takich dokumentów, albo określają dłuższy termin ich ważności. A clue jest taki, że i tak połowy tych papierów nikt z inwestorów nie czyta i niczemu to nie służy.
Jeżpir

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 7 października 2007, o 23:08

Dąbrowa DK-73:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

S-7:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 7 października 2007, o 23:39

S-7:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
cm
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1665
Rejestracja: 19 stycznia 2007, o 14:22
Lokalizacja: Sienkiewicza - centrum świata ;-)

Post autor: cm » 8 października 2007, o 07:39

No proszę, już coś się nawet wyrzyna z ziemi :wink:
Na marginesie: msz1 pliiiz - mniejsze fotki :!: 1024px szerokości nie tylko rozwaliło forum, ale nie pozwoliło mi zobaczyć żadnego zdjęcia w całości.

msz1
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 910
Rejestracja: 26 stycznia 2006, o 22:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: msz1 » 8 października 2007, o 07:59

cm pisze:No proszę, już coś się nawet wyrzyna z ziemi :wink:
Na marginesie: msz1 pliiiz - mniejsze fotki :!: 1024px szerokości nie tylko rozwaliło forum, ale nie pozwoliło mi zobaczyć żadnego zdjęcia w całości.
No dobra.

Awatar użytkownika
Jezpir
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1130
Rejestracja: 7 sierpnia 2007, o 14:24
Lokalizacja: Kielce, KSM Nord

Post autor: Jezpir » 8 października 2007, o 08:20

cm pisze:No proszę, już coś się nawet wyrzyna z ziemi :wink:
Na marginesie: msz1 pliiiz - mniejsze fotki :!: 1024px szerokości nie tylko rozwaliło forum, ale nie pozwoliło mi zobaczyć żadnego zdjęcia w całości.
Mnie nie rozwaliło, bo mam dużą rozdzielczość (i duży ekran), ale uwaga słuszna. Duże zdjęcia -> duży rozmiar -> długi czas ładowania.
Jeżpir

ODPOWIEDZ